معرفی و بررسی خودروی ام وی ام x22

  دوشنبه، 26 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی ام وی ام x22
مثل دیگر کراس‌اورهای چری، X22 هم به دلایل مختلف، از جمله نداشتن استانداردهای اتحادیه‌ی اروپا، در کشورهای جهان اول حضور ندارد. به همین دلیل مؤسسات معتبر آزمایش ایمنی، مثل بنیاد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) و سازمان بیمه‌‌ی خودروهای آمریکا (IIHS)، تست تصادف از این خودرو نگرفته‌اند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، ام وی ام ایکس 22 محصول مدیران خودروست که در کشور مونتاژ می شود. MVM X22 بر روی پلتفرم MVM 315 ساخته شده است.

چند سال از عرضه ی کراس اور ام وی ام X22 در ایران می گذرد. این خودرو، مورد توجه بازار کشورمان قرار گرفته است و به عنوان کوچک ترین محصول چری، در ایران عرضه می شود.

برند چری که بعضی محصولات خود را با نام MVM در ایران عرضه می کند، باسابقه ترین برند چینی فعال در کشور محسوب می شود. کراس اورهای چری، با نام تیگو شناخته می شوند و نام اصلی X22 از برند MVM، تیگو ۲ است که البته در کشور چین با نام تیگو X3 فروخته می شود.

با این حساب، چهار مدل کراس اور در سبد محصولات چری وجود دارند که شامل تیگو 2، تیگو 3 (ام وی ام x33 با برند MVM )، تیگو 5 و تیگو 7 هستند. پیش تر، به بررسی کامل خودروهای تیگو 5 و چری تیگو 7 در زومیت پرداخته ایم و حال به سراغ کوچک ترین عضو این گروه، ام وی ام ایکس۲۲ می رویم که به نظر می رسد باتوجه به قیمت کمتر، جذابیت بیشتری برای بازار ایران داشته باشد.

تصویر
طراحی ظاهری ام وی ام ایکس 22

ام وی ام همان چری تیگو 2 است

سال 2016 در پکن شرکت چری از نسل بعدی کراس اورهای خود رونمایی کرد. نام رسمی این اتومبیل تیگو 2 بود که البته بنا به صلاح دید شرکت مدیران خودرو، با اسم ام وی ام در ایران عرضه شد. ام وی ام چری در دو مدل دستی و اتوماتیک اما در 6 تیپ مختلف وارد بازار شد. به لحاظ فنی تفاوت چندانی میان این 6 تیپ وجود ندارد اما هرکدام امکانات متفاوتی دارند. در ادامه مقاله ما ام وی ام را از سه منظر طراحی ظاهری و داخلی، توان فنی و امکانات موردبررسی قرار می دهیم.

طراحی ظاهر ام وی ام ایکس 22؛ کوچک ترین کراس اور خانواده چری

اگر ام وی ام را در کنار سایر اتومبیل های شاسی بلند چینی بگذاریم متوجه می شویم که ایکس 22 کوچک ترین کراس اور چینی هاست. برای مثال در صفحه فروش اقساطی پارس خودرو که یکی از شرکای دیگر چینی هاست هیچ ماشین کوچک تری از X22 نمی بینید.

یکی از دلایل اندازه جمع وجور ام وی ام طراحی این کراس اور برای مسافرت های داخل شهری است. وقتی از جلو به اتومبیل نگاه می کنیم به یاد ام وی ام X33 S افتادیم. البته این شباهت اتفاقی نیست و هر دو اتومبیل بر روی یک پلتفرم طراحی شده اند.

چراغ های بزرگ و زاویه دار در کنار جلوپنجره اسپرت با همراهی یک سپر حجیم ظاهری کاملاً خشن به کراس اور چینی بخشیده اند. درواقع بسیاری از خریداران دل بسته ظاهر تهاجمی و زیبای این کراس اور هستند. لاپ های تیره رنگ روی رکاب و گلگیرها، باربند سقفی کوچک و گلگیرهای حجیم در کنار خودرو تکمیل کننده ظاهر خشن ام وی ام هستند. البته برخلاف طراحی جلو و کناری بسیار جذاب، طراحان به یک طرح ساده در پشت اتومبیل بسنده کرده اند.

تصویر
طراحی ظاهری ام وی ام ایکس 22

طراحی داخلی ام وی ام ایکس 22؛ تم مشکی نارنجی همه جا را گرفته است

زمانی که برای اولین بار وارد کابین ام وی ام می شویم با یک تم مشکی نارنجی مواجه هستیم. درواقع به کمک همین ترکیب رنگ حس اسپرت بودن و زنده بودن ماشین به سرنشینان منتقل می شود.

داشبورد طراحی عالی و ارگونومیکی دارد و از موادی عالی برای ساخت آن استفاده شده است. برای روکش صندلی، فرمان و درب ها از چرم استفاده شده است. در کل می توانیم از جنس مواد و ارگونومی خودرو احساس رضایت خود را اعلام کنیم.

شاید تنها نقطه ضعف کابین در بررسی ام وی ام x22 مربوط به فضای کم سرنشینان عقب باشد. درواقع در سمت راننده هیچ کمبود فضایی را احساس نمی کنید و آزادی عمل دارید. اما در صندلی های عقب با کمبود جا مواجه هستیم که در نشستن های طولانی کمی آزاردهنده است.

مشخصات فنی ام وی ام x22 ؛ موتور معمولی با شتابی پایین

ام وی ام در دو مدل AT و MT به بازار عرضه شده است. هرکدام از این دو مدل خود سه تیپ مختلف دارند که البته تفاوت چندانی میانشان وجود ندارد. درواقع تنها تفاوت بین تیپ های مختلف ام وی ام به خاطر نوع پیشرانه یا تجهیزات رفاهی آن است.

پیشرانه قرارگرفته در ام وی ام از نوع چهار سیلندر و حجم 1497 لیتری است. این پیشرانه توان تولید 105 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور را دارد. بسته به اتومات یا دستی بودن گیربکس می توانید یک ام وی ام 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک تهیه کنید.

ایراد بزرگ پیشرانه ام وی ام شتاب پایین آن است به طوری که باید برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت 14 ثانیه منتظر بمانید که اصلاً خبر خوبی برای علاقه مندان به خودروهای کراس اور نیست. حتی اطلاعات صفحه فروش اقساطی پژو پارس tu5 تحویل فوری نشان می دهد که پژو ایرانی صفر تا صد کمتری از این کراس اور چینی دارد. این اتومبیل در سیکل ترکیبی 7 لیتر سوخت به ازای هر 100 کیلومتر مصرف می کند. این مصرف سوخت برای کراس اوری در این رنج قیمت معقول است.

بررسی تجهیزات و ایمنی ام وی ام x22؛ همه امکانات کامل است

اگر بخواهیم به اطلاعات شرکت چینی در ایمنی این خودرو بسنده کنیم به اشتباه می افتیم. درواقع ما هیچ نشانی از آزمایش هایی که شرکت چری بر روی این خودرو انجام داده است پیدا نکردیم. اما همه این ها به معنی ناایمن بودن خودرو نیست. درواقع ترمزهای دیسکی مجهز به سیستم ABS و EBD، دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سنسور و دوربین دنده عقب و هشدار برخورد از عقب ازجمله امکاناتی است که بر روی ام وی ام X22 نصب شده است.

بسته به نوع تیپ انتخابی شما، امکانات این کراس اور تغییر می کند اما در مدل اتومات XE که ما بررسی کردیم؛ امکاناتی مثل مانیتور 8 اینچی لمسی، کروز کنترل، سانروف برقی، سیستم نمایش دهنده اطلاعات خودرو، کلیدهای تنظیم کروز کنترل و سیستم صوتی روی فرمان وجود دارند. با توجه به محدوده قیمتی این کراس اور امکانات ارائه شده راضی کننده به نظر می رسند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سفر مخفیانه طارمی؛ مچ ستاره ایرانی را اینجا گرفتند! +عکس اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای! تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران صف اول پشت سر آیت الله خامنه ای در اقامه نماز شهدای خدمت این افراد بودند اقدام تحسین برانگیز این زوج در تغییر تاریخ عروسی به‌خاطر شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه+عکس استوری حسین کنعانی زادگان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای فرزندان شهیدان خدمت+ویدیو نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع) قاب دونفره و قدیمی از دو شهید در کنار هم؛ حاج قاسم و امیرعبداللهیان+عکس/ شهادتت مبارک دیپلمات انقلابی (عکس) تابوت همه شهدا در یک قاب/ سلام ای غم لحظه های جدایی/ خداحافظ ای همنشین همیشه آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی لحظه باشکوه اقامه نماز رهبری بر پیکر رئیس جمهور و همراهان شهید+ویدیو عمامه سیدابراهیم رئیسی و آیت الله آل هاشم بر روی تابوتشان هنگام اقامه نماز رهبری بر پیکر شهیدان خدمت+عکس اولین ویدئو دلخراش از لحظه یافتن لاشه بالگرد رئیس جمهور و صحنه هایی که دل هر انسانی را به درد می آورد حضور متفاوت رضا رویگری در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهان با ویلچر+ویدیو گریه های زینب سلیمانی بر سر تابوت ابراهیم رئیسی و همراهانش+عکس/ داغ حاج قاسم تازه شد تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران تلخ ترین بوسه تاریخ روی تابوت آیت الله رئیسی+فیلم جمله ماندگار و خاص رهبر معظم انقلاب درباره شهید رئیسی با دستخط ایشان+عکس این حرکت حسین امیر عبداللهیان اعراب را به تحسین واداشت/ کاربران عرب این فیلم را جهانی کردند+فیلم گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران در حواشی داغ امروز چهارشنبه 2خرداد 1403 حضور خاخام های یهودی در مراسم تشییع آیت الله رئیسی و همراهان+فیلم پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد! 2 خاطره‌ای که مردم آذربایجان فراموش نمی‌کنند | شریک حال خوب و بد مردم، چه حیف که رفتی! تسلیت رسمی ایالات متحده آمریکا به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد محل تدفین شهید دیپلمات، حسین امیرعبداللهیان کجاست؟ ماجرای از زیر سرُم آمدن ابراهیم رئیسی به یک جلسه و کنسل نکردنشان بخاطر جوانان+ویدیو شهید رئیسی به روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای محل تدفین شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع) مشخص شد اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت تا ساعاتی دیگر مردی که رگ خواب تبریزی‌ها را بلد بود مهمترین حوادث هوایی برای مقامات کشوری و لشگری+عکس آخرین دیدار مردمی سید ابراهیم رئیسی در نمازخانه این شهرستان بود+ویدیو فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 روایت جالب محمدجواد ظریف از تماس تلفنی شهید ابراهیم رئیسی با ایشان بعد از اتمام دوره وزیری‌شان+ویدیو آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
تیتر امروز   
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)
آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان
پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران در حواشی داغ امروز چهارشنبه 2خرداد 1403
پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد!
2 خاطره‌ای که مردم آذربایجان فراموش نمی‌کنند | شریک حال خوب و بد مردم، چه حیف که رفتی!
تسلیت رسمی ایالات متحده آمریکا به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد
محل تدفین شهید دیپلمات، حسین امیرعبداللهیان کجاست؟
شهید رئیسی به روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
محل تدفین شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع) مشخص شد
اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت تا ساعاتی دیگر