معرفی و بررسی خودروی جیلی امگرند X٧

  سه شنبه، 25 شهریور 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی  جیلی امگرند X٧
جیلی امگرند X٧ از نظر ایمنی وضعیت مناسبی دارد و با دارا بودن سنسورهای پارک در جلو و عقب، دارا بودن ٧ کیسه‌ی هوا، دوربین دید عقب، نشانگر فشار باد لاستیک ها و … توانسته از موسسه‌ی معتبر NCAP اروپا، هر ٥ ستاره را در تست های تصادف دریافت کند که برای خودروسازان چینی پیشرفت بزرگی به حساب می‌آید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، خودروی جیلی امگرند X7 در سال 2007 تولید شد و تاکنون بعنوان تنها خودروی تولید شده توسط این شرکت از نوع شاسی بلند است. این خودروی چهار درب، دارای دو ردیف صندلی با پنج نفر ظرفیت سرنشین است. جیلی امگرند X7 در ابتدا موتوری کوچک با حجم 1800 سی سی داشت اما به دلیل تقاضای خریداران، دو موتور بزرگتر و پر قدرت تر نیز به آن اضافه کردند. شرکت خودروسازی جیلی بزرگترین خودروساز در کشور چین است که بسیاری از برندهای معروف از قبیل Englon، Gleagle و حتی شرکت سوئدی Volvo نیز از مجموعه های همکار این شرکت هستند.

تصویر
طراحی ظاهری جیلی امگرند X٧

نقد و بررسی جیلی امگرند X٧ از لحاظ ظاهری

بررسی ظاهری خودرو را شروع می کنیم. نمای جلوی جیلی امگرند X٧ کپی کاملی از نسل قبلی تویوتا RAV٤ است و بلافاصله به شباهت انکارناپذیر جیلی امگرند X٧ به آن پی می برید. البته در اینجا چینی ها کمی خلاقیت به خرج داده و طرح اجزای مختلف خودرو را کمی تغییر داده اند!

به نحوی که در نمای جلو مجموعه ای ناهماهنگ و نه چندان دلچسب حاصل شده است. جلوپنجره طرحی مستطیل شکل دارد که با شکل چراغ های بزرگ جلو هماهنگ نیست. طرح سپر جلو کمی بهتر است و تا حدودی فاجعه ی مجموعه ی چراغ ها و جلوپنجره را جبران می کند.

نمای جانبی جیلی امگرند X٧ به مراتب بهتر از نمای جلو است. گلگیرهای پف کرده به همراه خط شانه حس قدرتمندی را انتقال می دهند. طرح شیشه های کناری نیز هماهنگ و مناسب با مجموعه ی طرح کناری خودرو است. خط شانه ی خودرو با حرکت به عقب، برجسته تر شده و با ادامه یافتن روی در پنجم، شباهت غیرقابل انکاری با نسل کنونی تویوتا RAV٤ دارد! مجموعه ی چراغ های عقب کمی کوچک به نظر می رسند ولی در عین حال گرافیک جذابی دارند.

دو قطعه ی پلاستیکی بر روی دو ستون C جیلی امگرند X٧ قرار دارند که تاثیر مثبتی روی نمای عقب خودرو دارند. سپر عقب خودرو نیز کمی بیرون زده است.

بررسی فنی خودرو جیلی امگرند X٧

حال به سراغ قابلیت های رانندگی خودرو می رویم. پیشرانه ی خودرو از نوع ٤ سیلندر به حجم ٢٤٠٠ سی سی و به قدرت ١٦٢ اسب بخار و گشتاور ٢٢٠ نیوتون متر است.

گیربکس جیلی امگرند X٧ نیز از نوع ٦ سرعته ی اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی است. مصرف سوخت خودرو نیز در سیکل ترکیبی توسط سازنده ٩,٥ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. پس از شروع حرکت، تعویض دنده ها به کندی و با تاخیر، به همراه تکان احساس شد. قدرت موتور خودرو برای کاربرد روزمره به نظر کافی می رسد ولی در حالت ظرفیت کامل و صندوق بار پر و در مسیرهای جاده¬ای ناکافی خواهد بود.

سیستم ترمز جیلی امگرند X٧ نیز علی رغم دارا بودن سیستم های کمکی رایج مانند ABD و EBD کمی ضعیف عمل می کند و نیاز به فشار زیادی در مواقع اضطراری وجود دارد که حس بدی را به راننده منتقل می نماید.

ایمنی جیلی امگرند X٧

جیلی امگرند X٧ از نظر ایمنی وضعیت مناسبی دارد و با دارا بودن سنسورهای پارک در جلو و عقب، دارا بودن ٧ کیسه ی هوا، دوربین دید عقب، نشانگر فشار باد لاستیک ها و … توانسته از موسسه ی معتبر NCAP اروپا، هر ٥ ستاره را در تست های تصادف دریافت کند که برای خودروسازان چینی پیشرفت بزرگی به حساب می آید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (196 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان