معرفی و بررسی مشخصات خودروی لیفان x50

  چهارشنبه، 04 تیر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی و بررسی مشخصات خودروی لیفان x50
طراحی لیفان X50 به طور کلی خوب و رضایت بخش است و اکثرا مورد تایید افراد قرار می گیرد. این طراحی خوب و به روز باعث پیشی گرفتن این خودرو در برابر رقبایش شده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، اوایل تابستان 1394، هنوز خودروهایی مانند دانگ فنگ H30 Cross، رنو ساندرو، برلیانس H320، ام وی ام X22 و مدل هایی از این دست در ایران عرضه نشده بودند و بازار خودرو در بازه قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان برای ورود محصولات جدید بسیار تشنه بود. در چنین شرایطی لیفان X50، که محصول 2014 است، با طراحی قابل توجه و مشخصات فنی نسبتا مناسبش توسط کرمان موتور معرفی شد اما پس از فروش چشمگیر سری نخست، بروز برخی مشکلات مونتاژی و آمدن تدریجی خودروهای رقیب به بازار، آمار فروش این مدل را تحت تاثیر قرار دادند. X50 با دو گیربکس دستی و CVT در بازار موجود است که به لحاظ سطح امکانات، تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند.

تصویر
لیفان X50
مشخصات لیفان X50 رنو ساندرو استپ وی دانگ فنگ اچ سی کراس برلیانس H320
حداکثر توان خروجی (اسب بخار) ۱۰۲ ۱۰۵ ۱۰۵ ۱۰۳
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر) ۶.۵ ۸.۳ ۷.۰۴ ۶.۷
حجم باک بنزین(لیتر) ۴۲ ۵۰ ۵۱ ۵۵
حجم صندوق عقب(لیتر) ۵۷۰ تا ۱۱۳۶ ۳۲۰ ۴۱۷ تا ۱۱۳۷ ۳۱۴
حداکثر سرعت(کیلومتر در ساعت) ۱۶۰-۱۷۰ ۱۷۰ ۱۸۳ ۱۷۰
شتاب صفر تا صد(ثانیه) ۱۳.۵ ۱۱.۵ ۱۲.۵ ۱۱.۵

خوب همان طور که مشاهده می کنید لیفان X50 بدترین شتاب را در میان رقبای خود دارد، حجم باک این خودرو هم به شدت کم می باشد، در ضمن بیشترین سرعت این خودرو هم در برابر رقبایش چیزی برای گفتن ندارد.

معایب لیفان X50

کلاس خودرو:

وقتی نیم نگاهی به فرم بدنه این خودرو می کنیم متوجه می شویم که از لحاظ شکل بدنه لیفان X50 دارای کلاس خودرویی کراس اوور کوچک شهری است ولی وقتی بیشتر به ابعاد این خودروی چینی زوم می کنیم آن را یک کراس اوور کوچک شهری به حساب نمی آوریم. اگر به جدول زیر دقت کنید متوجه این موضوع خواهید شد.

مشخصات لیفان X50 رنو ساندرو استپ وی برلیانس h320 دانگ فنگ اچ سی کراس
طول(میلی متر) ۴۱۰۰ ۴۰۲۴ ۴۲۱۰ ۴۳۵۱
عرض(میلی متر) ۱۷۲۲ ۱۷۵۳ ۱۷۵۸ ۱۷۶۰
ارتفاع(میلی متر) ۱۵۴۰ ۱۵۸۴ ۱۴۶۰ ۱۵۲۸
فاصله بین دو محور(میلی متر) ۲۵۵۰ ۲۵۸۸ ۲۵۸۰ ۲۶۱۰

کیفیت مونتاژ:

اکثر محصولات چینی مونتاژی در ایران این ایراد را در خود دارند و دارای کیفیت ساخت بسیار پایینی هستند. از محصولات جک گرفته تا همین محصولات لیفان البته ناگفته نماند که در بعضی موارد بسته به نوع شانس و اقبال خریدار خودروی مذکور دارای مونتاژ خوبی هم هست. این کراس اوور کوچک شهری هم از این قاعده مستثنا نیست و دارای کیفیت ساخت کم و غیر قابل قبولی است. هرچند کرمان موتور در خدمات پس از فروش مناسبش سعی دارد تا این مشکل را رفع کند.

گیربکس:

در اکثر خودروهای چینی ما شاهد این ایراد هستیم. ایرادی که باعث عدم هماهنگی موتور و گیربکس لیفان ایکس۵۰ شده است و دارندگان این خودرو از تنبلی و کم شتاب بودن خودرو(که یکی از علت های اصلی آن گیربکس خودرو است)گله مند هستند. در ضمن ما در لیفان ایکس۵۰ شاهد یک گیربکس CVT متوسط هستیم که طبق گفته دارندگان آن تعویض دنده ها اصلا رضایت بخش نبوده و نیست.

استهلاک بالا:

وقتی به تعمیرگاه های سطح کشور سر زدیم شاهد آمار خرابی زیاد لیفان ایکس۵۰ بودیم به طوری که اکثر تعمیرکاران معتقد بودند که لیفان X50 خودروی با استهلاک بالاست، و همواره برای دارندگانش دردسر ساز است. که همین امر باعث گلایه خیلی از خریداران آن شده است. شما هم بد نیست قبل از خرید این خودرو نزد تعمیرکاران رفته و بعد از تحقیق کافی اقدام به خرید این خودرو کنید. البته هرگز فراموش نکنید که این کار را برای خودروهای رقیب لیفان X50 هم انجام دهید.

تصویر
لیفان X50 از نماهای مختلف

پیشرانه و شتاب ضعیف:

همیشه بین قدرت موتور و وزن و ابعاد آن رابطه تنگاتنگی جاری است چرا که اگر وزن و ابعاد یک خودرو با قدرت موتور آن هماهنگ نباشد بی شک شتاب آن خودرو هم دچار مشکل خواهد شد لذا در لیفان X50 ما شاهد این عدم هماهنگی هستیم که این عدم هماهنگی در کنار گیربکس بد خودرو باعث شتاب کم لیفان X50 شده است. (در جدولی که در ابتدا مقاله مشاهده کردید شتاب و سرعت ایکس۵۰ را نسبت به رقبایش در بازار ایران بررسی کردیم)

درباره ی مشخصات پیشرانه هم باید بگم که لیفان X50 به پیشرانه چهار سیلندر خطی تجهیز شده است که این پیشرانه دارای ۱۴۹۸ سی سی حجم است. در ضمن این پیشرانه ۱۰۲ اسب بخار قدرت را برای لیفان X50 تولید می کند و گشتاورش هم ۱۳۳ نیوتن بر متر است. وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ های جلو لیفان X50 هم بر عهده ی یک گیربکس CVT است.

وقتی برای مشاهده مشخصات فنی لیفان X50 به سایت رسمی کرمان موتور مراجعه می کنید اصلا خبری از شتاب صفر تا صد لیفان X50 نیست و حتی این عدد در سایت های دیگر هم نوشته نشده است. لذا برای رسیدن به شتاب صفر تا صد ایکس۵۰ سوار یکی از آن ها شدیم و متوجه شدیم که شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۳.۵ ثانیه است که رقم کم و ناامید کننده ای می باشد. در ضمن حداکثر سرعت این خودرو هم ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است.

سیتم تعلیق:

سرنشینان لیفان X50 هرگز شاهد سواری خوب و راحتی در این خودرو نیستند و همواره شاهد:

  1. سواری کوبنده و خشکی هستند.
  2. سیستم تعلیق نسبتا ضعیفی بهره میبرد .
  3. هندلینگ این خودرو چینی سطح بسیار پایینی را داراست.
  4. جلو بندی لیفان X50 بسیار بد عمل می کند.

ایرادهای فوق از زبان خود خریداران نوشته شده است.

جنس کابین:

خوب می رسیم به آخرین ایراد لیفان X50 که مربوط به کابین آن است. البته طراحی داخلی لیفان X50 بسیار دلنشین و قابل قبول است ولی متاسفانه جنس کابین این خودرو اصلا خوب و مناسب نیست و در سرتاسر کابین ایکس ۵۰ شاهد استفاده از پلاستیک خشک هستیم. این نکته را فراموش نکنید که تمامی خودروهای رقیب لیفان ایکس۵۰ هم دارای این متریال هستند و هرگز نمی توانید در این بازه قیمتی خودرویی را با متریال خوب(کابین)پیدا کنید.

تصویر
طراحی داخلی لیفان X50

محاسن لیفان x50

طراحی به روز خودرو:

طراحی لیفان X50 به طور کلی خوب و رضایت بخش است و اکثرا مورد تایید افراد قرار می گیرد. این طراحی خوب و به روز باعث پیشی گرفتن این خودرو در برابر رقبایش شده است. البته لیفان X50 هم به مانند دیگر محصولات چینی در بازار ایران در بخش طراحی دارای کپی برداری هم هست و همین کپی برداری باعث شده تا لیفان X50 هرگز یک خودروی با اصالت به حساب نیاید. در ضمن کرمان موتور لیفان X50 را در رنگ های زیر ارائه می دهد:

  1. مشکی
  2. خاکستری
  3. نوک مدادی
  4. قهوه ای
  5. سرمه ای
  6. آلبالویی
  7. نقره ای
  8. سفید

امکانات رفاهی لیفان X50:

امکانات رفاهی لیفان X50 به نسبت رقبایش در بازار ایران خوب و معقول است. این خودروی چینی دارای امکانات رفاهی زیر می باشد:

  1. سیستم های فرمان و هدایت: هیدرولیک برقی
  2. سیستم اینه و شیشه ها: آینه های جانبی برقی و گرم کن
  3. سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا: قابلیت پخش MP3 با ورودی USB – مجهز به ۸ بلندگو
  4. سیستم صندلی: صندلی راننده قابل تنظیم در ۶ جهت و سرنشین در ۴ جهت
  5. سیستم تهویه مطبوع: دستی
  6. سیستم روشنایی: تنظیم برقی ارتفاع نور، چراغ های جلو و DRL
  7. سایر امکانات: صندلی چرمی، سنسور دنده عقب و ایزوفیکس

خدمات پس از فروش مناسب:

بی شک کرمان موتور عملکرد بسیار خوب و با ثباتی را در زمینه رفع عیب های مونتاژی و تامین کردن قطعات یدکی خودروهایش انجام داده است و تمامی محصولات کرمان موتور به خوبی توسط این کمپانی ساپورت می شوند. پس اگر قصد خرید لیفان X50 را دارید از این بابت خاطرتان جمع باشد.

ايمني خودرو:

لیفان X50 مجهز به سیستم ترمزABS EBD است که این سیستم ترمز برای هر ۴ چرخ این خودرو بصورت ديسكي تعبیه شده است. در ضمن این خودرو به سیستم EPS هم مجهز است.(سيسم كنترل پايداری) امکانات ایمنی لیفان X50 هم به شرح زیر است:

  • کیسه هوا: دارای ۲ کیسه هوا است.
  • سیستم های امنیتی: که به سیستم ایموبیلایزر مجهز است.
  • سیستم های ترمز و پایداری: همان طور که در بالا توضیح دادم چرخ های جلو دیسکی خنک شونده و چرخ های عقب کاسه ای است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (381 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (165 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (55 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس