مزایا و معایب خودروی لیفان ۸۲۰

  چهارشنبه، 04 تیر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
مزایا و معایب خودروی لیفان ۸۲۰
لیفان ۸۲۰ در بخش کابین بدجور در برابر رقبای خود کم می آورد. قسمت جلوی داشبورد لیفان ۸۲۰ شامل یک سیستم صوتی به روز است (سیستم صوتی شامل یک صفحه نمایش و دکمه کنترلی بر روی فرمان خودرو) و یک تهویه هوای اتوماتیک است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،طی سالیان اخیر سلیقه مشتریان به شکلی تغییر کرده که در سراسر جهان از آمار فروش خودروهای سدان به نفع مدل های کراس اور و شاسی بلند کاسته می شود. در چنین شرایطی تولید یک سدان سایز متوسط در بازار داخل می توانست پر ریسک قلمداد شود اما کرمان موتور از بهار 1395 به این چالش تن داد و مدل 820 را به عنوان بزرگترین، جادارترین و گران قیمت ترین سدان چینی به بازار فرستاد اما در عمل با استقبال چشمگیری مواجه نشد و پایین نگه داشتن تیراژ تولید و حتی شباهت های فنی آن به نسل های قدیمی تویوتا کمری نیز نتوانست شرایط بازار را به نفع 820 تغییر دهد.

معایب لیفان ۸۲۰

اولین ایراد پیشرانه:

شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که چرا موتور قدرتمند ۲.۴ لیتری لیفان ۸۲۰ شتاب و سرعت خوبی را ایجاد نمی کند؟

  • در پاسخ به سوال شما باید بگم که از مهم ترین عوامل کم شتاب بودن لیفان ۸۲۰ وزن زیاد این سدان اهل چین می باشد. لذا علت این کندی بد سلیقگی مهندسین لیفان است که به این امر بی توجهی کرده اند چرا که اگر هوشمندانه تر عمل می کردند نتیجه بهتری را شاهد بودیم.
  • نکته مهم دیگر هم این است که در پیشرانه لیفان ۸۲۰ تناسب بین حجم موتور و قدرت خروجی وجود ندارد چرا که قدرت ۱۵۸ اسب بخار در برابر ۲۳۷۸ سی سی حجم بسیار کم است.(به جدولی که در قسمت شتاب قرار دادم توجه کنید و به حجم موتور و قدرت کمری دقت کنید.)

اما در زیر به توضیح درباره ی پیشرانه خواهیم پرداخت.

اول از همه لیفان مدل ۸۲۰ در کشور زادگاهش در ۲ نسخه عرضه می شود. که به شرح زیر است:

  1. ۴ سیلندر خطی که ۱۶ سوپاپه با حجم ۱.۸ لیتر
  2. ۴ سیلندر خطی که ۱۶ سوپاپه با حجم ۲.۴ لیتر

اما شرایط در ایران به این شکل نیست و کمپانی ارائه دهنده ی این سدان آن را با حجم ۲.۴ لیتری (گزینه دو) عرضه می کند، که این پیشرانه قادر است ۱۵۸ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۵۷۰۰ دور بر دقیقه تولید کند، گشتاور این خودرو نیز ۲۲۱ نیوتن بر متر است.

تصویر
لیفان ۸۲۰

گیربکس مدلی که کرمان موتور ارائه می دهد هم از آن یکی نسخه بهتر است چرا که دارای جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک است و یک کمپانی استرالیایی آن را ساخته است. این کمپانی که DSI نام دارد سیستم انتقال قدرت کمپانی های زیر را هم می سازد:

  • فورد
  • جیلی
  • سانگ یانگ
  • فیات کرایسلر

دومین ایراد شتاب کم:

اگر شما قصد خرید یک خودروی پر شتاب و چابک را در رنج قیمت ۸۰ میلیون تومان را دارید، لیفان ۸۲۰ به هیچ وجه انتخاب خوب و مناسبی نیست. اما علت چیست؟؟

درباره ی این سوال باید گفت که لیفان ۸۲۰ دارای ۱۵۴۵ کیلوگرم وزن خالص (بدون در نظر گرفتن مایعات و وسایل شخصی) است. که این وزن هرگز تناسب خوبی با پیشرانه ی لیفان ۸۲۰ نداشته و ندارد. به همین علت شتاب ۰-۱۰۰ لیفان ۸۲۰ به طور رسمی ۱۳.۵ ثانیه می باشد که در عمل از این عدد هم بیشتر است. در ضمن حداکثر سرعت لیفان ۸۲۰ به طور رسمی ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است. در زیر به بررسی شتاب و سرعت لیفان ۸۲۰ نسبت به رقبایش می پردازیم:

مشخصات لیفان ۸۲۰ کیا سراتو ۲۰۰۰ اتوماتیک سایپا رنو فلوئنس دنده ای جیلی امگراند اتوماتیک بسترن B70 تویوتا کمری
حداکثر قدرت خروجی(اسب بخار) ۱۵۸ ۱۵۶ ۱۴۳ ۱۳۸ ۱۴۷ ۱۸۱
حجم موتور(سی سی) ۲۳۷۳ ۲۰۰۰ ۱۹۹۷ ۱۷۹۲ ۲۰۰۰ ۲۴۹۴
شتاب ۰-۱۰۰ (ثانیه) ۱۳.۵ ۱۱ ۱۰.۴ ۱۲ ۱۱.۵۱ ۸.۸
حداکثر سرعت (کیلومتر/ساعت) ۱۸۰ ۱۹۰ ۱۸۱ ۱۸۵ ۲۰۰ ۱۹۵
قیمت(تومان) ۹۱ ۹۲ ۸۶ تا ۸۸ ۸۷ ۸۵ ۲۱۱ تا ۲۲۰

سومین ایراد استفاده از متریال بسیار بی کیفیت در کابین:

به نظر من بزرگترین ایراد لیفان ۸۲۰ جنس کابین این سدان چینی می باشد. این ایراد آنقدر مشهود هست که اگر با دقت کافی به عکس ها نگاه کنید در عکس هم متوجه آن خواهید شد.

لیفان ۸۲۰ در بخش کابین بدجور در برابر رقبای خود کم می آورد. قسمت جلوی داشبورد لیفان ۸۲۰ شامل یک سیستم صوتی به روز است (سیستم صوتی شامل یک صفحه نمایش و دکمه کنترلی بر روی فرمان خودرو) و یک تهویه هوای اتوماتیک است. اما نکته جالب در مورد کابین لیفان ۸۲۰ صندلی های آن است که در همه آپشنها با جنس چرم قابل عرضه است.

تصویر
طراحی داخلی لیفان ۸۲۰

چهارمین ایراد کپی کاری در طراحی ظاهری و داخلی:

خوب همان طور که گفتیم متریال مورد استفاده در لیفان ۸۲۰ ناامید کننده است ولی وضع طراحی ظاهری و داخلی این سدان به چه نحو است؟

مهندسین کمپانی لیفان در سدان خود ترکیبی از محصولات محبوب و دوست داشتنی خودروسازان جهان را استفاده کرده اند. (شما در محصولات چینی دیده بودید که یک خودرو کاملا شبیه به یک محصول از یک کمپانی مشهور است اما در لیفان کپی برداری ترکیبی و هنرمندانه تر شده) حالا این ترکیب در لیفان ۸۲۰ به چه نحوی صورت پذیرفته؟؟

در بخش طراحی ظاهری:

دماغه ی لیفان ۸۲۰ به شکل زیر است:

  • جلو پنجره: فورد موندئو
  • چراغ های جلو: آئودی A6

در بخش عقب لیفان ۸۲۰:

  • شاهد ترکیب هنرمندانه ای هستیم به نحوی که اگر به بخش عقب آئودی و سوناتا دقت کنید متوجه صحبت بنده خواهید شد. البته عده ای دیگر معتقدند که لیفان ۸۲۰ به طور کامل از روی لکسوس ES کپی برداری شده است.

در نمای جانبی لیفان ۸۲۰:

  • رینگ های لیفان ۸۲۰ و البته خطوط برجسته شباهت خاصی به سبک طراحی بی ام و دارد.

پنجمین ایراد رینگ های کوچک:

اگر شما هم به نمای جانبی لیفان ۸۲۰ نیم نگاهی بیندازید متوجه حرف من خواهید شد که مهندسین و طراحان کمپانی چینی لیفان برای این سدان کشیده رینگ های بسیار کوچکی را برگزیدند. بدون شک انتخاب این سایز رینگ برای لیفان ۸۲۰ ناامیدکننده است

طراحان ليفان در انتخاب رينگ و لاستيك اين خودرو كمي خساست به خرج داده و براي ليفان ۸۲۰ رينگ ۱۶ در نظر گرفته اند كه با نگاه به عكسهاي متوجه مي شويم كه اين رينگ براي اين خودروي كشيده كمي كوچك به نظر مي رسد. این نکته را فراموش نکنید که لیفان ۸۲۰ از این نظر هم به تویوتا کمری شباهت دارد.(معمولا رینگ های محصولات تویوتا کوچک است و توی ذوق می زند)

تصویر
لیفان ۸۲۰ از نمای پشت

محاسن لیفان ۸۲۰

سیستم تعلیق:

سیستم تعلیق از آیتم های مهم در یک خودرو به شمار می آید چرا که باعث می شود که سرنشینان خودرو ناهمواری و بالا و پایین جاده را کمتر لمس کنند. لذا با بررسی سیستم تعلیق(در کل باید بگم که فنرها،کمک فنرها و همه مواردی که به جهت ایجاد آسایش در سفر و فرمانپذیری خودرو به کار گرفته می شود) لیفان ۸۲۰ متوجه می شوید که کمپانی سازنده برای این سدان سیستم تعلیق از نوع مک فرسون(جلو) و البته مستقل جند میله ای(مولتی لینک)(عقب)قرار داده است. همین امر هم باعث شده که لیفان ۸۲۰ از این بابت نمره قابل قبولی را دریافت کند.

امکانات رفاهی خوب:

مطمئنا یکی از نقاط قوت لیفان ۸۲۰ امکانات رفاهی این خودرو می باشد(در بازه قیمتی خود) به همین علت هم این آیتم را در بخش محاسن قرار داده ایم. در زیر امکانات رفاهی این سدان چینی قابل مشاهده است:

  • سقف سانروف
  • ۶ کیسه هوا
  • چراغ هاي جلو هالوژن و عقب LED
  • روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو
  • خاموش شدن چراغ های جلو با تاخیر، تنظيم ارتفاع نور چراغ هاي جلو و چراغ روشنايي روز Day light
  • سيستم ترمز ضد قفل ABS
  • سيستم توزيع الكترونيكي نيروي ترمز EBD
  • سيستم كمكي ترمز BAS
  • سيستم پايداري الكترونيكي ESP
  • ترمز پارك پدالي
  • صندلي راننده با تنظيم گودي كمر و صندلي چرمي
  • تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت
  • گرمكن صندلي راننده
  • سيستم ورود بدون كليد Keyless
  • استارت دكمه اي
  • سیستم ضد سرقت، قفل کودک، مجهز به سيستم ISOFIX
  • كمربندهاي جلو پيش كشنده
  • سنسور دنده عقب، دوربين عقب و چراغ داشبورد
  • كروز كنترل(Cruise Control)
  • تنظيم فرمان در ۴ جهت
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سیستم پخش MP5 با خروجی USB، كنترل سيستم صوتي از روي فرمان، AUX، بلوتوث، ۶ بلندگو،GPS

خدمات پس از فروش کرمان موتور:

کمپانی کرمان موتور سابقه ی زیادی در ساخت خودرو دارد و همواره در مدت فعالیتش عملکرد خوبی در خدمات پس از فروش ارائه داده است. چه در زمانی که دوو را مونتاژ می کرد و چه الان که به مونتاژ محصولات چینی پرداخته است. لذا خریداران محصولات این کمپانی عنوان می کنند که در زمان سرویس به خوبی رفع عیب های مونتاژی انجام پذیرفته است. در ضمن اگر قصد خرید یک لیفان ۸۲۰ را دارید خیالتان از بابت لوازم یدکی راحت باشد.

ابعاد لیفان ۸۲۰:

همان طور که در جدول زیر مشخص است ابعاد لیفان ۸۲۰ با تویوتا کمری تقریبا برابر است. و همین امر هم باعث شده تا لیفان ۸۲۰ خودرویی جادار باشد. البته این را هم بگویم که فاصله محوری لیفان ۸۲۰ و تویوتا کمری بدون حتی یک سانتی متر کم و زیاد با هم برابرند. در ضمن این را هم فراموش نکنید که همین کشیدگی باعث شده که این سدان فضای خوب و زیادی را برای سرنشینان خود خلق کند و ۵ شخص درشت جثه بدون هیچ مشکلی در این خودرو قرار می گیرند.

مشخصات لیفان ۸۲۰ تویوتا کمری GLX رنو فلوئننس کیا سراتو سایپایی
طول(میلی متر) ۴۸۶۵ ۴۸۰۵ ۴۶۱۸ ۴۵۳۰
عرض(میلی متر) ۱۸۳۵ ۱۸۲۵ ۱۸۱۳ ۱۷۷۵
ارتفاع(میلی متر) ۱۴۸۰ ۱۴۷۰ ۱۴۸۵ ۱۴۶۰
حجم صندوق عقب(لیتر) ۵۱۰ ۴۳۶ ۵۳۰ ۴۸۲


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (224 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (16 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر) عکسی از شوهر کم سن و سال فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس