مهر ناجیت چیست و چه کاربردی دارد؟

  دوشنبه، 14 شهریور 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
مهر ناجیت چیست و چه کاربردی دارد؟
National Association of Judiciary Interpreters & Translators یا سازمان ملی مترجمین قضایی کشور آمریکا. " ناجیت " مخفف این عبارت است. سازمانی با عملکردی مشابه به اداره امور مترجمین قوه قضائیه ایران که وظیفه سازماندهی مترجمین رسمی را بر عهده دارد. اگر قصد مهاجرت به آمریکا و کانادا و یا دریافت ویزای این دو کشور را دارید این مطلب را از دست ندهید.

با توجه به اینکه کانادا و آمریکا یکی از مهاجرت پذیرترین کشورهای جهان محسوب میشوند و سالانه افراد بسیاری از سراسر جهان اقدام به درخواست ویزا و اقامت کانادا و امریکا می نمایند ، ناجیت با هدف تمرکز بر صحت و اعتبار مدارک تحصیلی و شناسایی متقاضیان اقامت دراین کشور تاسیس گردید. مهر ناجیت برای افرادی کاربرد است که ترجمه مدارک خود را برای کشورهای آمریکا و کانادا میخواهند. ترجمه مدارک با این مهر برای تمامی مراجع ذیربط در آمریکا و کانادا قابل تایید بوده و نیازی به دریافت دیگرمهرها ( دادگستری، وزارت و ...)نیست. در واقع تمامی ترجمه های رسمی که ممهور به مهر ناجیت میشوند نیازی به دریافت تاییدات دولت ایران ندارند. همینطور نیازی به ارائه مدارک اضافه تر نیست و تنها با ارائه اصل مدرک روند ترجمه آن آغاز میشود.

ناجیت

مترجم ناجیت کیست؟

سازمان ناجیت هر ساله آزمون ناجیت را در کشورهای مختلف و برای زبان های مختلف برگزار می نماید و افرادی که حد نصاب لازم را در این آزمون کسب نمایند، موفق به دریافت پروانه مهر ناجیت می شوند افرادی که با شرکت در آزمون های انجمن ملی مترجمین قضایی کشور آمریکا و قبولی در آن موفق به دریافت مهر ناجیت میشوند را مترجم ناجیت میگویند. این افراد اجازه استفاده از مهر ناجیت برای ترجمه رسمی انواع اسناد و مدارک را دارند و میتوانند در هر کجای دنیا با استفاده از امکانات آنلاین خدمات ترجمه را ارائه دهند.

مترجمین ناجیت تحت آموزش مداوم سازمان ملی مترجمین قضایی آمریکا هستند و باید سالانه مبلغی را تحت عنوان حق عضویت در این انجمن پرداخت نموده و مهر خود را تمدید اعتبار کنند.اگر اعتبار سالانه مهر مترجم ناجیت به پایان رسیده باشد ترجمه وی نیز فاقد اعتبار است. فهرست مترجمین رسمی ناجیت در آدرس ناجیت موجود است.

مترجمین حرفه ای ناجیت آمریکا و کانادا مورد توجه و اعتماد ویژه ای از طرف مقامات رسمی و دولتی کانادا و آمرریکا هستند.

نکته! : برای پیداکردن یک مترجم ناجیت در تهران و یا شهر مورد نظر خود میتوانید به وبسایت ناجیت مراجعه نمودهو با فیلتر زبان و محل مورد نظر خود مترجم ناجیت مدنظر خود را پیدا کنید.

مهر ناجیت چست؟

مهر ناجیت مهری است که مترجمین ناجیت در پایان ترجمه بر روی سربرگ مخصوص از آن استفاده میکنند. این مهر نام، شماره عضویت و همچنین تاریخ انقضای عضویت مترجم را نشان میدهد. ترجمه اسناد و مدارکی که مهر ناجیت بر روی درج شده باشد از اعتبار بیشتری نسبت به ترجمه با مهر تایید دادگستری و امور خارجه برخوردار است( درآمریکا و کانادا)

سربرگ ناجیت
توجه : مهر ناجیت باید بر روی سربرگ مخصوص مترجم ناجیت درج شود و این سربرگ متفاوت با سربرگ سایر مترجمین رسمی است.

زمان لازم برای ترجمه با مهر ناجیت

در سریع ترین زمان ممکن یعنی حتی به فاصله چند ساعت بعد از تحویل مدارک خود به مترجم ناجیت میتوانید ترجمه ناجیت مدارک خود را دریافت نمایید.البته حجم مدارک در زمان تحویل تاثیر گذار است و طبیعتا حجم بیشتر زمان بیشتری نیز نیاز دارد اما در حالت معمولی به این دلیل که مدارک به تاییدات پرحاشیه و زمان بر دولتی نیاز ندارد؛ میتوان در مدت 1 الی 2 روز ترجمه مدارک را تحویل گرفت.

مزایای ترجمه با مهر ناجیت

به طور کلی ترجمه با مهر ناجیت مزایایی دارد که در ادامه به آن میپردازیم :

  • در کمترین زمان ممکن انجام میگیرد و برای کسانی که نیازمند ترجمه مدارک خود بصورت فوری هستند بسیار کاربردی است
  • نیازمند دریافت تاییدیه های معمول ترجمه رسمی برای هرمدرک نمیباشد
  • در آمریکا و کانادا اعتباری بالاتراز ترجمه با مهر دادگستری و وزارتخارجه دارد
  • دریافت این مهر در کنار دیگر مهرهای ترجمه رسمی اعتبار ترجمه را دوچندان میکند
  • باعث صرفه جوی در هزینه ها میشود
  • امکان سفارش و تحویل آنلاین ترجمه ناجیت بدون نیاز به مراجعه به دفتر دارالترجمه
  • عدم لزوم ارائه اصل مدارک و امکان انجام ترجمه با اسکن با کیفیت بالای مدارک

هزینه های ترجمه با مهر ناجیت

هزینه مهر ناجیت برای هر برگ یا مدرک بسته به سیاست و روش کاری مترجم ناجیت محاسبه می شود. بسته به کیفیت و دقت کار مترجم ناجیت، در حال حاضر این نرخ در حدود ۵۰ تومان برای هر برگه علاوه بر هزینه ترجمه رسمی محاسبه می شود.

نمونه ترجمه با مهر ناجیت

برای درک بهتر شرایط ترجمه با مهر ناجیت نمونه ای از ترجمه با مهر ناجیت را میتوانید در تصویر زیر مشاهده نمایید( سمت راست). این نکته قابل ذکراست که ترجمه با مهر ناجیت تنها برای کشور آمریکاو کانادا دارای اعتبار است و نمیتوان از آن برای دریافت تاییدیه از سایر کشورها استفاده کرد.

نمونه ترجمه با مهر ناجیت

جمع بندی

مهر ناجیت گزینه مناسبی برا زمان هایی است که مدارک شما مورد تایید دادگستری و وزارت امور خارجه قرار نمیگیرد و روند کاغذبازی برای شما زمان بر میشود در این حالت میتوانید تنها با ارسال عکس مدارک خود ترجمه ناجیت را در ساعت پس از ارسال تحویل بگیرید و ادامه روند سفر خود را با خیال راحت تری دنبال کنید. اما فراموش نکنید که کار خود را به افراد و دارالترجمه های کاربلد و خبره بسپارید تا در روند انجام کارهایتان دچار مشکل نشوید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (467 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (171 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (76 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (49 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (37 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (24 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس