مناسب ترین چیدمان اتاق پذیرایی مستطیل شکل به چه صورت است؟

  پنجشنبه، 29 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
مناسب ترین چیدمان اتاق پذیرایی مستطیل شکل به چه صورت است؟
چیدمان پذیرایی مستطیل شکل شرایط و قوانین مربوط به خودش را دارد که در صورت رعایت و عمل به آنها نتیجه ای مناسب و مطلوب حاصل خواهد شد. در ادامه پست پیشین راجب به چیدمان پذیرایی ال شکل، به نوع دیگری از چیدمان پذیرایی می رسیم که در بیشتر خانه ها و آپارتمان های امروزی مرسوم است.

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل شرایط و قوانین مربوط به خودش را دارد که در صورت رعایت و عمل به آنها نتیجه ای مناسب و مطلوب حاصل خواهد شد. در ادامه پست پیشین راجب به چیدمان پذیرایی ال شکل، به نوع دیگری از چیدمان پذیرایی می رسیم که در بیشتر خانه ها و آپارتمان های امروزی مرسوم است.

شاید یکی از مهمترین دلایل استفاده فراوان از چیدمان پذیرایی مستطیل کمبود فضا، علاقه صاحبخانه به چنین چیدمانی و مواردی از این دست باشد. امروزه در اکثر منازل می توان این نوع چیدمان و دکوراسیون وسایل منزل را مشاهده نمود که در ابعاد و اندازه های مختلف اجرا شده است. البته طراحی و نوعی معماری ساختمان نیز در انتخاب چیدمان مستطیل شکل پذیرایی بی تاثیر نیست و در اغلب موارد این موضوع یکی از مهمترین مسائلی ست که صاحبخانه را به سمت استفاده از چنین چیدمانی سوق می دهد.

گاهی چیدمان و فضاسازی در دنیای دکوراسیون داخلی می تواند به یک چالش بسیار بزرگ تبدیل شود و شما را دچار مشکل نماید. چیدمان اتاق پذیرایی مستطیلی شکل دقیقا یکی از این مواردی است که اگر در طراحی دکوراسیون آن دقت کافی نشود، ممکن است به یک معضل بزرگ تبدیل شود.اشتباه در چیدمان چنین فضایی، پذیرایی تان را به شکل راهرو یا فضایی بسیار عریض در می آورد که غیرکاربردی و ناخوشایند خواهد بود.زمانی که شروع به چیدمان اتاق پذیرایی یا نشیمن خود نمایید، مطمئنا شکل اتاق، چیدمان شما را تعیین خواهد کرد. بیشتر اتاق های پذیرایی و نشیمن ما ایرانی ها مستطیلی شکل هستند و ترکیب دو دیوار بلند و دو دیوار کوتاه، تصمیم گیری در مورد چیدمان آن را مشکل می کند.مهم ترین نکته در چیدمان اتاق این است که شما، باید بدون اینکه فضای نامرتب و درهم ریخته ای داشته باشید، بتوانید استفاده ی بهینه ای از فضای موجودتان بکنید.

ترفندهایی برای طراحی زیبا

یکی از مشکلات اصلی برای طراحی دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل چیدمان مبلمان است که اگر شما مبلمان را به شیوه های زیبا و ماهرانه در پذیرایی های کشیده و مستطیل شکل بچینید می توانید فضایی متفاوت را در دکوراسیون پذیرایی بوجود آورید و علاوه بر این پذیرایی منزل تان با چیدمان صحیح مبلمان به راهرو و یا سالن های عریض تبدیل نمی شود.
در پذیرایی های کوچک مستطیل شکل بهتر است مبلمان را به پشت به یکی از دیوار ها بچینید و از دیوار مقابل مبلمان به عنوان دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید.

مبلمان ها با فرم باریک و کم جا و مبلمان L می توانند از مناسب ترین انواع مبلمان برای پذیرایی های مستطیل شکل باشند همچنین بهتر است از قرار دادن وسایل اضافه و مبلمان اضافه در فضای پذیرایی های مستطیل شکل کوچک خودداری کنید تا فضای پذیرایی منزل شما بزرگتر به نظر برسد.

تصویر

نمونه اول: چیدمان پذیرایی دو بخشی

در این مدل شما می توانید با توجه به اندازه پذیرایی خود چیدمان مبل های خود را به صورتترکیبی از مبلمان و میز نهار خوری قرار دهید. یعنی برای حفظ ساختار استاندار مبل های خود از چیدمان مربعی شکل در یک انتهایی پذیرایی استفاده کنید و در قسمتی از ابتدای سالن پذیرایی خود میز نهار خوری را تعبیه نمایید. همانند نوع چیدمانی که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

دقت کنید این مدل برای خانه هایی پیشنهاد می شود که در چیدمان مبل در پذیرایی به شکل مستطیل، فضای کافی برای قرار دادن میز نهار خوری در محیط آشپزخانه را ندارند و یا میز نهار خوری آن ها با مبلمان منزلشان سِت شده است. اگر در سالن پذیرایی تلویزیون وجود دارد، بهتر است روبروی کاناپه های مبلمان شما و به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون منزلتان، قرار گیرد. اگر چیدمان مربعی شما کامل نشد می توانید با یک مبل پاف محل مورد نظر را تکمیل نمایید. نکته قابل توجه عدم استفاده از جلو مبلی های بزرگ در این گونه فضاهاست. چرا که تمرکز در پذیرایی های مستطیلی شکل ایجاد فضای استراحت در ذهن مخاطب است. فضای استراحت یعنی ایجاد محیطی در خانه که به میهمان یا مدعو مجال گذر از یک بخش به بخش دیگر را بدهد.

نمونه دوم : پذیرایی واحد

در این نمونه اصل و مبنای چیدمان منزل، نمایش مبل ها در محیط پذیرایی است. بهتر است تلویزیون یا نقطه توجه، یعنی هر وسیله یا دکوراتیوی که توجه ها را به سمت خود جلب می کند، در مرکز پذیرایی قرار بگیرد و مبلمان براساس وجود آن چیده شود. یعنی این فرصت وجود دارد که شما کاناپه های خود را در دو طرف فرمت مستطیل خود قرار داده و برای فضای بین آن ها ازمبل های تک نفره، میز قهوه یا تزیینات دیگر استفاده کنید.

چیدمان شما باید طوری باشد که لوازم دکوراتیوی پشت سر مبل های تک نفره قرار نگیرد، مگر اینکه روی دیوار نصب شده باشد. دلیل این موضوع هم این است نقطه توجه یا کانونی دکوراسیون روبروی مبل های تک نفره است؛ پس چیزی نباید حواس ها را از سمت آن ها پرت کند. اگر در پذیرایی خانه شما هم تلویزیون وجود داشت و هم شومینه، بهتر است تلویزیون را نقطه توجه اصلی قرار داده و شومینه نقطه فرعی بماند.

نمونه سوم: چیدمان پذیرایی مستطیلی کوچک و نقلی

یک پذیرایی کوچک که چنین فضایی را در اغلب ساختمان های شهری امروزی می بینیم. استفاده از مبلمان 9 نفره در چنین مکان هایی تقریباً یک اشتباه فاحش محسوب می شود؛ چرا که به شدت فضا را درگیر خود می کند. برای چنین مکان هایی مبل های 7 نفره و همین طور 5 نفره بهترین انتخاب ها هستند. شما می توانید با در نظر گرفتن یک کاناپه سه نفره در بخش انتهایی پذیرایی مستطیل خود، امکان چیدن دو مبل تک نفره در یک سمت و کاناپه ی دو نفره در سمت دیگر را فراهم کنید. برای آشنایی بیشتر با نحوه چیدمان خانه های کوچک و نقلی، پیشنهاد می کنیم مطالب چیدمان مبلمان در اتاق های نشیمن کوچک و نکاتی برای چیدمان خانه های کوچک را از دست ندهید. در این مدل فضاها می توان از مبل چستر هم استفاده کرد. اگر شما هم از طرفداران این سبک از مبلمان هستید پیشنهاد می کنیم مقاله چیدمان مبل چستر را مطالعه کنید.

رنگ دیوارها در طراحی نشیمن مستطیل

اولین نکته ای که در طراحی اتاق مستطیلی شکل باید به آن توجه کنید، رنگ دیوارها است. اگر اتاق تان مستطیلی شکل و باریک است، هیچ وقت از رنگ های تیره برای دیوارهای آن استفاده نکنید. چرا که در چنین شرایطی دیوارها بر فضای خانه غالب شده و احساس ناخوشایندی را به شما منتقل خواهند کرد.

برای پذیرایی های مستطیل شکل یکی از بهترین مدل های مبلمان، مبل های ال هستند زیرا فضای زیادی اشغال نمیکنند و برای نشیمن های باریک مناسب هستند. حتی اگر عرض اتاق پذیرایی تان خیلی کم باشد اما چیدمان آن درست باشد میتوانید خانه ای فوق العاده زیبا و بی عیب و نقص طراحی کنیدطوری که کوچک و باریک بودن ان حس نشود.خانه های مستطیل شکل نباید خیلی شلوغ باشند سعی کنید فقط وسایل ضروری را در دکوراسیون منزل تان قرار دهید و تا جای ممکن از مبلمان های کوچک و ال شکل استفاده کنید زیرا مبلمان های بزرگ خانه را کوچک و فضا را باریک تر نشان میدهد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (124 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (81 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (82 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (77 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (61 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (60 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (49 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (45 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (36 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (34 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
نایب قهرمان کشوری زورخانه‌ای کشور تجلیل شد
اهدای فرش دستباف برای توسعه فرهنگ ورزش کوهنوردی
جزئیات معافیت سربازی افراد بالای 35 سال از شهریور
(ویدئو) از کتیبه‌های باستانی تا الهام‌بخشی کانال سوئز؛ کانال داریوش بزرگ، شاهکاری که مسیر تاریخ را تغییر داد
تست بینایی 30 ثانیه‌ای؛ چشم‌های تیزت را به کار بگیر! چند تا صورت تو این تصویر قایم شده؟
(ویدئو) ساخت سلاح نرم با کنترل از راه‌دور برای فراری دادن دزدهای فرصت‌طلب/ مناسب برای تفریح گیمرهای حرفه‌ای
مجلس شناختی از معاون پارلمانی پزشکیان ندارد/ با کسی عقد اخوت نبستیم/ از میدری تعهد می‌گیریم
نظر رهبر معظم انقلاب درمورد بازیگری فردین در فیلم ایرانی بعد از انقلاب: اشکالی ندارد
ساخت دستگاه بیل بریکر در شرکت دانش‌بنیان تبریزی
(ویدیو) ادعای جنجالی میترا حجار بازیگر،سریال سرزمین مادری، در برنامه دورهمی: آنهایی که ایران را دوست ندارند ایران را ترک کنند!
(ویدئو) جنجال جدید شهربانو منصوریان، قهرمان ووشو ایران/ بانوی قهرمان‌ ایران، در ازای 5 طلای جهانی، 5 طلای آسیا و یک گونی مدال، تحصیل بدون کنکور در رشته دندانپزشکی را درخواست کرد
(ویدیو) ماجرای جالب و عجیب عاشق شدن میترا حجار بازیگر، سریال سرزمین مادری/ علت متفاوت ازدواج نکردن وی
(ویدئو) پشت صحنه ساخت آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده / آقای خواننده چه غش میکنه از صدای خودش
منتخب روز   
خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن