موم اپیلاسیون متناسب با پوست شما کدام است؟

  سه شنبه، 10 فروردین 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
موم اپیلاسیون متناسب با پوست شما کدام است؟
یکی از بهترین روشهای پاکسازی پوست،موم زدن است، زیرا حداقل تا مدتی طول می کشد تا موها دوباره از ریشه رشد کنند.

موم ماده ای چسبناک است که از آن برای حذف موهای زائد استفاده می شود. استفاده از این ماده، روشی برای خلاص شدن از شر موهای زائد است، که از زیر شاخه های اپیلاسیون محسوب می شود.از آنجا که حذف موهای زائد صورت به واسطه استفاده از موم یکی از سر فصل های آموزش آرایشگری مردانه است، در این مطلب می خواهیم شما را با انواع این ماده آشنا کرده و به شما بگوییم که چگونه می توانید با استفاده زا موم موهای زائد آقایان را اصلاح نمایید.

موم نوعی ماده چسبناک است. روند استفاده از این ماده به گونه ای است که ابتدا با استفاده از حرارت شل شده و موها را احاطه می کند، سپس با کندن موها از روی بدن، شما را برای مدتی از شر آن ها خلاص می نماید. موم ها انواع مختلفی دارند اما تقریباً همه آن ها در برابر حرارت شل شده و در زمان سرد شدن سفت تر می شوند. در زمان گذشته تنها موم های گرم وجود داشتند، که رنگی زرد و یا کرم داشته و در برابر رطوبت نیز مقاوم بودند.

فرق موم با وکس

تعریف موم: موم به ماده نرم و شل می گویند که یک کلمه فارسی هم هست. رنگ این ماده زرد بوده و از زنبور عسل به دست آمده است.

تعریف وکس: این کلمه یک لغت انگلیسی بوده که یک ماده نرم و شل است و برای برداشتن موهای زائد صورت و بدن از آن استفاده می شود.

موم و وکس در معنای لغوی تفاوتی با یکدیگر ندارند. موم کلمه فارسی و وکس کلمه انگلیسیست اما با واردات وکس از کشورهای غربی مشاهده شد که روی آن ها عبارت (wax epilation) نوشته شده است. به خاطر همین کم کم وکس جای کلمه موم را گرفت. لازم است این را هم بگوییم که شمع و موم هم یکی بوده و با هم فرقی ندارند. شمع در عربی به معنای موم است.

فواید استفاده از وکس

وکس کردن صورت و بدن فواید بسیاری دارد که عبارتند از:

  • در صورتی که از وکس درست استفاده کنید، برای چند هفته پوست شما کاملا نرم و لطیف و بدون مو خواهد بود.
  • با استفاده از وکس شما می توانید پوست خود را پاکسازی کرده و جوش های سر سیاه را از بین ببرید.
  • در صورتی که وکس انجام دهید، تا چند هفته صورت و بدن شما عاری از هر هر گونه مو خواهد بود، در نتیجه همیشه مرتب و تمیز هستید.
  • وکس ذرات کثیف پوست را هم بیرون می کشد، به همین خاطر پوست شما تمیز شده و منافذ باز هم به مرور زمان کوچک می شوند.
  • اگر اطراف ابروهایتان را با وکس تمیز کنید مشاهده خواهید کرد که قاب ابروهایتان مرتب تر شده و خط ابروهای شما بیشتر خود را نشان می دهد.
  • وکس کردن پوست شما را کاملا شفاف و روشن می کند چون باعث می شود سلول های مرده روی پوست صورت و بدن کنده شود.
  • وکس کردن، رشد موهای شما را کم خواهد کرد و تا تقریبا سه هفته نیازی به اصلاح نخواهید داشت. چون وکس به فولیکول مو آسیب زده و جلوی رشد آن را می گیرد.
  • اگر برای اصلاح موهای صورت و بدن خود از ژیلت و تیغ استفاده کنید، موهایتان از ریشه بیرون نمی آیند و فقط از روی پوست برداشته می شوند. بعد از گذشت مدت کوتاهی دوباره موهایتان رشد می کنند و به صورت تیز و زبر از پوست بیرون می زنند. اما وکس موهای شما را از ریشه بیرون می آورد. به خاطر همین بعد از مدت زیادی که موها مجددا رشد می کنند، مقاومت قبل را نداشته و ضعیف تر هستند. به همین علت موهای جدید خیلی نرم تر از زیر پوست بیرون می آیند.

آشنایی با انواع موم اپیلاسیون

موم هم انواع دارد. موم هایی که برای رفع موهای زائد استفاده می شوند، ترکیبات متفاوتی دارد و ویژگی هر کدام با هم فرق می کند. برخی مناسب اپیلاسیون موهای ریز هستند و برخی مناسب موهای نازک. این نکته بسیار مهم است که بدانید چه نوع مومی برای شما مناسب است تا از هرگونه حساسیت پوستی جلوگیری کنید. به طور کلی می توان موم ها را به سه بخش اصلی تقیسم کرد. موم گرم یا موم داغ، موم سرد و موم گیاهی. در ادامه به معرفی این موم ها می پردازیم.

موم داغ

یکی از رایج ترین نوع موم ها، موم داغ است. برای داغ کردن این نوع موم آن داخل دستگاه اپیلاسیون قرار می دهند و زمانی که دمای آن به دمای مشخص شده رسید از آن استفاده می کنند. موم داغ نباید آن قدر داغ باشد که به پوست آسیب برساند و نباید آنقدر سرد باشد که نتوان از آن استفاده کرد. پس از انجام این روش، بین ۴ تا ۶ هفته طول می کشد تا موها مجدد رشد کنند. حتما قبل از انجام اپیلاسیون توسط موم داغ، پوست خود را با کرم های سفت کننده و تقویت کننده، تقویت کنید تا منافذ باز پوست بسته شوند.

یکی از مزایای بسیار خوب موم داغ این است که نیاز به چند باره کاری ندارد و همان بار اول تمام موهای زائد از بدن جدا می شوند. علاوه بر این شما می توانید از این نوع موم برای نواحی حساس بدن و نواحی که موهای ریز و زیر زیاد دارد، استفاده کنید.

موم سرد

احتمالا اسم پد اپیلاسیون را شنیده اید و دنبال بهترین پد برای اپیلاسیون هستید. مود سرد روی این پدها قرار می گیرد. سپس پد روی سطح پوست قرار می گیرد. این پدها باید در خلاف جهت رویش موها و با سرعت کشیده شوند تا موهای زائد از ریشه دربیایند. این روش نسبت به اپیلاسیون گرم ساده تر و راحت تر است و همه افراد می توانند از موم سرد استفاده کنند. این روش در خانه و بسیار راحت انجام می شود و دردسرهای کار با موم داغ را ندارد و ارزان تر هم هست. این موم معمولا از مواد طبیعی درست شده حتی درمیان اپیلاسیون کارهای حرفه ای هم طرفداران زیادی دارد.

موم گیاهی

چند وقتی است که انواع موم های گیاهی برای اپیلاسیون وارد بازار شده اند و هر کدام خواص مخصوص به خود را دارند. محبوب ترین نوع این موم ها موم شکلاتی، موم منظم، موم عسلی، موم توت فرنگی و موم آلوئه ورا هست که هر کدام برای پوست شما بسیار خوب است و خواص متفاوتی دارند. در ادامه قصد داریم تا به معرفی بهترین موم های گیاهی بپردازیم.

موم شکلاتی

کسانی که پوست حساس دارند باید از این نوع موم استفاده کنند. این نوع موم برای هر نوع مویی مناسب است. این نوع موم معمولا حاوی کاکائو، روغن لوبیا و روغن آفتابگردان است و به نرم شدن پوست کمک می کنند. موم شکلاتی حاوی مقادیر زیادی از کلسیم، آهن و ویتامین هایی مانند D،C،E و ویتامین B1 است که باعث مرطوب ماندن پوست پس از اپیلاسیون می شود.

موم منظم

این نوع موم از ترکیب لیمو و شکر به دست می آید و پراستفاده ترین موم برای اپیلاسیون به شمار می رود. این نوع موم نمی تواند موهای ریز از بین ببرد و کسانی که پوست های حساسی دارند بهتر است از این نوع موم استفاده نکنند.

موم آلوئه ورا

حتما شما هم از خواص آلوورا باخبر هستید. این گیاه برای کسانی که پوستشان بسیار حساس است و ممکن است پس از اپیلاسیون ملتهب شود، گزینه ای بسیار ایده آل است. آلوورا کمک می کند تا پوستتان پس از اپیلاسیون همچنان مرطوب بماند. این موم مناسب برای انواع موهای زائد با ضخامت بالا است. موم آلوئه ورا اثر ضد پیری دارد و برای مشکلاتی مثل خشکی و ترک خوردگی پوست بسیار مناسب است.

موم شکلات سفید

این نوع موم معمولا از ایتالیا وارد می شود و قیمت آن هم گران تر از سایر موم هاست. موم شکلات سفید می تواند تمام موها را به یکباره از بین ببرد و پوست را نرم تر و درخشان تر کند.

موم توت فرنگی

این نوع موم حاوی اسید آلفا هیدروکسی است که در میوه ها یافت می شود. این اسید می تواند پوست شما را روشن تر کند. موم توت فرنگی قادر است تا هر نوعی مویی را از بین ببرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان