دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

مراقبت از پوست گردن 

جمعه، 29 آذر 1398
پوست گردن شما، نقش زیادی در زیبایی ظاهری شما دارد. به همین دلیل جلوگیری از افتادگی پوست گردن و حفظ زیبایی آن، بسیار مهم بوده و شما را جوان­‌تر و با نشاط‌­تر نشان می­‌دهد.

عوامل بسیاری در افتادگی پوست گردن و ایجاد چین و چروک آن نقش دارند مانند تغذیه نامناسب، افزایش سن، کاهش وزن سریع، ژنتیک، عوامل محیطی مثل آلودگی ­ها و غیره. البته برخلاف عقیده ­ی بعضی افراد که تصور می ­کنند این موضوع را ه ­حلی ندارد، رو ش ­های بسیاری وجود دارند که به وسیله آ ن­ها می توان از افتادگی پوست پیشگیری کرد یا آن را بهبود بخشید. در این مقاله روش­ های پیشگیری و درمان افتادگی پوست گردن را بررسی می­ کنیم.

  • برای پیشگیری از افتادگی پوست گردن به اندازه کافی در روز آب بنوشید

آب نوشیدنی شگفت­ انگیزی برای بدن به خصوص پوست است. مصرف 8 لیوان آب در روز موجب کاهش شیارها و چین و چروک پوست شده و به جوان شدن پوست گردن کمک می­ کند. نوشیدن آب همچنین باعث افزایش جریان خون در پوست و بهبود تغذیه سلول­ های پوستی شده و به پوست گردن شما زیبایی و طراوت می­ بخشد.

  • ماساژ با محلول شیر نارگیل و بادام برای جلوگیری از افتادگی پوست گردن

بادام را آسیاب کرده و به شیر نارگیل اضافه کنید. محلول به دست آمده را بر روی پوست گردن خود مالیده و حدود 15 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. سپس گردن خود را با آب ولرم شست­ وشو دهید. استفاده از این محلول باعث سفت شدن و در نتیجه جلوگیری از افتادگی پوست گردن می ­شود.

  • جلوگیری از افتادگی پوست گردن با کاهش مصرف قند

مطالعات نشان داده است که یکی از اثرات منفی مصرف زیاد قند، تجزیه سریع­تر کلاژن­ های پوست است. در نتیجه پوست سست شده و چین و چروک­ های آن زیاد می­ شود. اکثر غذاهایی که شما در طول روز استفاده می ­کنید حاوی قند هستند، پس بهتر است از خوردن قند و شیرینی اضافه­ تر پرهیز کنید.

  • ژل آلوئه ورا و پیشگیری از افتادگی پوست گردن

ژل درون برگ­ های آلوئه­ ورا را خارج کرده و روی پوست گردنتان بمالید و صبر کنید تا خشک شود. سپس با آب ولرم آن را بشویید. آلوئه ورا باعث مرطوب کردن و تغذیه پوست گردنتان شده و از پیر شدن زودتر پوستتان جلوگیری می­ کند.

  • پیشگیری از چین و چروک پوست گردن با ماسک موز و عسل

یک موز رسیده را له کرده و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. خمیر به وجود آمده را به مدت 20 دقیقه روی گردن خود بمالید و سپس بشویید. این ترکیب بهترین ماسک برای جلوگیری از افتادگی پوست گردن شماست.

  • با استفاده از کرم­ های مناسب مانع از ایجاد چین و چروک پوست گردن شوید

کرم­ های ضد چین و چروک بسیاری برای پوست وجود دارند که با مشورت با یک متخصص می­توان از آن ­ها استفاده کرد. همچنین برای محافظت بیشتر از پوست حساس گردن می­توان از کرم­ های مخصوص این ناحیه استفاده کرد. در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفتن نیز باعث ایجاد لک و چین و چروک بر روی پوست گردن می­ شود. برای جلوگیری از این مسئله استفاده از کرم­ های مناسب ضد آفتاب بر روی پوست گردن را نباید فراموش کرد.

  • لیفتینگ نفرتیتی برای درمان چین و چروک پوست گردن

در این تکنیک چند تزریق بوتاکس در طول خط پایینی غبغب و در طول ماهیچه پلاتیسما انجام می­ گیرد و با ایجاد کششی در ناحیه پوست گردن و فک، خطوط افقی گردن کاهش می­ یابد و به این ترتیب چین و چروک پوست گردن شما از بین رفته و یا کمتر می ­شود.

  • درمان افتادگی پوست گردن با هایفوتراپی

هایفوتراپی یک درمان سریع و موثر برای چین و چروک­ های پوست گردن شماست. در این روش با استفاده از انرژی امواج، کلاژن سازی در پوست تحریک شده و با تولید کلاژن، پوست محکم شده و افتادگی آن از بین می ­رود. البته این روش درمانی تا حدودی دردآور است که با استفاده از بی ­حس کننده­ های موضعی می­توان آن را قابل تحمل نمود.

  • ترماژ درمانی برای افتادگی پوست گردن

یکی دیگر از روش ­های ترمیم کننده چین و چروک و سفت کننده پوست، ترماژ است. در این روش با استفاده از امواج رادیویی و حرارت، کلاژن سازی در پوست صورت گرفته و لایه­ های پوست کشیده و سفت می­ شوند. این روش نیز اندکی ناراحت کننده است ولی با استفاده از بی­ حس کننده ­ها و یا مسکن­ ها می­توان درد آن را قابل کنترل کرد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
سابمیت مقاله چیست؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه