دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

مراقبت از پوست و مو 

جمعه، 01 آذر 1398
مراقبت از پوست و مو محدود به سن خاصی نیست. تمام پوست ها در معرض پیری زود هنگام، چین و چروک، لکه و دیگر آفت ها است. شست و شوی زیاد، نور خورشید، خشکی و بیماری های ژنتیکی، استرس، تغذیه و … از عوامل مضری هستند که می توانند به پوست آسیب برسانند.
  • ضدآفتاب برای کودکان

ساعات بین ۱۰ صبح تا ۴ عصر ، آفتاب بیشترین شدت را دارد. کودکان پوستی حساس دارند و بهتر است از آفتاب مستقیم و غیر ضروری دور نگه داشته شوند. چین و چروک های زود هنگام و بسیاری از لکه های پوستی که در بزرگسال ایجاد می شود معمولا از عوارض تابش نور مستقیم در دوران کودکی است. بهترین ضدآفتاب برای پوست لطیف و حساس کودکان استفاده از پوشش است. استفاده ی ضد آفتاب یرای کودکان پیشنهاد نمی شود. به کودکانتان لباس های آستین دار و کلاه های لبه دار بپوشانید. پوست کودکان معمولا خشک است استفاده مداوم از مرطوب کننده لازم است. از شستن مداوم پوست کودکانی که خشکی ژنتیکی دارند پرهیز کنید.

  • مراقبت از پوست و موی کودکان

والدین نقش بسزایی در سلامت کودکان دارند. کودکانی که مدرسه می روند و یا در محیط های مثل مهدکودک هستند بیشتر در معرض بیماری های واگیردار هستند. اولیای مدرسه باید بیشتر مراقب روابط کودکانی که به زگیل، شپش و یا زرد زخم مبتلا هستند باشند. همچنین والدین به سلامت پوست و مو و ناخن کودکانشان توجه داشته باشند و با مشاهده ی کوچک ترین علائم بیماری به پزشک مراجعه کنند.

  • تغذیه ی دوران بارداری و شیردهی

در دوران بارداری و شیردهی مواد مغذی از طریق مادر به بدن جنین و نوزاد می رسد. با این وجود تغذیه ی مادر از اهمیت زیادی برخوردار است. مادر با مصرف مواد غذایی سالم، تازه و ویتامین ها سلامت پوست و موی کودکش را تضمین می کند. ضروری ترین مواد مغذی برای سلامت پوست مواد حاوی آنتی اکسیدان است که در میوه و سبزیجات یافت می شود. پوست و مو دارای ساختمان پروتئینی هستند به همین جهت مادران باردار و شیر ده باید به اندازه ی کافی مواد پروتئینی مصرف کنند. مادران همچنین باید همیشه مراقب نظافت و سلامت بچه هایشان باشند. همه جا مادران باید مرطوب کننده و ژل ضدعفونی به همراه داشته باشند. اگر در جایی کودکشان در حین بازی دست هایش کثیف بود و به آب دسترسی نداشتند بتوانند دست های او را تمیز کنند. البته استفاده ی زیاد از این مواد توصیه نمی شود زیرا خود باعث خشکی پوست می شود.

  • سلامت در افراد شاغل

افراد شاغل ممکن است به دلیل مشغله ی کاری که دارند کمتر وقت کنند به پوست و موی خود برسند. اما باز استفاده از مرطوب کننده و ضد آفتاب در هر شرایطی توصیه می شود. مواد شوینده ای که در محل کار استفاده می شود امکان دارد قوی باشند و باعث خشکی پوست شوند. پس پیشنهاد می شود افراد مواد شوینده به همراه داشته باشند و بعد از شستن دست ها لازم است دست های خود را مرطوب کنند. در طول روز بیشتر آب بنوشند و مایعات بیشتری مصرف کنند. مصرف میوه و سبزیجات تازه را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانند.

  • سلامت پوست در افراد سالمند

افراد سالمند به دلیل کم شدن تعرق بدن و ساخت چربی، پوستشان خشک تر می شود. سالمندان بهتر است از شست و شوی زیاد خودداری کنند و مرتب از مرطوب کننده استفاده کنند. همچنین این افراد باید در طول روز به اندازه ی کافی ویتامین C دریافت کنند. با افزایش سن بهتر است مصرف مایعات زیاد شود. مصرف لبنیات، میوه و سبزیجات از خشکی پوست در سالمندی پیشگیری می کند. تغذیه در سلامت مو و پوست تاثیر بسزایی دارد.

  • سلامت مو

کم نیستند افرادی که با ریزش موی سر و یا رشد کند موها مواجه اند. توصیه می شود شامپوی خود را بعد از مدتی تغییر دهید. اگر بافت موهایتان مجبورتان می کند که از نرم کننده ی مو استفاده کنید پس مراقب باشید که نرم کننده به ریشه ی موهایتان نخورد. استفاده از مرطوب کننده ی مو از خشکی مو کم می کند. موهای خشک شکننده تر هستند. می توان برای تقویت ریشه ی مو و یا مرطوب نگه داشتن تار موها از ماسک های طبیعی استفاده کرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
گام به گام مراحل چاپ کتاب