دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی مرتضی پورعلی گنجی بازیکن فوتبال ایرانی 

شنبه، 24 مهر 1400
مرتضی پورعلی گنجی متولد ۳۰ فروردین ۱۳۷۱ در بابل به دنیا آمد وی بازیکن تیم ملی فوتبال ایران است . او فوتبال را در مسابقات شهر بابل آغاز کرد و بعد به باشگاه فوتبال پیکان بابل پیوست .

خلاصه ای از بیوگرافی مرتضی پورعلی گنجی

  • تولد: ۳۰ فروردین ۱۳۷۱
  • زادگاه: بابل، ایران
  • زمینه فعالیت: فوتبالیست
  • پست: مدافع میانی
  • قد: ۱٫۸۴ متر
  • ملیت: ایرانی

مرتضی پورعلی گنجی (زاده ۳۰ فروردین ۱۳۷۱ - بابل) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مدافع برای باشگاه شنژن و تیم ملی ایران بازی می کند.

شروع فعالیت و عملکرد باشگاهی مرتضی پورعلی گنجی

پورعلی گنجی فوتبال خود را از شهر بابل شروع کرد. وی در زمان نوجوانی در مسابقات آموزشگاهی شرکت کرد و با درخشش در این مسابقات به تیم پیکان بابل پیوست و عضو این تیم شد. او سپس بعد از دو سال به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد و به تیم پاس تهران پیوست و یک سال در این تیم به میدان رفت. پس از تیم پاس به جوانان احسان ری پیوست و قراردادی دوساله بست. مرتضی پورعلی گنجی چنان خوب بازی می کرد که در سال ۱۳۸۹ زمانی که فقط ۱۶ سال داشت نفت تهران با او قراردادی حرفه ای بست. او در دوره های دهم تا سیزدهم لیگ برتر با پیراهن نفت به میدان رفت و با درخشش چشمگیری که داشت به تیم ملی دعوت شد. مرتضی پورعلی گنجی اولین بازی خود را در لیگ برتر درسال ۱۳۸۹ و در سن ۱۸ سالگی در مقابل شهرداری تبریز انجام داد و بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت. او پس از جام ملت ها با پیشنهادهایی عالی روبرو شد و در نهایت با قراردادی پانصد هزار دلاری به تیم «تیانجین چین» پیوست اما از آنجا که به خاطر دوری از خانواده در رنج بود در سال ۱۳۹۴ به قطر آمد و به تیم السد پیوست و در سال ۱۳۹۵ قرارداد خود با السد تمدید کرد. او کنار ژاوی هرناندز با شماره ۸۸ در لیگ ستارگان قطر بازی می کند.

بازی های ملی مرتضی پورعلی گنجی

او پس از بازی در رده های سنی ایران، پیش از جام ملت های آسیا ۲۰۱۵، در اردوهای آمادگی پیش از این جام برای نخستین بار توسط کارلوس کی روش به تیم ملی ایران دعوت شد و در فهرست پایانی تیم ملی برای حضور در این رقابت ها هم حضور داشت. و نخستین بازی ملی اش را در بازی دوستانه پیش از این رقابت، در برابر عراق انجام داد. درخشش در این بازی موجب شد تا کی روش در همه بازی های این جام به او بازی دهد. در پایان مرحله گروهی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵، او در فهرست تیم منتخب مرحله گروهی این مسابقات از سوی کمیته برگزاری مسابقات جا گرفت.

مرتضی پورعلی گنجی در جام جهانی

مرتضی پورعلی گنجی یکی از نفرات اصلی خط دفاعی در راه جام جهانی ۲۰۱۸ بود به گونه ای که در بیشتر مسابقات این دیدارها به میدان رفت و همچنین توانست با تیم ملی کشورمان ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کند. وی یکی از نفرات اصلی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ بود به گونه ای که در هر سه مسابقات این دیدار به صورت فیکس به میدان رفت و در این مسابقات بازی های بسیار درخشانی از خود ارائه داد و از ستون های دفاعی تیم ملی کشورمان ایران در این تورنمنت مهم جهانی بود و پس از انجام بازی های درخشان پیشنهادهای زیادی از اروپا به دست وی رسید و بعد از آن به باشگاه اوپن بلژیک رفت. مرتضی پورعلی گنجی در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ در هر شش مسابقه تیم ملی به صورت فیکس به میدان رفت و توانست با تیم ملی به نیمه نهایی راه یابد به طوری که تا قبل از نیمه نهایی جام ملت های آسیا تیم ملی کشورمان ایران هیچ گلی را دریافت نکرد.

باشگاه خارجی مرتضی پورعلی گنجی

او پس از بازی های جام ملت های آسیا در استرالیا از باشگاه های مختلف خارجی پیشنهاد بازی دریافت کرد و در نهایت در اسفندماه ۱۳۹۳ درحالی که با تیم نفت تهران در پایان هفته ۲۱ صدرنشین لیگ برتر بود، به پیشنهاد تیان جین چین پاسخ مثبت داد و رسماً با دریافت ۵۰۰ هزار دلار و برای مدت یک فصل به این تیم چینی پیوست.

  • السد

پورعلی گنجی در سال ۲۰۱۶ با امضای قراردادی رسمی به مدت یک سال به تیم السد قطر پیوست.

  • اوپن بلژیک

پورعلی گنجی در تاریخ ۱۶ اوت ۲۰۱۸ با عقد قراردادی دو ساله به تیم اوپن بلژیک پیوست.

افتخارات مرتضی پورعلی گنجی

  • جام ولیعهد قطر (۱): ۲۰۱۷

  • جام امیر قطر (۱): ۲۰۱۷
  • جام شیخ جاسم قطر (۱): ۲۰۱۷

ازدواج مرتضی پورعلی گنجی

مرتضی پورعلی گنجی می گوید هنوز به ازدواج فکر نمی کند.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
عسل
1 سال پیش

تو بهترینیییییییییییی i love youu morteza
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب