مشکلات ازدواج کردن با دختر بزرگتر از خود

  چهارشنبه، 06 اسفند 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
مشکلات ازدواج کردن با دختر بزرگتر از خود
یکی از مشکلات ازدواج با زن بزرگتر که بسیار محتمل است ، پایین آمدن اقتدار مرد است . زنی که از شما بزرگتر است ، خود را عاقل تر و با تجربه تر می داند . رفتارها و تحکم همسر ، اقتداری که مرد باید در زندگی داشته باشد را زیر سوال می برد .

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، ازدواج با دختر بزرگتر از خود در فرهنگ ایران امر چندان شایعی نیست. ازدواج از گذشته آداب و رسوم خاص خود را داشته است و معمولا طبق عرف، سنِ مرد باید چندسالی از زن بیشتر باشد. اما امروزه نگرش و علایق جوانان تغییر کرده و عده ای از پسران علاقمند هستند که با دختران بزرگتر از خود ازدواج کنند. این امر ممکن است مشکلات متعددی در زندگی مشترک ایجاد کند و حتی زوجین با مخالفت خانواده ها رو به رو شوند. پس باید دلایل گرایش به ازدواج معکوس و دلایل آسیب تلقی شدن آن برای جوانان آشکار شود تا به ادامه رابطه یا پایان دادن به آن تصمیم بگیرند.

مشکلات ازدواج با زن بزرگتر چیست ؟

  • اثر پیری .

اگر مرد ۴۰ ساله ای هستید و خیلی سریع با یک زن ۵۶ ساله ازدواج کرده اید ، همسرتان را بعد از مدتی ، به شکل یک خانم سالمند مشاهده خواهید کرد . مردی که با زن خیلی مسن ازدواج می کند به دلیل اختلاف سن و تأثیر آن در ظاهر بیرونی زن به طرز چشمگیری علاقه به همسر خود را از دست می دهد. –

  • کیفیت روابط جنسی

هنگام ازدواج با زن بزرگتر ، معمولاً رابطه جنسی گرمی برای ماهها یا سالهای آغاز رابطه و ازدواج برقرار می شود . با این وجود ، به دلیل این واقعیت که زن از مرد پیرتر است ، اولین چیزی که می رود صمیمیت و کیفیت رابطه جنسی است.همانطور که همه ما می دانیم با افزایش سن ، میل جنسی کم می شود. این موارد برخی از حقایق مشکلات با زن بزرگتر از خود هستند .

  • بلوغ در رابطه .

برخی از آقایی که با زن بزرگتر از خود ازدواج می کنند ، احساس می کنند که بلوغ در رابطه است . با طولانی تر شدن زندگی ، فرد به احتمال زیاد درمی یابد که بلوغ با افزایش سن مشاهده می شود و ​​ازدواج با زن مسن به معنای ازدواج با فرد بالغ تر است . اما آن ها نمی دانند که همین احساس بلوغ از مشکلات ازدواج با زن بزرگتر است . با گذشت زمان و افزایش سن ، شما بلوغ یک زن بزرگتر از خود را ، پیرشدن و بی انگیزگی می دانید و احساس می کنید هیجان به اندازه ی کافی در زندگی تان نیست .

  • فرزندپروری

یکی دیگر از مشکلات ازدواج با زن بزرگتر ، این است که فرزندپروری بسیار دشوارتر و استرس آورتر از زمانی است که همسر شما کم سن تر از شما است . به لحاظ جسمی و انرژی برای تربیت و رسیدگی به فرزندان ، یک خانم بزرگتر از شما با اختلاف زیاد ، ممکن است مانند یک مادر جوان خوب نباشد .

  • پذیرش خانواده

از مشکلات ازدواج با زن بزرگتر می توان به پذیرش و نحوه برخورد خانواده مرد با همسر او اشاره کرد . طبق رسومات و باور اجتماعی ما ، شوهر همیشه بزرگتر از همسر خود بوده است . ازدواج با زنی که از شما بزرگتر است ، خصوصا اگر اختلاف سنی بیشتر از یک یا دو سال بوده و در ظاهر افراد محسوس باشد ، می تواند مخالفت و واکنش منفی خانواده ها خصوصا خانواده ی مرد را همراه داشته باشد . و خوب می دانیم که ازدواج تنها وصلت و ارتباط دو نفر با هم نیست . ارتباط دو خانواده با هم است . و شما نمی توانید در بستری که پذیرفته نشده اید ، به راحتی زندگی کنید . در مشاوره ی پیش از ازدواج در ارتباط با خانواده ها و پذیرش آن ها نسبت به این ازدواج نیز ، جلساتی تشکیل خواهد شد . پس اگر فکر می کنید در تصمیمتان بسیار مصمم هستید ، حتما از یک مشاور ازدواج برای این موضوع کمک بخواهید .

  • عدم برخورداری از اعتبار عقلی توسط همسرتان

از نظر علمی ثابت شده است که زن ها ، زودتر از مردان به رشد عقلی می رسند . یکی دیگر از دلایل اینکه مرد باید بزرگتر از زن باشد ، این است که آن ها از نظر رشد عقلی ، هم تراز با یکدیگر باشید . وقتی همسرتان از شملا بزرگتر باشد ، از مشکلات ازدواج با زن بزرگتر از خودتان ، این خواهد بود که او به عقل و صلاحدید شما به اندازه ی خودش اعتماد نمی کند و فکر شما برای او اعتبار کافی را ندارد .

  • استحکام و قدرت زن ، اقتدار مرد را کم می کند

یکی دیگر از مشکلات ازدواج با زن بزرگتر که بسیار محتمل است ، پایین آمدن اقتدار مرد است . زنی که از شما بزرگتر است ، خود را عاقل تر و با تجربه تر می داند . رفتارها و تحکم همسر ، اقتداری که مرد باید در زندگی داشته باشد را زیر سوال می برد .

  • زنان بزرگتر کنترل کننده هستند

طبق تحقیقات و مراجعه ی زوج هایی که شامل این شرایط بوده اند به مشاوران ازدواج ، در روابطی که زن بزرگتر از مرد است ، زن می خواهد مرد را مانند پسر بچه ای نوجوان کنترل کند . و این برای یک مرد بسیار تحمل ناپذیر است و شخصیت وی را متزلزل می کند .

در مردان زیر سی سال با ۸۰ درصد طلاق مواجه خواهد شد . مشاوران ازدواج می گویند اگر دختر و پسر هر دو بیش از سی سال سن داشته باشند ، به دلیل تکامل رشد عقلی آن ها و رسیدن به جایگاه اجتماعی تقریبا ثابتی ، خطر کمتر در ازدواج دیده می شود . اما در مواردی که مرد کمتر از سی سال داشته و همسر او بیش از سی سال سن دارد ، می تواند بسیار خطرناک بوده و در ۸۰ درصد مواقع به طلاق منجر خواهد شد .

  • « تو جای مادر من هستی » ، « تو همسن پسر من هستی »

شاید تفاوت سنی شما و همسرتان واقعا به اندازه ی یک مادر و فرزند نباشد اما ، هنگام مشاجرات و دعواها یا زمان متقاعد کردن هم ، از این واژه ها استفاده کنید . این یکی از مشکلات ازدواج با زن بزرگتر است . شما جملات تلخی برای زخمی کردن هم دارید . این موضوع می تواند اعتماد به نفس هر دوی شما ، خصوصا خانم تان را از بین ببرد . همچنین شما دچار کمبود اعتماد به نفس شوید. اگر ازدواج کرده اید و حالا در این شرایط هستید ، حتما با یک مشاور روانشناس صحبت کنید و از او کمک بخواهید .

  • جذب دختران کوچکتر از خود می شوید

بعد از مدتی زندگی با زنی بزرگتر از خود ، مقایسه ی سنتان با هم ، و کاهش اعتماد به نفستان در برابر زنی که احساس می کند پخته تر از شماست و بیشتر از شمل می فهمد ، شما جذب زنان کوچکتر از خود می شوید تا بتوانید با نشان دادن نفوذ و اقتدار خورد ، اعتماد به نفس تضعیف شده ی درونتان را زنده کنید . و ممکن است باب خیانت یا جدایی در زندگی شما باز شود .


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (163 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (90 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (80 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (71 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (60 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (53 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (44 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...