دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

مشکلات روحی و روانی در زنان نازا و نابارور 

یکشنبه، 15 دی 1398
طیف وسیعی از تجربه ناباروری، از آرزوی بچه‌دار شدن تا تشخیص مشکلات ناباروری و تلاش‌های طولانی برای باردار شدن که به حسرت تبدیل می‌شود، همگی می‌توانند واکنش‌های عاطفی زیادی را تحریک کنند؛ واکنش‌هایی مثل خشم شدید، گیجی، افسردگی، حس درماندگی و سرخوردگی از محدودیت‌های جسمی.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، مواجهه با مشکلات باروری که ممکن است با ابتلا به بیماری آندومتریوز همراه باشد، می تواند با آسیب های عاطفی در کنار آسیب های جسمانی همراه باشد. با این حال کسانی که در این موقعیت قرار می گیرند، نباید بار سختی ها را به تنهایی به دوش بکشند. پزشک می تواند شما را به یک روان شناس متخصص در مسائل باروری ارجاع دهد و گاهی اوقات فقط با تایید و درک ناراحتی های تان، با شما همدلی کند.

اگر تشخیص پزشکان مبنی بر این باشد که خانمی به آندومتریوز مبتلا است و درنتیجه مشکل ناباروری هم دارد، فرد با دو نوع ناراحتی از زاویه های مختلف روبه رو خواهد شد. در درجه اول، فرد به بیماری ای مبتلا است که باعث ناباروری شده است و می تواند باعث مشکلات جسمی شود. با این حال، ناراحتی های عاطفی هم فرد را آزار خواهند داد، چون وضعیت جسمی او با محدودیت در توانایی های طبیعی او همراه شده است و آرزوها و خواسته های او را سرکوب می کند.

طیف وسیعی از تجربه ناباروری، از آرزوی بچه دار شدن تا تشخیص مشکلات ناباروری و تلاش های طولانی برای باردار شدن که به حسرت تبدیل می شود، همگی می توانند واکنش های عاطفی زیادی را تحریک کنند؛ واکنش هایی مثل خشم شدید، گیجی، افسردگی، حس درماندگی و سرخوردگی از محدودیت های جسمی. در واقع، تصویر فرد از خود در ذهنش فرو می ریزد و دیگر خودش را یک فرد سالم در نظر نمی گیرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه