معرفی موزه های معروف چین

  سه شنبه، 28 خرداد 1398   زمان مطالعه 15 دقیقه
معرفی موزه های معروف چین
چین موزه های زیادی دارد . در این مقاله سعی کردیم موزه های مهم این کشور را برایتان معرفی کنیم .

موزه پروپگاندا پاستر

موزه پروپگاندا پاستر که به نوعی در زیرزمین یک واحد آپارتمانی در شانگهای پنهان شده، محل به نمایش گذاشتن پوسترهای تبلیغاتی؛ از زمان به قدرت رسیدن مائو در سال ۱۹۴۹ تاکنون است. یانگ پئی مینگ، مالک موزه شخصا بیش از ۵۰۰۰ پوستر تبلیغاتی را جمع آوری کرده که هرکدام منعکس کننده جو سیاسی دوران خود و به منزله ی بخشی از تاریخ چین هستند.

تصویر

موزه پایتخت پکن

موزه پایتخت پکن با طراحی منحصر به فردی که دارد در سال ۱۹۸۱ تاسیس شد و یکی از چشم گیرترین موزه های هنری در چین است که علاقه مندان به فرهنگ و هنر را مجذوب خود می کند. این موزه آثار باستانی و اشیا ء تاریخی بسیاری دارد که در نوع خود گنجینه ای ارزشمند است. لوح سنگی امپراتور Qian Long یکی از گنجینه های ارزشمند این موزه است.

تصویر

پارک جهانی پکن

پارک جهانی پکن از ۱۷ بخش از قاره های مختلف جهان از جمله آمریکا، اروپا، اقیانوسیه، آفریقا و آسیا تشکیل می شود. در هر بخش این پارک می توانید با معماری و فرهنگ آن منطقه یا قاره آشنا شوید و جاذبه های دیدنی هر کشور را در مقیاس کوچک تر مشاهده کنید. از تخت جمشید کشورمان گرفته تا تاج محل، برج ایفل، برج پیزا و اهرام مصر در این پارک وجود دارد.

تصویر

موزه شانگهای

موزه شانگهای از مهم ترین موزه های چین است که در میدان پیپل (People’s Square) در محله هانگپوی شانگهای قرار گرفته است. این موزه در ۵ طبقه، مجموعه ای بیش از ۱۲۰ هزار آثار تاریخی چین از جمله برنز، مجسمه های سنگی و گچی، سفال، سرامیک، نقاشی های مرکب، آثار خوشنویسی، انواع مُهر، آثار هنری اقلیت های قومی، انواع سکه و اسباب و اثاثیه را به معرض نمایش گذاشته است. این موزه همچنین دارای یازده گالری و سه سالن ویژه نمایشگاه های موقت است.

تصویر

موزه پودانگ

پودانگ منطقه ای در شانگهای است که به عنوان مرکز مالی و تجاری چین شناخته می شود. این منطقه که در ضلع شرقی رودخانه هوانگ پو (Huangpu) قرار گرفته، دارای موزه هایی جذاب، برج هایی بلند، هتل های معروف شانگهای و چشم اندازی زیبا از تفرجگاه باند است. برج جین مائو، مرکز مالی جهانی شانگهای و برج نمادین مروارید شرقی از معروف ترین جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می روند.

تصویر

موزه هنر چین

موزه هنر چین یا کاخ هنر چین در یکی از باشکوه ترین بناهای شهر با نام «پاویلیون چین» (China Pavilion) واقع شده است. این موزه بزرگترین گالری هنری در آسیا است و خانه مهم ترین کلکسیون های هنر مدرن چین محسوب می شود. در این موزه می توانید آثار هنرمندان برجسته چینی و آثار فراوان متعلق به توسعه فرهنگی شانگهای طی دهه های متمادی را تماشا کنید.

تصویر

میدان پیپل شانگهای

میدان پیپل شانگهای در گذشته برای مسابقات اسب دوانی ساخته شده بود که با گذر زمان به محل اصلی اجتماع عمومی شانگهای تبدیل شد. این میدان ساختمان های مهمی چون موزه شانگهای، تالار شهر و ساختمان بزرگ هنری و دولتی تئاتر را در خود جای داده است.

تصویر

موزه مجسمه های چوبی چین

موزه مجسمه های چوبی در شهر هاربین (Harbin) در شمال چین، که اقلیم سرد و زمستان های طولانی اش آن را به «شهر یخی» معروف کرده، واقع شده است. این موزه به نمایش مجسمه های چوبی و نقاشی منظر آن منطقه با موضوع «نقاشی برف و یخ» اختصاص دارد و یکی از پروژه های موفق شرکت «مَد» واقع در پکن است.

تصویر

موزه علم و فناوری شانگهای

موزه علم و فناوری شانگهای، یکی از مهمترین دیدنی های شهر است که پیشرفت های چشمگیر این شهر در علم و تکنولوژی را به نمایش می گذارد. شانگهای موزه های فوق العاده ای دارد که موزه ی علم و فناوری یکی از بهترین های آنها است. این موزه، بزرگترین موزه از نوع خود در کل چین است و مورد استقبال اهالی شهر و گردشگران قرار گرفته است. موزه ی علم و فناوری در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد و شامل چندین نمایشگاه مالتی مدیای تعاملی است و علاوه بر نمایشگاه های موقتی، تعداد زیادی مجموعه ی دائمی دارد. از مهم ترین بخش های این موزه می توان به دستاوردهای علمی، نمایشگاه های جذاب رباتیک و نمایشگاه هایی با تمرکز بر سفر فضایی اشاره کرد.

تصویر

موزه گوانگ دونگ

موزه گوانگ دونگ یک موزه عمومی در سالت دانشگاه سان یات-سن (Sun Yat-sen) گوانگژو چین است که در سال ۱۹۵۹ تاسیس شد. این موزه دارای مساحت ۴۳,۰۰۰ مترمربع و از سه بخش مهم تشکیل شده است که شامل : موزه، بقای نخستین کنگره ملی گوانگ دونگ و خانه یادبود Lu Xun همچنین شامل برج قرمز و رصدخانه سان یات سن است. در این موزه دو ساختمان جداگانه وجود دارد یکی ساختمان اصلی دانشگاه ملی سان یات-سن (Sun Yat-sen) محل برگزاری مراسم یادبود Lu Xun و دیگری شامل نمایشگاه اشیاء مربوط به Lu Xun است.

تصویر

موزه قصر (شهر ممنوعه پکن)

با فاصله زیادی، محبوب ترین موزه در پکن بین مسافران تور چین، موزه قصر است. این مجموعه به نام شهر ممنوعه شناخته می شود. این مکان محل سکونت آخرین خانواده سلطنتی چین بوده است. شهر ممنوعه در مرکز پکن قرار داشته و شمال میدان تیانانمن را اشغال کرده است. این مجموعه در دوره سلسله مینگ (1368 تا 1644) ساخته شده و بزرگترین و حفظ شده ترین مجموعه قصر در تمام دنیا است. این جاذبه گردشگری چین در سال 1987 به لیست مکانهای ثبت شده در میراث جهانی یونسکو اضافه شد. موزه قصر همراه با دیوار بزرگ چین مکانهایی هستند که باید آنها را در مدت تور چین و در پکن ببینید. تعداد زیادی گنجینه از خانواده های سلطنتی چین، با ارزش تاریخی فوق العاده بالا، در این موزه قرار گرفته اند. این گنجینه های ملی، تنها ویژگی خارق العاده این مجموعه نیستند. خود ساختمان ها نیز در این قصر از مهمترین بخش های دیدنی این مجموعه اند. سقفهای طلایی همراه با دیوارهای سرخ و تزئینات سلطنتی قدیمی چینی، از عجایب معماری جهان هستند.

تصویر

موزه هوانوردی چین

موزه هوانوردی چین فوق العاده بزرگ است و برای توریستهای تور چین که به پرواز، جنگ های گذشته چین و اسلحه ها علاقه دارند عالی است. این موزه در یک پایگاه نیروی هوایی چین با آشیانه ای بزرگ به طول 600 متر و عرض 40 متر قرار دارد. بقیه ساختمانها در داخل کوهستان کار شده اند تا در مقابل حملات در امان باشند. توریستهای تور چین از عظمت این مجموعه که در تمام پایگاه گسترده شده تعجب خواهند کرد. از تجهیزات و هواپیماهای جنگ جهانی دوم گرفته تا هواپیماها و موشک های مدرن نیروی هوایی چین، در این موزه به نمایش عموم گذاشته شده است. بیشتر این تجهیزات ساخت چین و روسیه هستند.

تصویر

موزه Capital پکن

این موزه در سال 2006 به روی عموم باز شد. موزه Beijing Capital Museum مجموعه ای بزرگ از آثار فرهنگی و تاریخی چین را در خود جای داده است. این موزه امکانات نمایشی با تکنولوژی بالا نیز دارد. این موزه به خاطر اندازه بزرگ ساختمان و حجم بالایی از گنجینه های تاریخی و باستانی، یکی از مورد علاقه ترین مکان ها بین مسافران تور چین است. این ساختمان بزرگ، 5 طبقه روی زمین و 2 طبقه زیر زمین داشته و 63390 متر مریع وسعت دارد. ساختمان بزرگ، نمایشگاه های مختلف و خدمات پیشرفته، این موزه را به یکی از بهترین موزه های پکن تبدیل کرده است. این موزه به خاطر وسایل برنزی اش، ظروف چینی از دوره های مختلف تاریخی چین، آثار خطاطی و مجسمه های بودایی اش مشهور است. بسیاری از این مجموعه ها بعد از شکل گرفتن جمهوری خلق چین کشف شدند. برخی از آثار موجود در این موزه مربوط به دوره نوسنگی هستند. لوح سنگی امپراتور Qian Long یکی از گنجینه های ارزشمند این موزه پکن است.

تصویر

موزه صنعت ریلی چین

موزه راه آهن چین یک موزه ملی است که به نمایش و جمع آوری آثار فرهنگی و تاریخی صنعت ریلی چین اختصاص داده شده است. این موزه چین، یک نمایشگاه مهم برای حفاظت از میراث صنعت راه آهن در چین و نشان دادن تکنولوژی و ساخت و ساز راه آهن در این زمان چین است. اولین موتور بخار چین، لوکوموتیوهای خارجی مورد استفاده در چین، لوکوموتیوهایی با موتورهای گازی و موتورهای الکتریکی در عرصه 16500 متر مربعی این موزه به نمایش در آمده اند. این موزه در جنوب شرقی برج Qianmen (روبروی میدان تیانانمن) قرار گرفته است.

تصویر

موزه ملی فیلم چین

موزه ملی فیلم چین، بزرگترین موزه در چین با موضوعیت به نمایش گذاشتن تاریخ و فرهنگ سینمای چین و برگزاری نمایشگاه های مربوط به تکنولوژی فیلم است. بیشتر از 20 سالن نمایشگاهی، یک سینمای آیمکس و دو سینما با پرژکتورهای دیجیتال تجربه ای کامل از فرهنگ معاصر سینمای چین را برای گردشگران تور چین فراهم کرده اند. این موزه در منطقه Chaoyang و در شماره 9 جاده Nanying قرار گرفته است.

تصویر

موزه علم و فناوری چین

موزه علم و فناوری چین، موزه ی ملی علم و فناوری است که در آن نمایشگاه های دائمی و کوتاه مدت برگزار می شوند. این موزه برای ایجاد دسترسی به دانش علمی و فن آورانه و ترویج پیشرفت علم و تکنولوژی در چین ساخته شده است. از سه سالن نمایشگاهی این موزه پکن، آن یکی که به معرفی تکنولوژی باستانی چین می پردازد احتمالا مورد علاقه ترین سالن برای بچه ها خواهد بود. این موزه در منطقه Chaoyang پکن و در شماره 5 جاده Beichen شرقی قرار گرفته است.

تصویر

موزه تاریخ طبیعی پکن

موزه تاریخ طبیعی پکن وقتی که در سال 1959 افتتاح شد، اولین موزه همه جانبه از علم طبیعت در چین بود. تمرکز اصلی این موزه در چین، بر تحقیقات علمی و ترویج علم در موضوعاتی مانند جانورشناسی و گیاه شناسی است. صدها فسیل از پستانداران بزرگ باستانی، همراه با تعداد زیادی آثار باستانی به خوبی حفظ شده، در این موزه نگهداری می شوند. نمایشگاه های دائمی و موقت در تمام طول سال در این موزه پکن برگزار می شوند. گالری دایناسورها و خزنده های ماقبل تاریخ، گالری پستانداران باستانی، گالری منشا حیات و شکل گیری بی مهرگان باستانی، قلمرو گیاهان، گالری زیبایی حیوانات و گالری حیوانات دوست انسان، از مهمترین نمایشگاه های موزه تاریخ طبیعی پکن هستند. این موزه در منطقه Dongcheng پکن و در خیابان Tianqiao جنوبی قرار گرفته است.

تصویر

موزه ملی چای چین

موزه ملی چای چین یک موزه با نمایشگاه های تولید چای و انواع چای در هانگژو چین است. این موزه با مساحت کل ۲۲,۰۰۰ مترمربع و ۳,۵۰۰ مترمربع منطقه تولید در سال ۱۹۹۱ در هانگژو افتتاح شد. موزه چای ملی چین شامل چهار ساختمان است که تاریخ و توسعه چای در چین را نشان می دهد. ساختمان نمایشگاه به شش سالن تقسیم شده است تا تاریخ کاشت و پردازش چای را نشان دهد. آنها شامل سالن تاریخ چای، سالن کاسیوپوپ، خواص چای چای، تالار چای دوستی، سالن چای مجموعه و تالار چای چای است. در این سالن های مختلف جنبه های مختلف چای و فرهنگ آن در طول تاریخ مشخص شده است.

تصویر

موزه ملی ابریشم چین

موزه ملی ابریشم چین بزرگ ترین موزه ابریشم در جهان و اولین موزه دولتی در چین است که در نزدیکی دریاچه غربی هانگژو قرار دارد. این موزه با مساحت کل ۵۰,۰۰۰ متر مربع و مساحت ساختمان ۸,۰۰۰ متر مربع در سال ۱۹۹۲ افتتاح شد. در این موزه نمایشگاه های دائمی با عناوین داستان خیاطی چینی، خیاطی و صنایع دستی ابریشم در چین است، گالری حفاظت نساجی و مرکز بایگانی Xinyou وجود دارد. هدف موزه ملی ابریشم چین تحقیق و حفظ اقلام نساجی چینی است. موزه ملی ابریشم در حال حاضر نمایشگاه تاریخ و فرهنگ ابریشم چینی است.

تصویر

موزه سوژو

موزه سوژو یک موزه هنرهای باستانی چینی، نقاشی های باستانی چینی، خوشنویسی و صنایع دستی است که در سال ۱۹۶۰ در سوژو، استان جیانگسو چین تاسیس شد. ساختمان کنونی موزه در سال ۲۰۰۶ توسط معمار چینی آمریکایی Ieoh Ming Pei طراحی و ساخته شد. بخش مردمی موزه سوجو در معبد زادگاه خانواده بی در نزدیکی باغ شیر گورو واقع شده است.

تصویر

موزه ابریشم سوژو

موزه ابریشم سوژو موزه تاریخ ابریشم در سوژو، چین است که تاریخچه تولید ابریشم و گلدوزی سوژو از سال ۲۰۰۰ قبل از میلاد را نشان می دهد. در این موزه نمایشگاه های آجرهای قدیمی، الگوهای ابریشم باستانی و مدرن برپا است. همچنین دارای یک اتاق پر از کرم های ابریشم زنده که در حال خوردن برگ توت فرنگی هستند. این کرم های زنده تا سال ۲۰۰۹ در این موزه وجود داشتند ولی بعد از آن یک جایگزینی جدید برای این موجودات پیدا شد.

تصویر

موزه باغ سوژو

موزه باغ سوژو در یکی از شگفت انگیزترین باغ های سوژو است که دارای معماری دیدنی در کنار رودخانه است. این موزه در باغ مدیر فروتن قرار دارد. موزه باغ سوژو دارای مساحت ۱۶۶۹ مترمربع و زیربنای ۱۳۵۰ مترمربع است. در این موزه چهار سالن نمایشگاه وجود دارد که تاریخچه باغ های باستانی چین و معماری و تکنولوژی ساخت آنها را نمایش می دهد.

تصویر

دریاچه پری و باغ گیاه شناسی شنزن

دریاچه پری و باغ گیاه شناسی شنزن در شمال شرقی شهرستان شنزن، در کنار کوه وتونگ در شرق است . میزان مساحت ۵۲.۸۰۰ هکتار می باشد، باغ گیاه شناسی، دارای مجموعه ای بیش از ۴۰۰۰ گونه متفاوت گیاه و درخت است. تمام باغ شامل شش بخش مختلف به نام های : بهشت زمینی، منطقه دریاچه، منطقه معبد، منطقه صحرا، جنگل فسیلیو همچنین کاج است.

تصویر

موزه شنزن

موزه شنزن یک موزه مدرن چند منظوره در شنزن گوانگ دونگ در کشور چین است. این موزه در سال ۱۹۸۱ تأسیس شد، اما تا سال ۱۹۸۸ به طور رسمی باز نشده بود. در این موزه آثار تاریخی و فرهنگی وجود دارد.

تصویر

موزه منطقه سین کیانگ

موزه منطقه سین کیانگ موزه منطقه ای در ارومچی، سین کیانگ، چین است.

تصویر

موزه پیانو گولانگیو

موزه پیانو گولانگیو بزرگ ترین و جذاب ترین مجموعه جهانی پیانو، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری جزیره کولانگ سو است که همه آنها در یک سری از خانه های با سقف قرمز قرار دارند. دو ساختمان جداگانه پر از پیانوهای با شکوه وجود دارد که برخی از آنها به شکل و ابعادی که احتمالا هرگز قبل از آن ندیده اید، از مدل های مینیاتوری کودکان تا پیانو های فوق العاده بزرگ و پیچیده.

این موزه تنها موزه در چین است که انواع مختلف از پیانوهای قدیمی را از کشورهای مختلف نمایش می دهد.

تصویر

موزه بین المللی هنر نگارش شیامن

موزه بین المللی هنر نگارش شیامن یک ساختمان کوچک با ۲ طبقه است که آثار هنری خوشنویسی را نشان می دهد. موزه نزدیکی موزه ی دوستی ژوانگ واقع شده است. موزه مجموعه ای از خوشنویسی، حکاکی، نقاشی، رنگ، مجسمه سازی و دکوراسیون است.

تصویر

باغ یویوان

باغ یویوان در شیامن واقع شده است. باغ دارای سازه های سنگی و درختان زیبایی است.

تصویر

موزه چینی های مهاجر

موزه چینی های مهاجر شیامن با مساحتی بیش از ۳۰۰۰ متر مربع در خیابان ۴۹۳ خیابان جنوبی سیمینگ در شیامن واقع شده است. موزه جامع، که تاریخچه چینی های مهاجر را برجسته می کند، به منظور آموزش بازدیدکنندگان از آداب و رسوم و شیوه زندگی افراد محلی ترک شده است. این موزه در سال ۱۹۵۶ توسط آقای Tan Kah Kee، یکی از رهبران معروف چینی مهاجر تاسیس شده است.

تصویر

موزه ارگان گیولانگو

موزه ارگان گیولانگو تنها موزه از این نوع در چین و بزرگ ترین نوع آن در جهان است. این موزه در اوایل سال ۲۰۰۵ در ساختمان قرمز Bagua ( یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری Kulangsu) باز شده است.

تصویر

سالن یادبود لو شون

سالن یادبود لو شون در شانگهای چین واقع شده است. لو شون به عنوان یکی از بزرگ ترین نویسندگان چین در قرن بیستم، از جایگاه ویژه ای برخوردار است. او با وجود عقاید تند چپگرا، هیچ وقت به عضویت حزب کمونیست درنیامد و نقدهای او پیرامون استبداد و خودکامگی همچنان اندیشه سیاسی امروز را شکل می دهد. از آنجا که لو شون، مورد تمجید حزب کمونیست چین بود، حضور او را در شانگهای بسیار محترم می شمردند. در شانگهای می توانید از سالن یادبود لو شون (Lu Xun Memorial Hall Office)، دیدن کنید.

تصویر

برج درام شیان (برج طبل شیان)

برج درام شیان (برج طبل شیان) در مرکز شهر شیان قرار گرفته است و همراه با برج بل شیان، به عنوان نماد شهر به شمار می روند. با ساخت در سال ۱۳۸۰، یعنی اوایل سلطنت خاندان مینگ، این برج نام خود را از طبل بزرگی گرفته است که درون ساختمان قرار دارد.

هر پگاه، برج بل شروع روز را اعلام می کرد و هر غروب، برج درام پایان آن را. در طبقه اول برج، بازدیدکنندگان می توانند از طبل های بزرگ متعددی دیدن کنند که به عنوان سمبلی از شانس، با خطوط چینی تزیین شده اند. در ورودی نیز تعدادی طبل قرار دارد تا بازدیدکنندگان با آنها عکس بگیرند.

تصویر

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (193 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (74 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (60 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (59 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (56 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (40 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (32 نظر) نگاهی به آشپزخانه و یخچال رونالدو ابر ستاره فوتبال/رونالدو: برگر و پیتزا هم میخورم تا پدر خسته کننده ای نباشم (28 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (27 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (26 نظر) نگاهی به بنفش پوش شدن بازیگران همراه با چهره ای خوشحال در حمایت از حسن روحانی+عکس/ از سحر دولتشاهی و الهام پاوه نژاد تا سروش صحت و امیر جعفری (23 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (13 نظر)