مراکز خرید، پارک‌ها و تفریحات خانوادگی اصفهان

  دوشنبه، 21 اسفند 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
مراکز خرید، پارک‌ها و تفریحات خانوادگی اصفهان
تا پایان این مقاله همراه ما شوید تا با مراکز تفریحی، خرید و پارک‌های اصفهان بیشتر آشنا شوید.

شهر اصفهان یکی از جذاب­ترین شهرهای تاریخی ایران است. با سفر به این شهر می‌توانید انواعی از آثار تاریخی و بناهای باقی‌مانده از دوران‌های گذشته ایران را مشاهده کنید. جاذبه‌های این شهر آن‌قدر شناخته‌شده است که اکثر ایرانیان برای یک‌بار هم که شده نام­ سی‌وسه‌پل، منارجنبان، میدان نقش جهان اصفهان را شنیده­اند. در شهر اصفهان علاوه‌بر آثار تاریخی، مراکز خرید سنتی تا مدرن، مراکز تفریحی جذاب و پارک‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها نیز سربزنید.

اگر دوست دارید تجربه متفاوتی از سفر به شهر اصفهان داشته باشید تا پایان این مقاله همراه ما شوید تا با مراکز تفریحی، خرید و پارک‌های اصفهان بیشتر آشنا شوید.

مراکز خرید اصفهان

اگر به سراغ خرید بلیط هواپیما اصفهان رفته­اید تا در این شهر حسابی بازار گردی کنید، این بخش از مقاله را از دست ندهید. شهر اصفهان بازارهای سنتی و مدرن مختلفی دارد که در آن‌ها انواعی از کالاهای مختلف به فروش می‌رسد. در ادامه برخی از مراکز مدرن و سنتی این شهر را معرفی می‌کنیم.

سیتی سنتر اصفهان

یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری، تفریحی و گردشگری در شهر اصفهان سیتی سنتر اصفهان نام دارد. این مرکز خرید 15 هزار مترمربع مساحت دارد. پیش از 750 فروشگاه در این بازار وجود دارد. علاوه بر آن می‌توانید از بخش‌های مختلف آن نظیر سالن‌های سینما، شهربازی، موزه، انواع کافه و رستوران سنتی، فرنگی و فست فود آن استفاده کنید. سیتی سنتر اصفهان در بزرگ‌راه اصفهان به شیراز، ورودی دوم سپاهان شهر قرار دارد.

مجتمع تجاری اداری ارکیده

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید مدرن اصفهان مجتمع تجاری اداری ارکیده است. این مجتمع در تقاطع خیابان حکیم نظامی و خیابان خاقانی این شهر قرار گرفته است. این مجتمع تجاری 7 طبقه دارد. چهار طبقه آن تجاری و در یک طبقه از آن رستوران‌های مختلفی تعبیه شده است. در مجموع 200 فروشگاه در این پاساژ وجود دارد که انواعی از کالاهای زیر را به فروش می‌رساند:

  • پوشاک

  • زیورآلات

  • جواهرات

  • عطر و ادکلن

  • اکسسوری

  • وسایل دکوری

مرکز خرید ارگ عظیم جهان‌نما

یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید شهر اصفهان در نزدیکی متروی امام حسین این شهر قرار گرفته است. این مرکز خرید با نام ارگ عظیم جهان‌نما شناخته می‌شود. 350 فروشگاه مختلف در آن وجود دارد. علاوه بر آن سالن سینما، گالری و مجموعه‌ای از فروشگاه‌های صنایع دستی در این مرکز خرید توجه شما را به خود جلب می‌کند. یکی از نکات جذاب این مجتمع وجود هتلی با 150 اتاق در دل آن است. مرکز خرید ارگ عظیم جهان‌نما در میدان دروازه دولت قرار گرفته است.

از دیگر مراکز خرید مدرن اصفهان می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • مجتمع تجاری کوثر

  • مجتمع تجاری مارتین

  • مرکز خرید جلفا

  • مجتمع پارک

  • مجتمع تجاری اوسان

در ادامه بازارهای سنتی اصفهان را معرفی می‌کنیم.

بازار اصفهان

اگر دوست دارید در زمان خرید بلیط هواپیما اصفهان تهران تجربه دلپذیری از بازارگردی در این شهر در خاطرتان باقی‌مانده باشد، حتماً به بازار اصفهان بروید. این بازار یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای خاورمیانه است که قدمت آن به 400 سال پیش بازمی‌گردد. بازار اصفهان در دوران صفویه ساخته‌شده است. اگر دوست دارید، صنایع دستی شهر اصفهان را برای نزدیکانتان خریداری کنید، در این بازار فروشگاه‌های مختلفی وجود دارد. مهم‌ترین درب ورود این بازار، بازار قیصریه در شمال میدان نقش جهان است. در بازار قیصریه اصفهان چندین مسجد، مدرسه بزرگ و حرم‌سرا وجود دارد. از جمله راسته‌های این بازار می‌توان به نام­های زیر اشاره کرد:

  • راسته قنادها

  • کلاه‌دوزها

  • کفش دوزها

  • تفنگ سازها

  • مسگرها

  • زرگرها

بازار هنر اصفهان

یکی دیگر از بازارهای سنتی اصفهان بازار هنر اصفهان نام دارد. این بازار در دوران صفویه ساخته‌شده است. بازار هنر اصفهان بخشی از یک مجموعه بزرگ‌تر است که شامل کاروان‌سرای مادر شاه یا هتل عباسی امروز و مدرسه شاه سلطان حسین (مدرسه چهارباغ) می‌شود. به این بازار «بلند بازار» نیز گفته می‌شود. این نام به‌خاطر سقف هشت متری این بازار است. در اکثر مغازه­های این بازار طلا و نقره فروخته می‌شود.

علاوه بر بازارهای مدرن و سنتی اصفهان، در این شهر چندین بازار مختلف وجود دارد که به طور اختصاصی یک محصول خاص را به فروش می‌رسانند. از جمله آن‌ها می‌توان به بازار ماهی خلیج فارس، بازار بزرگ حکیم (بازار فرش)، بازار گل‌وگیاه اصفهان و بازار موبایل اصفهان اشاره کرد.

پارک‌های اصفهان

در شهر اصفهان انواعی از پارک‌های مختلف وجود دارد که با مراجعه به آن­ها می‌توانید لحظات لذت‌بخشی را سپری کنید. یکی از این پارک‌ها پارک ناژوان است. در این پارک بخش‌های مختلفی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باغ پرندگان

  • آکواریوم

  • باغ‌موزه پروانه‌ها

  • باغ خزندگان

  • شهربازی

  • پارک آبی کودکان

  • تله سیژ

  • موزه صدف‌ها

یکی دیگر از پارک‌های اصفهان پارک کوهستانی صفه نام دارد که در دامنه کوه‌های زاگرس قرار گرفته است. در این پارک انواعی از تفریحات مختلف نظیر شهربازی، تله‌کابین، زیپ لاین، مرکز بولینگ و آبشار مصنوعی قرار دارد.

باغ گل‌ها یکی دیگر از پارک‌های جذاب موضوعی اصفهان است که در آن 395 گونه گیاهی مختلف نگهداری می­شود. اگر علاقه به دیدن گل‌ها و گیاهان مختلف دارید، حتماً به باغ گل‌های اصفهان مراجعه کنید.

یکی دیگر از جذاب‌ترین پارک‌های اصفهان پارک قمیشلوی نام دارد. این پارک یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی ایران است که حیوانات وحشی مختلفی در آن زندگی می‌کنند.

از دیگر پارک‌های معروف اصفهان می‌توان به پارک فدک و پارک ایثارگران اشاره کرد.

تفریحات شهر اصفهان

اگر می­خواهید علاوه بر آثار تاریخی جذاب و دیدنی شهر اصفهان، لحظات هیجان‌انگیزی را در این شهر سپری کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ پارک ناژوان و دیگر پارک‌هایی که در بخش قبلی مقاله نام بردیم، بروید و از تفریحات آن نهایت لذت را ببرید. به این نکته نیز توجه کنید که در مراکز خرید مدرن اصفهان نیز بخش‌های مختلفی نظیر سینما، شهربازی و فودکورت وجود دارد که با مراجعه به آن می‌توانید لحظات لذت‌بخشی را سپری کنید.

علاوه بر این در این شهر مراکز تفریحی مختلفی نیز وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باغ جوان اصفهان

  • پارک آبی آبسار

  • کارتینگ پارسا

  • باشگاه پینت بال مجموعه ورزشی کوهستان

  • شهر رؤیاها

  • دهکده تفریحی چادگان

جمع‌بندی

شهر اصفهان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران است. شاید پیش خود تصور کنید که در این شهر فقط آثار تاریخی وجود دارد. احتمالاً تا اینجای مقاله متوجه شده باشید که این‌گونه نیست. در این شهر انواعی از پارک‌های جذاب، مراکز تفریحی هیجان‌انگیز و مراکز خرید مدرن و سنتی وجود دارد که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید سفر لذت‌بخشی را در شهر اصفهان تجربه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (515 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (108 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (73 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (16 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر)
تیتر امروز   
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان برای دامادی من با فولکسشان شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
روش جدید احیای قلب در 3 دقیقه
ویدیو/ چرا عسل کشف شده از مقبره‌های مصریان باستان، هنوز فاسد نشده است؟
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «دیگ جادویی»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
برای جلوگیری از هک شدن موبایل چه کنیم؟
دانلود آهنگ جدید "نازنین" امیرعباس گلاب+فیلم/ زیبای من باید تو را از چشم بد دورت کنم ...
فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای پوشیدن شلوار تنگ و پاره و مانتو نامتعارف +عکس
رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام
امیرحمزه 9 ساله قربانی چیست؟ جن یا حیوانات؟
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
(تصاویر)کشف بزرگترین مار آناکوندای جهان، به طول 8 متر!/ضخامت قطر بدنش اندازه لاستیک یه ماشینه
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!