دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

مراقب تب کریمه-کنگو باشید 

سه شنبه، 06 خرداد 1399
کد خبر: 81223
ساعد نیوز: مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود برای حفظ سلامت خودشان هم که شده مرغ و گوشت را فقط از مراکز مجاز عرضه تهیه کنند و به هیچ وجه سراغ مراکز غیرمجاز نروند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: از شهروندان تقاضا می شود برای حفظ سلامت خودشان هم که شده مرغ و گوشت را فقط از مراکز مجاز عرضه تهیه کنند و به هیچ وجه سراغ مراکز غیرمجاز نروند.

غلامرضا توکلی اظهار کرد: در حال حاضر شش کشتارگاه طیور در البرز فعالیت دارد که همگی آنها دارای گرید B هستند و هیچ کدام هنوز موفق به تجهیز دستگاه های خود و اخذ گرید A و A پلاس نشده اند.

وی ادامه داد: در کشتارگاه هایی که گرید A و A پلاس نیستند امعا و احشاء مرغ به صورت دستی تخلیه می شود و ممکن است در این فرایند بخشی از قسمت های داخلی مرغ به درستی تخلیه نشود و همچنین احتمال انتقال برخی آلودگی ها هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه در کشتارگاه های گرید A و A پلاس تخلیه امعا و احشاء مرغ به صور کامل توسط دستگاه انجام می شود، گفت: در تلاشیم با اعطای تسهیلات به کشتارگاه های طیور استان زمینه به روز رسانی دستگاه ها و تغییر گرید آنها را فراهم کنیم.

توکلی با اشاره به اینکه قیمت مرغ های که در کشتارگاه های گرید B تا A پلاس با هم تفاوت دارد، توضیح داد: مرغ های گرید A حدود ۵۰۰ تومان و A پلاس هم حدود هزار تومان از دیگر مرغ های بسته بندی شده گرانتر است ولی این گرانی با توجه به تخلیه کامل امعا و احشاء و افزایش فاکتورهای بهداشتی به نفع مردم است.

توکلی ادامه داد: روی بسته بندی تمام مرغ هایی که مردم از مراکز مجاز تهیه می کنند، گرید مرغ ها درج شده و از طریق بارکد روی این بسته قابل پیگیری است.

مدیرکل دامپزشکی البرز با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و احتمال شیوع برخی بیماری های مشترک دام و انسان اضافه کرد: از شهروندان تقاضا می شود برای حفظ سلامت خودشان هم که شده مرغ و گوشت را فقط از مراکز مجاز عرضه تهیه کنند و به هیچ وجه سراغ مراکز غیرمجاز نروند.

این مسئول تاکید کرد: یکی از این بیماری ها سی سی اچ اف ( تب کریمه و کنگو) است که اگر به انسان منتقل شود در حالت حاد می تواند به مرگ فرد مبتلا منتهی شود.

وی گفت: با این اوصاف مردم باید از خرید گوشتی که مهر دامپزشکی ندارد و مرغی که به صورت سنتی و دستی کشتار می شود جداً خودداری کنند.


1 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
4 سال پیش

خدایا کمک کن
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی