مرد قاتل، به حرمت امام علی (ع) بخشیده شد

  چهارشنبه، 05 بهمن 1401 ID  کد خبر 239630
مرد قاتل، به حرمت امام علی (ع) بخشیده شد
ساعدنیوز: مرد جوان که به جای برادر معتادش اشتباهی مرد دیگری را به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم و به حرمت میلاد امام علی(ع) بخشیده شد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از خبرفوری، رسیدگی به این پرونده از بامداد 21 مرداد سال 99، با گزارش قتل مرد جوانی به بازپرس کشیک قتل پایتخت آغاز شد.

رهگذران هنگام عبور از پارکی در حوالی مهرآباد جنوبی با مشاهده مردی زخمی روی نیمکت پارک در تماس با اورژانس، او را به بیمارستان منتقل کردند اما وی به علت شدت خونریزی جان باخت اما این مرد پیش از مرگ گفته بود که وقتی روی نیمکت پارک خواب بوده هدف حمله فردی ناشناس قرار گرفته و چاقو خورده و به نظر می رسید که عامل جنایت او را اشتباهی زده است.

چرا که مشخص شد شب های قبل فرد دیگری روی آن نیمکت می خوابید و شب حادثه به دلیل اینکه نیمکت خالی بود، وی روی آن خوابیده و احتمالاً ضارب او را با فرد دیگری اشتباه گرفته است.
از آنجایی که مقتول پتویی روی خودش انداخته بود و قاتل هنگام جنایت صورت او را ندیده بود، فرضیه جنایت اشتباهی قوت گرفت. کارآگاهان در ابتدا به شناسایی فردی پرداختند که در شب های قبل روی آن نیمکت خاص می خوابید.
در ادامه مشخص شد که مردی به نام حمید حدود یک ماهی می شد که کارتن خواب بوده و هر شب روی همان نیمکت می خوابید.

مأموران به سراغ حمید که پاتوقش در همان پارک بود رفتند و توانستند او را شناسایی کنند. حمید مدعی شد که احتمالاً برادرش کریم دست به جنایت زده است.
بدین ترتیب کریم به عنوان نخستین مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت. در حالی که تلاش برای بازداشت کریم ادامه داشت مشخص شد که وی حدود یک ماه قبل به اتهام سرقت از خانه همسایه اش دستگیر شده و در زندان به سر می برد.

کریم با هماهنگی های قضایی از زندان به اداره آگاهی منتقل شد و به قتل اشتباهی اعتراف کرد و گفت: برادرم همیشه روی نیمکتی می خوابید که مقتول خوابیده بود و از آنجایی که پتو رویش بود من چهره اش را ندیدم.

به این تصور که برادرم است به او ضربه زدم.
وی در ادامه گفت: برادرم اعتیاد شدید داشت و خانواده ام را اذیت می کرد. گاهی اوقات برای تأمین هزینه مواد، دست به سرقت از خانه خودمان و همسایه ها می زد.

اذیت های او در حدی بود که به او گفتم اگر یک بار دیگر پا در خانه بگذارد، او را می کشم. برادرم از ترسش دیگر به خانه برنگشت و شب ها روی نیمکت پارک می خوابید. هوا که سرد شد به سراغش رفتم و از او خواستم به خانه برگردد اما با من درگیر شد.

این درگیری و اختلافات قبلی باعث کینه در دلم شد و تصمیم به انتقام گرفتم. ساعت 3 شب حادثه به پارک رفتم، مردی روی نیمکت خوابیده و پتویی روی او بود. فکر کردم برادرم است و دو ضربه چاقو به او زدم. زمانی که متوجه شدم اشتباهی یک نفر دیگر را کشته ام، عذاب وجدان به سراغم آمد و تصمیم به خودکشی گرفتم. حدود 100 قرص خوردم و 3 روز بیهوش بودم اما زنده ماندم. قرص هایی که خورده بودم باعث گیجی من شده بود. بی آنکه بفهمم در خانه همسایه را شکسته و وارد آنجا شده بودم و به اتهام سرقت بازداشت شدم.
با اعتراف مرد جوان به جنایت، او به بازسازی صحنه قتل پرداخت و پرونده او برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

با توجه به درخواست اولیای دم، دادگاه حکم بر قصاص داد و پرونده این جنایت برای اجرا به دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد.در حالی که مرد جوان در چند قدمی چوبه دار بود چندین جلسه صلح و سازش برگزار شد. با توجه به اینکه مرد جوان از جنایت ناخواسته بشدت پشیمان بود، در نهایت اولیای دم به حرمت میلاد حضرت علی(ع) و برای رضای خدا از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.
با بخشش مرد جوان، بزودی پرونده او برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع خواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان