دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

مرگ مبهم اولین فاتح اورست/ پیکرش بعد 75 سال سالم پیدا شد+عکس 

سه شنبه، 06 تیر 1402
کد خبر: 345987
ساعدنیوز : جورج هربرت مالوری کوهنورد، ماجراجو و کاوشگر مشهور انگلیسی زاده ی 1886میلادی بود که برای اولین بار برای فتح اورست تلاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، جرج هربرت مالوری(18 ژوئن 1886 تا 8 ژوئن 1924) کوهنوردی انگلیسی بود که برای اولین بار در دهه 1920 میلادی از سوی کشور انگلستان برای فتح قله اورست اقدام نمود.
او سه بار به صعود اقدام کرد اما در مرتبه سوم به همراه اندرو ایروین در مکانی نامعلوم در قسمتهای فوقانی تیغهً شرقی کوه اورست ناپدید گردید. مشخص نیست که ناپدید شدن او بعد یا قبل از رسیدن به نوک قله اورست بوده است اما آخرین بار وی و همراهش تنها در فاصله چند صد متری قله مشاهده شده بودند. این کار او اولین تلاش انسان برای فتح قلهً اورست محسوب می‌گردد.

آخرین بار مالوری و اروین در ارتفاع هشت هزار و 600 متری و درست 250 متر زیر قله در حالی که با قدرت به سمت قله پیش می‌رفتند، مشاهده شدند.

پس از آن دیگر هیچ‌کس این دو کوه‌نورد را ندید و ناپدید شدن مالوری، بزرگ‌ترین راز تاریخ کوهنوردی را رقم زد و این سوال را در اذهان مطرح کرد که آیا آنها قبل از رسیدن به قله ناپدید شدند یا بعد از آن؟

سرانجام گروه کنراد آنکر در سال 1999 موفق شد جسد مالوری را بیابد. اما پیدا کردن جسد مالوری ، راز صعود او به اورست را پیچیده تر کرد.

پیکر یخ زده و تقریبا سالم مالوری بعد از 75 سال در اورست پیدا شد. عده ای او را نخستین فاتح قله اورست می‌دانند و دو دلیل اساسی را برای اثبات فرضیه صعود او به اورست مطرح می‌کنند.

بدن در وضعیت خوبی باقی مانده بود. به همراه جسد، عینک برفی، چاقوی جیبی، ارتفاع‌ سنج و ساعت یافت شد. گروه جستجو موفق به یافتن دوربین کداکی که آنها در اختیار داشتند و می‌توانست نشان دهد که این دو نفر به قله رسیده‌اند، نشد.

متخصصین کداک اعلام کردند اگر دوربین یافت شود، فیلم آن به علت سیاه و سفید بودن و دمای فریز ارتفاع بالا قابل بازیابی است و می‌توان آن را پرینت کرد. چندین گروه تحقیقی دیگر برای یافتن دوربین کداک و در عین حال یافتن جسد اندرو ایروین ایجاد شد که تاکنون ناموفق بوده است.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 06 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "مادر بی‌مسئولیت" این «کودک رها شده» را در 4 ثانیه طلایی پیدا کنند
جوکر2 تمام شد و برنده لو رفت/ فینال سخت و نفسگیر سوسن پرور و ناهید مسلمی عالی بود😂+ویدیو
پردیس احمدیه، ساحل پوست شیر: من افغانی نیستم؛ مراغه به دنیا آمدم و با فرهنگ تبریز و تُرک‌ها بزرگ شدم+ویدیو
رونمایی شاهرخ استخری از دفتر کارش در بلژیک برای اولین بار+عکس/ من عاشق محیطش شدم😍
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(عکس) تولد 41 سالگی امید حاجیلی در کنار پدر، مادر و برادرزاده‌ی باکلاسش با یک کیک کاملا موسیقیایی/ به به چه خانواده‌ی خوش استایلی👌
حرف های احساسی گرگ پارسی در روز تولدش خطاب به هواداران میلیونی خود +عکس/ هادی چوپان به احترام صمیم شیرزاد صفحه اینستاگرامش را سیاه پوش کرد
(ویدیو) ماجرای عجیب سرقت کیف پریناز ایزدیار از زبان خودش
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه