دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

مرموزترین کشتی ارواح دنیا که 13 سال روی دریا سرگردان بود! 

سه شنبه، 28 آذر 1402
کد خبر: 367370
ساعدنیوز: ماجرای کشتی ارواح یکی از مرموزترین داستان های تاریخ است که واقعیت آن مشخص نیست.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از پارسینه، اقیانوس‌های جهان بسیار وسیع هستند و قرن ها است که کاوشگران، دریاها را جست‌وجو می کنند و سعی در کشف اسرار عجیب و غریب آن دارند. امروزه بسیاری از افسانه ها درباره دریا و اقیانوس ها وجود دارد. یکی از جالب ترین این افسانه ها، کشتی ارواح اوکتاویوس است.

جزئیاتی از کشتی های ارواح

کشتی‌های ارواح، کشتی‌هایی هستند که بدون خدمه زنده یافت می‌شوند. چنین کشتی شبح مانندی می تواند کاملا ساختگی باشد، روایتی از داستان های فولکلور یا اسطوره شناسی، البته می توانند رخدادهای واقعی نیز باشند.

کشتی‌های ارواح واقعی، بدون لنگر و سرگردان در دریاها، بارها و بارها ظاهر می‌شوند، خدمه ناپدید شده‌اند، یا بدتر از آن، مرده پیدا شده‌اند.

یکی از این نمونه های معروف، کشتی ماری سلست، در وسط اقیانوس اطلس، به شکلی متروک کشف شد. تا به امروز، هیچ کس نمی داند چه اتفاقی برای خدمه او افتاده است.

کشتی ارواح اکتاویوس

اکتاویوس یک کشتی ارواح بود که در سواحل گرینلند در سال 1775 کشف شد. ملوانانی که کشتی را پیدا کردند، در انتظار ملاقات با خدمه، روی کشتی اکتاویوس پریدند، اما در کمال تعجب با سکوتی وهم انگیز و عرشه ای بی ثمر مواجه شدند.

سوار بر کشتی ارواح

همه 28 خدمه کشتی، یخ زده پیدا شدند. در اتاق کاپیتان، یک زن و پسر جوان پیدا شدند که کاملاً در یخ محصور شده بودند، و در میان آنها، کاپیتان پشت میزش نشسته بود، خودکاری بین انگشتانش یخ زده بود و دفترچه یادداشتش در مقابلش باز بود.

مردان با عجله و دیوانه‌وار، وحشت‌زده از چیزی که در مقابلشان بود، از کشتی بیرون آمدند.

کشتی ارواح بی جان و خالی از سکنه، صدها مایل در میان یخ ها سرگردان بود. به تنهایی سیزده سال رانده شده بود تا اینکه سرانجام توسط کشتی Herald مورد توجه قرار گرفت و کشف شد.

در کشتی نوشته شده بود که آخرین ورودی به تاریخ 11 نوامبر 1762 بر می گردد، و آخرین موقعیت ثبت شده آن، مکان آنها را در 250 مایلی سواحل قطب شمال آلاسکا نشان می دهد. کشتی ارواح سیزده سال قبل از کشف سرگردان بود و صدها مایل بدون هدف پیش رفته بود.

خروج و ناپدید شدن اکتاویوس

قبل از مرگ تاسف بار خدمه، اکتاویوس در سال 1761 انگلستان را برای سفر به چین ترک کرد. در آنجا محموله های خود را تخلیه کردند و قصد داشتند با کالاهای جدید و عجیب و غریب به خانه برگردند تا در بازارهای بریتانیا بفروشند.

در این مرحله کاپیتان آنها مرتکب یک اشتباه مرگبار شد،کاپیتان مسیری را برای گذرگاه شمال غربی تعیین کرد که بسیار مخاطره آمیز بود.

با این حال، کشتی دیگر هرگز دیده نشد، و در نهایت اعلام شد که در دریا گم شده است.

این گذرگاه خائنانه و یخی هرگز فتح نشده بود (و تا سال 1906 هرگز فتح نشد). کشتی اکتاویوس پس از دور زدن شمالی‌ترین قسمت آلاسکا و ورود به مسیرهای مستقیم باریک و سرد، احتمالاً خود را در یخ‌های دریا گرفتار می‌یابد و نمی‌تواند فرار کند

آیا کشتی ارواح اکتاویوس واقعی بود؟

تعیین حقیقت اکتاویوس دشوار است. این ماجرا یکی از عجیب‌ترین اسرار جهان است که واقعیت آن هنوز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. علاوه بر این، هیچ اطلاعات اضافی از منابع رسمی و یا آثار باقی مانده از کشتی هرگز ظاهر نشده است.

اکتاویوس الان کجاست؟

بعد از اینکه خدمه کشتی Herald از عرشه کشتی ارواح فرار کردند، اکتاویوس دیگر هرگز دیده نشد. ملوانان با این باور که این کشتی نفرین شده است، کشتی را رها کردند

این که آیا باد، کشتی را برد یا ناگزیر در زیر امواج فرو رفت، نامشخص است.

  برچسب ها: کشتی ارواح

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
اولین عکس از فیلم جدید رامبد جوان با گریم فوق‌العاده خنده دار محسن تنابنده و نوید محمدزاده / فقط فوکول و پشت موهاشون😁
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
(فیلم) تمرینات سخت و طاقت فرسای هادی چوپان برای پسرش محمد حافظ / تا پسرشو قهرمان مستر المپیا نکنه بیخیال نمیشه!
روسری اصیل و ایرانی بر سر فریبا نادری عروس حشمت فردوس+عکس/ سلیقه بینظیر خانوم بازیگر در انتخاب طرح روسری😍
عکس منتشر شده توسط میکاپ آرتیست اکرم بیرانوند/ تغییرات جادویی چهره همسر علیرضا بیرانوند را ببینید
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو
گشت و گذاری در خانه مجلل و رویایی رضا صادقی، خواننده مشکی پوش و محبوب ایرانی +عکس/ سلیقه بی نظیر همسر آلمانی آقای خواننده در چیدمان و انتخاب دکوری👌