ساعدنیوز
ساعدنیوز

مشاغل خلاقانه برای افراد خلاق

  پنجشنبه، 11 فروردین 1401   زمان مطالعه 12 دقیقه
مشاغل خلاقانه برای افراد خلاق
مشاغلی که زمینه‌های خلاقانه دارند معمولا نیازمند ابتکار و تفکر اصیل‌ هستند، به‌ویژه برای ایجاد آثار در حوزه‌ی هنر و رسانه. مشاغل خلاقانه اغلب به تلاش و کار زیادی نیاز دارند که فراتر از ساعات کاری مرسوم زمان می‌برد. در این لیست، شغل هایی که به خلاقیت نیاز دارند را مورد بحث قرار می‌دهیم.

همه ی ما برای اینکه بتوانیم در شغل خود موفق شویم نیاز داریم تا شغل مان متناسب با ویژگی های شخصیتی و رفتاری ما باشد. همان طور که می دانید انسان ها دارای شخصیت و رفتارهای متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند ازاین رو نیاز است تا خودتان را بشناسید، با شخصیت خود آشنا شوید تا بتوانید در تمام تصمیمات زندگی به خصوص تصمیمات شغلی خود بهترین ها رقم بزنید. افراد خلاق افرادی هستند که نمی توانند در هر شغلی مشغول به کار شوند و این ویژگی بارز خود را سرکوب کنند. اگر شما نیز فرد خلاقی هستید بهتر است مطلب زیر را بخوانید تا بتوانید در مسیر شغلی مناسب خود گام بردارید.

خلاقیت چیست؟

افراد خلاق در مقابل چالش های مختلف زندگی راه حل های متفاوتی ارائه می دهند. درواقع افراد خلاق در مقابل انجام فعالیت های خود و یا برای حل مسائل مختلف از شیوه های متفاوت نسبت به بقیه ی افراد استفاده می کنند، روش هایی که از قبل کسی آن ها را بکار نبرده است. این افراد بدون یادگیری این روش ها و بدون هیچ آشنایی قبلی با مسئله ی موردنظر توانایی این را دارند که راه حل های جالب و خوبی ارائه دهند.

خلاقیت یک مهارت قابل کسب و آموزش است و افراد می توانند از روش های مختلف برای بالا بردن خلاقیت خود استفاده کنند و این ویژگی را در وجود خود پرورش داده و از آن بهره ببرند. انجام کارها به طور تخصصی، پاداش دادن به کنجکاوی خود، ریسک پذیری، تقویت اعتمادبه نفس، صرف زمان بیشتر برای خلاقیت، نترسیدن از شکست، استفاده از بارش افکار برای پیدا کردن راه حل های جدید، ثبت ایده های خلاقانه در یک دفترچه، ترسیم نقشه ی ذهنی برای حل مسئله و به چالش کشیدن خود ازجمله روش های بالا بردن خلاقیت است.

ویژگی های افراد خلاق

  • انعطاف پذیری بالایی دارند، آن ها از تغییرات استقبال می کنند و از تغییر دادن روش کار خود نمی ترسند.
  • ریسک پذیر هستند و از انجام ایده های جدید ترسی ندارند حتی اگر به شکست منجر شود.
  • در مقابل شکست ها احساس ناامیدی ندارند بلکه تلاش خود را برای رهایی از این شکست بیشتر می کنند.
  • دارای ذهن بازی هستند و ایده های خود را به راحتی بیان می کنند هرچند اگر احساس کنند دیگران آن ها را مورد تمسخر قرار خواهند داد.
  • افراد خلاق اعتمادبه نفس بالایی دارند چراکه برای بیان ایده های خود نیاز دارند تا از ترکیب دو مهارت ارتباط اجتماعی خوب و اعتمادبه نفس، ایده های خود را بیان کنند و به عمل برسانند.

استیو جابز بنیان گذار اپل در مورد افراد خلاق می گوید: خلاقیت یعنی ارتباط دادن چیزهای مختلف به همدیگر. وقتی شما از افراد خلاق می پرسید که چطور کاری را انجام داده اند، آن ها کمی احساس گناه می کنند، زیرا واقعاً کاری انجام نداده اند، فقط چیزی را دیده اند که بقیه از دیدن آن عاجز هستند. آن ها قادر بوده اند تجاربی که داشته اند را به همدیگر ارتباط داده و چیزهای جدیدی را درهم آمیزند. دلیل این که آن ها قادر بوده اند این کار را انجام دهند این بوده است که آن ها تجربه ی بیشتری داشته اند یا بیش از باقی مردم در مورد تجارب خود فکر کرده اند. با داشتن این نکته در ذهن باید بفهمیم که تفکر خلاق مهارتی است که نیاز داریم خیلی زود آن را پرورش دهیم.

تأثیرات مثبت خلاقیت در شغل

افراد خلاق به دلیل داشتن این ویژگی، توانایی های زیادی برای انجام هر چه بهتر شغل خود دارند. این افراد برای انجام فعالیت های شغلی خود از بهترین راه ها و روش ها با صرف کمترین انرژی بهره می برند و مشکلات خود را به بهترین صورت حل می کنند. مثال بارز تبدیل چالش به فرصت را می توان بهترین ویژگی افراد خلاق برشمرد. داشتن این ویژگی می تواند برای فرد بسیار مفید باشد و موفقیت های خوبی برای او به بار آورد اما انتخاب شغلی که مناسب افراد خلاق باشد کار راحتی نیست. این افراد از انجام مشاغلی با سبک روتین و تکراری خسته می شوند و درواقع خلاقیتشان سرکوب می شود. توصیه ی ما به افراد خلاق این است که ابتدا خودشان را بشناسند و به دنبال شغل هایی باشند که در راستای خلاقیت آن هاست و می تواند این ویژگی آن ها را بارزتر کند و آن ها را به موفقیت برساند تا درنهایت از انجام شغل خود رضایت داشته باشند.

تفکر در تأثیرات مثبت خلاقیت در شغل

ویژگی های مشاغل خلاقانه

داشتن ایده مشاغل خلاقانه و هنری همواره در جامعه مورد استقبال بوده و کسب و کارهایی که به نوعی با هنر و خلاقیت همراه هستند مشتریان خاص خود را دارند و به قول معروف کسب درآمدشان کمتر کساد می شود. با گسترش اینترنت ، شیوه کسب درآمد اینترنتی با عرضه و فروش این محصولات رونق بیشتری گرفته است. معمولا راه اندازی مشاغل خلاقانه و هنری از عهده هر کسی ساخته نیست و کسانی می توانند در این زمینه موفق باشند که مهارت و تسلط کافی را کسب کرده باشند. سه ویژگی اصلی برای شغل خلاقانه وجود دارد:

1. مشاغل خلاقانه انعطاف پذیرتر هستند

شغل انعطاف پذیر در هیچ زمانی به اندازه الان، موضوعی مهم و داغ تر نبوده است. همه افراد به دنبال چنین شغلی هستند اما آیا همه به آن نیاز دارند؟ شرایط طوری است که فشار کاری بر روی افراد در حال افزایش است. از آن ها انتظار می رود که ساعات بیشتری کار کنند، در طول روز در دسترس باشند، به خانواده خود برسند، زندگی اجتماعی داشته باشند، به مسافرت بروند و … . متخصصان خلاق اغلب خویش فرما یا پیمانکار هستند که آن ها را قادر می سازد تا برنامه کاری انعطاف پذیرتری را داشته باشند.

2. مشاغل خلاقانه سبب همکاری می شوند

بسیاری از مشاغلی که زمینه های خلاقانه دارند دارای تیم هایی هستند که برای یافتن راه حل ها و روش های جدید برای مقابله با موضوعات، ایده پردازی می کنند. بیرون آمدن از یک جلسه ی طوفان فکری در حالی که دارای طرحی از موضوعی هستید که از مفهوم اولیه ی آن گرفته تا نتیجه ی نهایی باید روی آن کار کنید، می تواند هیجان انگیز باشد.

3. کار خلاقانه خسته کننده نمی شود

یک شغل خلاقانه اغلب نیاز به تفکر جدید، تغییرات سریع و ضرب الاجل های زودهنگام دارد. شوق رسیدن به یک ضرب الاجل یا یافتن سریع راه حل نه تنها کارکنان را هوشیار نگه می دارد، بلکه سطحی از هیجان و چالش های هیجان انگیز را نیز ایجاد می کند. خلاصه اینکه، افراد خلاق و هنری ، كارها را به خاطر لذت و رضایت بخشی انجام می دهند و كمتر تحت تاثیر عوامل بیرونی نظیر شهرت ، پول و یا تایید دیگران كار می كنند.

بهترین مشاغل برای افراد خلاق

انتخاب شغل یکی از مهمترین دغدغه های افراد برای ورود به دوره بزرگسالی و استقلال است. ملاک های زیادی برای انتخاب شغل مناسب وجود دارد. تطابق و سازگاری محیط شغلی با ویژگی های شخصی هر فرد مسئله بسیار مهمی برای انتخاب شغل مناسب است. ملاک هایی مانند علایق شخص، درآمد، ویژگی های جسمی، سبک های شخصیتی، توانایی های هوشی و استعداد شخص در این انتخاب حائز اهمیت است. انتخاب نادرست مسیر شغلی می تواند در تمام ابعاد زندگی اثر گذاشته و کارکرد های زندگی فرد را مختل کند. بسیاری از این مشاغل حقوق خوبی دارند، از جمله این شغل هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد:

۱. مدیر تبلیغات

یک مدیر تبلیغات برای ایجاد کمپین هایی برای تبلیغ محصولات و خدمات کار می کند. او مطالب خلاقانه ای را برای مطالب چاپی، وب سایت ها، رادیو و تلویزیون بررسی و تأیید می کند و محصول نهایی در دسته بندی های رسانه ای مناسب به عنوان تبلیغات قرار می گیرد. مدیران تبلیغات همچنین نتایج کمپین های تبلیغاتی را برای ارزیابی اثربخشی، رصد و نظارت می کنند.

مدیر تبلیغات پشت  میز کار

۲. تبلیغ نویس

شغل تبلیغ نویسی یکی از مهارت های پولساز در حوزه تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ است که اگر آن را به خوبی یاد بگیرید، درآمد بسیار بالایی خواهید داشت. تبلیغ نویسی یعنی هنر نوشتن متن های تبلیغاتی به صورتی که بتواند در ذهن مخاطب نقش ببندد. نوشتن توضیحات محصول، نوشتن متن های تبلیغاتی در اینستاگرام، طراحی شعارهای تبلیغاتی از جمله وظایف یک کپی رایتر محسوب می شود. یک تبلیغ نویس باید به نویسندگی علاقه داشته و همچنین با روانشناسی فروش و درک نیاز مخاطب نیز به خوبی آشنا باشد. تبلیغ نویس ها برای آژانس های تبلیغاتی و بازاریابی یا مستقیما برای یک کسب وکار کار می کنند. آن ها مسئول به کارگیری اصول بازاریابی برای تهیه ی نسخه ی قانع کننده ای هستند که همراه با عناصر بصری در تبلیغات، ویدیوها و سایر انواع محتوای بازاریابی باشد.

۳. تصویرگر

یک تصویرگر، تصاویری خلاقانه برای نشریاتی مانند روزنامه ها، کتاب های کودکان و البته تبلیغات تولید می کند. به طور کلی اگر عاشق کارهای خلاقانه و متنوع هستید، این شغل یک کار بسیار سرگرم کننده است که شما می توانید به صورت مستقل در شرکت های مختلف طراحی کتاب کودک، بسته بندی محصولات و سایر موارد سرگرم کننده کار کنید.

۴. معمار ساختمان

هنر همچنین زمانی می تواند کاربردی باشد که برای طراحی و ایجاد ساختمان ها استفاده شود. مهندس معماری طرح های ساختمانی را برای استفاده ی مسکونی و تجاری ترسیم می کند و توانایی های هنری خود را با فرمول های ریاضی برای اطمینان از ایمنی، ساختار و استانداردهای ساختمانی ترکیب می کند.

معماری ساختمان

۵. طراح داخلی

طراحان داخلی بر روی نقشه ی خانه ها، محل کسب وکارها و فضاهای صنعتی کار می کنند. همچنین طراحان داخلی با کمک برنامه های کامپیوتری یا طرح ها ی اولیه، سلیقه ی مشتری و همچنین عملکرد یک فضا، بودجه و زیبایی شناسی را در نظر می گیرند. طراحان داخلی ممکن است از نزدیک با سایر متخصصان ساختمان مانند معماران، سازندگان و مهندسان همکاری کنند. آنها ممکن است درمورد قسمت خاصی از یک ساختمان، مانند آشپزخانه یا حمام، یا درمورد نوع پروژه، مانند طرح های تجاری یا سازگار با طبیعت، تخصص داشته باشند.

۶. مدیر بازاریابی

مدیران بازاریابی برنامه ها و استراتژی های بازاریابی را برای دستیابی به اهداف شرکت ایجاد می کنند که شامل ایجاد تقاضا برای محصولات یا خدمات شرکت می شود. مدیر بازاریابی خط مشی ها را تعیین می کنند، بازارهای هدف را شناسایی می کند، بر کمپین ها و اثربخشی آنها نظارت می کند و با تیم های آگهی و تبلیغاتی همکاری می کند.

۷. آرایشگر

آرایش ممکن است یک اثر هنری باشد، بنابراین آرایشگر بودن می تواند به عنوان یک گزینه ی شغلی برای فردی خلاق باشد. به منظور تغییر دادن چهره ها برای اینکه افراد بتوانند به بهترین شکل ممکن به نظر برسند یا مناسب یک نقش خاص شوند (از جمله بازیگران، سیاست مداران و چهره های سرشناس)، آرایشگران برای برجسته کردن و بهبود اجزای صورت، رنگ پوست و چهره از رنگ استفاده می کنند.

۸. طراح صنعتی

طراحی صنعتی به معنای تعیین ویژگی های کمی و کیفی کالا به منظور تولید به روش های صنعتی می باشد. همان گونه که طراحی اولین حلقه از زنجیر تولید یک کالا می باشد، فرآیند طراحی صنعتی اولین حلقه از زنجیر تولید صنعتی یک کالا بوده و معادله ای است جامع برای رسیدن به وضعیت مطلوب کالا از نظر عملکرد، فرم، سلیقه و تنوع طلبی و مد و هزینه. یک طراح صنعتی با ترکیب هنر و تجارت، محصولاتی مانند اتومبیل، مبلمان و لوازم خانگی را طراحی می کند. افراد خلاق در این نقش ها می توانند نوآور باشند، راه های جدیدی را برای ارائه ی محصول بیابند و برای این کار اغلب از مهارت های مهندسی استفاده می کنند.

طراح صنعتی

۹. کارگردان هنری

آیا شما هم همواره به ایده های جدید فکر می کنید و می خواهید با گرد هم آوردن ذهن های هنری شبیه به هم آن ایده ها را به واقعیت نزدیک کنید؟ اگر این گونه هستید پس شغل ایده آل شما مدیریت یک گروه رسانه در شرکت های همچون شرکت های بازاریابی است. کارگردانان هنری سبک ها و عناصر یک اثر را ایجاد می کنند و در عین حال بر هنرمندان دیگر نظارت دارند. مدیران هنری اغلب در صنایع رسانه ای مانند نشریات، آژانس های تبلیغاتی، تئاتر، فیلم و بازی های ویدئویی نقش دارند.

۱۰. توسعه دهنده ی وب

توسعه دهندگان وب کد مورداستفاده برای وب سایت ها را می نویسند. آنچه مردم در یک وب سایت می بینند نیاز به مقدار قابل توجهی کدنویسی مناسب دارد. توسعه دهنده ی وب می تواند صفحه ای را تصور کند و آن را با استفاده از کدهای فرانت اِند و بک اِند بسازد. توسعه دهندگان وب همچنین تجربیات کاربر را در وب سایت ها بهبود می بخشند و از ابزارهایی برای نظارت و پیگیری عملکرد وب سایت استفاده می کنند.

۱۱. روزنامه نگار

روزنامه نگاری یکی دیگر از انتخاب های شغلی برای افراد خلاق است که در آن نویسندگان به طور خاص اخبار را به طور چاپی، دیجیتال یا برای تلویزیون پوشش می دهند. این موقعیت شامل روزنامه نگاری با پخش زنده، آنلاین و چاپی می شود که در همه ی این موارد فرد نیازمند توانایی خوبی برای نویسندگی خلاقانه و همچنین پرداختن به «چه کسی، چه زمانی، کجا و چرا» برای هر مطلبی هستند.

روزنامه نگار

در این مقاله یاد گرفتیم که افراد خلاق به دنبال ایده های خلاقانه کسب و کار بوده که بتوانند با استفاده از آن ها، نیاز به ایده پردازی را درون خود ارضا کنند. یکی از بارزترین ویژگی های افراد خلاق هنرمندی آن هاست، از همین رو نویسندگی و کارهای هنری یک شغل مناسب افراد خلاق است. درواقع در ذات این افراد روحیه ی هنرمندی نهفته است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که ذهن خلاقی دارید، بهتر است با توجه به علاقه خود یکی از این شغل ها را انتخاب کنید. در ضمن اگر شغل های دیگر را نیز می شناسید که مناسب شخصیت های خلاق است، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (373 نظر) مهران رجبی: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد (109 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (56 نظر) چرا رهبر انقلاب در زمان ایراد خطبه نماز عید فطر بغض کردند؟ (35 نظر) خلاقیت خنده دار اُوستا بَنّا در مقاوم سازی پی ساختمان/به این باید دکتری افتخاری بدن! +عکس (31 نظر) مراسم عقد ساده و بدون تجملات نوه آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور نوه امام خمینی/ چه منزل باصفا و دلبازی+عکس (29 نظر) مراسم تشییع پدر شهاب حسینی، قبادِ سریال شهرزاد با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی (25 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (24 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (23 نظر) جشن تولد ساده و خلوت سارا و نیکای پایتخت در یک رستوران لوکس و شیک/ رنگ کیکشون چقدر دلبره+عکس (22 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (19 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شیرازی، با نوشته جالب پشت خاور اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (16 نظر) نگاهی به گالری طلا و جواهرات علی دایی و همسرش مونا خانوم/ چه گالری اعیان و لوکسی+ عکس (16 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (17 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: وقتی دختره بهش میگه به فوکول من گیر نده +ویدئو😂👌 (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
قاب دسته جمعی و باحال بازیگران سریال نون خ در پشت صحنه/ چقدر باهم صمیمی هستن+عکس نگاهی به گوشه شیک خانه لوکس ساره بیات با چیدمان منحصر به فرد و ایرانی پسند+عکس گشت و گذار سعید راد، میرزا رضای گیلدخت با نوه خوشتیپ و فوتبالیستش+عکس رونمایی از استایل دامادی شیک و اروپایی سردار آزمون ستاره تیم ملی/ با این کت و شلوار غوغا کرد+عکس فال انبیاء روزانه چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 غم بسیار بزرگ بردل حسین کنعانی زادگان/ ستاره تیم ملی عزادار شد چهره ماتم زده همسر جوان حسن جوهرچی، بازیگر محبوب سریال فاصله ها در مراسم تشییع شوهرش/ حیف جوونیش+عکس رونمایی از چهره جوان و قدِبلند دختر پریوش نظریه، طاووس الملوک سریال گیلدخت/ چقدر شبیه مامانش هست+عکس درخواست متفاوت و بداهه گویی جالب شهاب حسینی در دیدار با رهبر انقلاب+ویدیو تغییر چهره و استایل امپراطور سریال دونگی در 52 سالگی/ چه خوشتیپ و باکلاس+عکس خلاقیت جالب و خنده دار یک دانش آموز تنبل در امتحان عربی/ مرزهای تقلب رو جا به جا کردین!+عکس لباس عروس شیک و ساده مریم امیرجلالی، ناهید سریال "خانه به دوش"/ آقای داماد زیادی شبیه یوسف تیموریه، نیست؟ ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/ دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ... نیم نگاهی به دکوراسیون شیک و باکلاس خانه حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال/ چه مبل خوشگلی داره +عکس نگاهی به مراسم تولد هوش پَران حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال با دیزاین شاهکار/مبارکا باشه +عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 معرفی بروکر کوتکس فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 عملیات ایران باعث مهار نتانیاهو می‌شود زدن یک تیر و سه نشان با رزرو تور اروپا در زمان برگزاری فستیوال فیلم کن! تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست/ مرد همسرکش بخشیده شد چون... فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 + فیلم تعجب و شگفتی رسانه اسرائیلی از واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل روایت جالب رهبر معظم انقلاب از کتاب کرایه کردنشان به مبلغ هر شب 1 قِران+ویدیو/ کتابفروشی ناراحت شد که چرا من هر جلد رو توی یک شب میخونم! فرمول محاسبه وزن ورق روغنی نگاهی به دسته گل شیک و حلقه های زیبا و باکلاس سوگل طهماسبی، ریحانه سریال فاصله ها/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس ماجرای فوت یک دختر در اجرای طرح عفاف و حجاب در خیابان وزرا چیست؟ خلاقیت تحسین برآنگیز شهرداری در ترغیب کودکان به انداختن زباله در سطل آشغال+عکس/ آفرین به این ذهن توانمند👏 نگاهی به تمرینات سخت ورزشی امیرحسین زارع کشتی گیر افتخار آفرین در کنار ساحل/ هزار ماشاالله به این جوون پُر زور +فیلم توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر شیشه در این شهر! رونمایی از حضرت عشق امیرحسن زارع مدال آور کشتی/ همیشه کنار هم +عکس عکسی بانمک و جالب از دوران کودکی لعیا زنگنه، رعنای سریال مادرانه/ چقد ناز و دوست داشتنی بوده😍 حضور بازیگران معروف و محبوب در مراسم تشییع حسن جوهرچی، شوهرعمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ از لعیا زنگنه تا رضا توکلی و امین تارخ+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رونمایی از روستایی با اهالی فرهیخته؛ از دهیار دهه هفتادی با لیسانس حسابداری تا چوپانی با فوق لیسانس علوم سیاسی خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل ابر/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت خنده دار و هوشمندانه مادر ایرانی در تغییر کاربری بامیه‌های مونده از ماه رمضان +عکس/ از شیرینی افطار به خورشت ناهار🤣 6 فرد مشهور که ضریب هوشی آن‌ها با انیشتین برابری می‌کند
تیتر امروز   
غم بسیار بزرگ بردل حسین کنعانی زادگان/ ستاره تیم ملی عزادار شد ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/ دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ... فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 عملیات ایران باعث مهار نتانیاهو می‌شود تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست/ مرد همسرکش بخشیده شد چون... فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 + فیلم تعجب و شگفتی رسانه اسرائیلی از واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل ماجرای فوت یک دختر در اجرای طرح عفاف و حجاب در خیابان وزرا چیست؟ توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر شیشه در این شهر! بیوگرافی و زندگی خصوصی رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رونمایی از روستایی با اهالی فرهیخته؛ از دهیار دهه هفتادی با لیسانس حسابداری تا چوپانی با فوق لیسانس علوم سیاسی