دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

میدانید کدام کشورها بیشترین ریجکتی ویزا شینگن را برای ایرانی ها دارند؟ 

سه شنبه، 22 اسفند 1402
ویزای شینگن را می توان محبوب ترین نوع ویزا برای سفر به کشورهای اروپایی دانست؛ البته این ویزا به نوبه خود انواع مختلفی دارد و ویزا شینگن توریستی، پرطرفدارترین آنهاست. برای اخذ ویزای شینگن باید از طریق سفارت یکی از کشورهای عضو شینگن اقدام کرد. این نوشتار به مبحث ریجکتی ویزا شینگن برای ایرانی ها اختصاص دارد.

شاید برخی افراد به شما توصیه کنند که برای اخذ ویزا شینگن از طریق کشوری اقدام کنید که راحت تر ویزا صادر می کند؛ اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هر چه متقاضی گرفتن ویزا برای یک کشور بیشتر باشد، احتمال ریجکت شدن نیز بالاتر خواهد رفت. در ادامه تلاش می کنیم، ابهامات مربوط به این موضوع را برطرف کنیم.

کدام کشورها بیشترین میزان ریجکتی ویزا شینگن را دارند؟

اگر پرسش مطرح شده در بالا را در اینترنت سرچ کرده باشید، به احتمال زیاد به نام کشورهای مالت، بلژیک و سوئد برخورد کرده اید؛ اما نکته قابل ذکر آن است که این آمار، جهانی بوده و مربوط به همه متقاضیان ویزای مذکور در همه نقاط دنیاست. طبیعتاً آنچه برای ما اهمیت دارد، این است که کدام کشورها، بیشترین آمار ریجکت را برای ایرانی ها داشته اند.

قبل از هر چیز باید خاطر نشان کرد که مسئله راحتی اخذ ویزا یا ریجکت شدن در زمان های مختلف، متفاوت است و بسته به شرایط ممکن است، تغییر کند. در حال حاضر کشورهای اسپانیا، ایتالیا و فرانسه، بیشترین میزان ریجکتی ویزای شینگن برای ایرانی ها را دارند.

از طرفی اخذ ویزای برخی کشورها مانند سوئد، آلمان و هلند، مشکل تر بوده و ایرانی ها برای دریافت ویزا شینگن، کمتر به سراغ این کشورها می روند؛ در نتیجه میزان ریجکت شدن نیز پایین می آید؛ البته همان طور که گفتیم، کشوری مانند سوئد، درصد بالایی از ریجکت ویزا شینگن را به خود اختصاص داده است.

مهم ترین نکته ای که باید بیان کرد، این است که در صورت کامل بودن پرونده و دریافت راهنمایی از مشاوران مجرب، احتمال ریجکت شدن ویزای شینگن، بسیار پایین می آید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم، برای پیشگیری از این اتفاق از مجموعه ای معتبر مانند ویزا هوم کمک بگیرید که سال هاست، در زمینه اخذ انواع ویزا و امور مهاجرتی فعالیت می کند.

علت ریجکت شدن ویزای شینگن

دلیل ریجکت شدن ویزای شینگن هر چه که باشد، مسئله خوشایندی نیست و ثبت آن در پرونده شما، ممکن است، اخذ ویزای برخی از کشورها در آینده را نیز با مشکل مواجه کنید؛ به همین دلیل توصیه می کنیم، از مشاوران ویزا هوم کمک گرفته و تا جای ممکن از این اتفاق جلوگیری کنید.

مهم ترین علت های ریجکتی ویزا شینگن برای ایرانی ها عبارتند از:

  • ناقص، غیر واقعی بودن یا معتبر نبودن مدارک

  • هدف سفر به درستی بیان نشده است.

  • مدارک کافی (مثلاً مدرک تمکن مالی و گردش حساب) برای اثبات این ادعا که متقاضی می تواند، از پس هزینه های سفر برآید، ارائه نشده است.

  • عدم اطمینان افسر پرونده مهاجرتی از این مسئله که متقاضی، بعد از پایان مدت اعتبار ویز به کشور خود بر می گردد.

  • مدارکی مانند بیمه مسافرتی معتبر، بلیط رفت و برگشت و واچر هتل ارائه نشده اند.

  • داشتن پیشینه کیفری

راههای رفع ریجکتی ویزای شینگن

در صورتی که درخواست ویزای شما رد شود، ایمیلی برایتان ارسال شده و طی آن علت ریجکت شدن اعلام می شود. با رفع مشکلاتی مثل نقص مدارک و درخواست مجدد می توان برای رفع ریجکتی ویزای شینگن اقدام کرد؛ اما اگر نقصی در پرونده شما وجود نداشته باشد، می توانید، درخواست تجدید نظر بدهید.

رفع ریجکتی ویزای ایتالیا

اگر برای ویزای ایتالیا درخواست داده و ریجکت شده اید، در گام اول باید به این نکته توجه داشته باشید که علت در درخواست ویزا چیست به عنوان مثال در خواست ویزای تجاری ایتالیا داده اید و آیا سفارت ایتالیا به شما اجازه اعتراض داده است یا خیر؟ این موارد در متن ارسالی برای شما گفته می شوند.

به طور کلی با تکمیل مدارک و رفع اشتباهات می توان مشکل ریجکت شدن را حل کرد؛ اما اعتراض به این مسئله، همیشه هم ساده نیست. در صورتی که از عدم نقص پرونده خود مطمئن هستید و قصد دارید، نامه اعتراض به سفارت ایتالیا ارسال کنید، باید این کار را با دقت بسیار بالایی انجام دهید. پیشنهاد می کنیم، رفع مشکل ریجکتی ویزا را به کارشناسان مجموعه ویزا هوم بسپارید.

رفع ریجکتی ویزای فرانسه

همان گونه که توضیح دادیم، فرانسه از جمله کشورهایی است که طی سال های اخیر، آمار بالایی در ریجکتی ویزا شینگن برای ایرانی ها داشته است. روش رفع ریجکتی ویزای فرانسه، مشابه قسمت قبل است. در اینجا نیز مطالعه دقیق متن ایمیل ارسال شده مبنی بر رد درخواست ویزا و نگارش صحیح نامه اعتراض، بسیار مهم است.

پیشگیری و رفع ریجکتی ویزا شینگن با ویزا هوم

همان گونه که چندین بار در متن اشاره شد، یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ریجکت شدن، کمک گرفتن از مشاوران متخصص و مجرب دز حوزه اخذ ویزا و مهاجرت است. در پایان خاطر نشان می کنیم که مجموعه ویزا هوم، پیشینه درخشانی در زمینه اخذ ویزای شینگن برای ایرانی ها داشته است.

کارشناسان ویزا هوم با بررسی شرایط شما، بهترین تصمیم را در خصوص انتخاب کشور و نحوه دریافت ویزا اتخاذ می‌کنند؛ همچنین در صورتی که به هر علتی ویزای شما ریجکت شود، مجموعه نام برده، بهترین و صحیح ترین راهکار را برای رفع این مسئله، در نظر می گیرد. با این تفاسیر، چندان جای نگرانی نیست که کدام کشورها بیشترین ریجکتی ویزا شینگن برای ایرانی ها را دارند.

ویزا شینگن چیست؟

ایده منطقه شینگن، نخستین بار توسط کشورهای آلمان و فرانسه شکل گرفت. مطابق توافق نامه ای که صورت گرفت، شهروندان کشورهای عضو منطقه شینگن می توانند، بدون نیاز به ویزا و سایر محدودیت ها به راحتی در کشورهای منطقه رفت و آمد کنند.

در ابتدا، توافق نامه شینگن، تنها شامل چند کشور خاص بود؛ اما در حال حاضر 26 کشور، عضو این منطقه هستند که از جمله آنها می توان به ایتالیا، یونان، هلند و اتریش اشاره کرد.

بر اساس توافق نامه شینگن، تفاوتی ندارد که شما از کدام کشور عضو، ویزا دریافت می کنید و بسته به نوع ویزا می توانید، در زمان حضور خود از اروپا، بین 26 کشور رفت و آمد نمایید. توصیه می شود، بسته به شرایط خود از طریق سفارتی اقدام کنید که اخذ ویزای آن راحت تر و احتمال ریجکت شدن شما بسیار پایین باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 30 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ایده ناب و خلاقانه الهه منصوریان قهرمان ووشو کشورمان در بستن روسری/ خانوما یاد بگیرن! +عکس
خوشگذرانی مایه‌داریِ زهرا گونش و همسر ثروتمندش در قایق تفریحی وسط دریا+ عکس/ تعطیلات آخر هفته خانوم والیبالیست
ترجمه تخصصی کتاب
ترجمه تخصصی متن
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «دیگ جادویی»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
تصاویری جالب از چهره متفاوت بازیگران سرشناس و مطرح با سبیل+عکس/ از محمدرضا گلزار و مهران مدیری تا مهدی سلوکی و محسن تنابنده
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه چاپ یک کتاب