دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر شربت زینگاویش 

چهارشنبه، 20 دی 1402
شربت ضد سرفه زینگاویش یک خلط آور بوده که دارای عصاره های گیاهی و ویتامین C است. در این مطلب میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر شربت زینگاویس بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

شربت ضد سرفه زینگاویش سلامت گستر آرتیمان یک خلط آور بوده که دارای عصاره های گیاهی و ویتامین C است. این گیاهان فوق العاده موثر در درمان سرفه و التهابات مجاری تنفسی بسیار کمک کننده هستند. یکی از ویژگی های بر جسته این مکمل برخورداری آن از ویتامین C می باشد که فرد با استفاده از این محصول نه تنها خلط و سرفه خود را درمان می کند بلکه با وجود این ویتامین سیستم ایمنی بدن آن تقویت می شود. همچنین زینگاویش فاقد شکر بوده که برای همه افراد حتی دیابتی ها قابل استفاده است.

میزان مصرف شربت زینگاویش برای بزرگسالان


  • بزرگسالان هر 4 ساعت 10 میلی لیتر (هر 5 میلی لیتر معادل یک قاشق چایخوری)

میزان مصرف شربت زینگاویش برای کودکان


  • کودکان 2 تا 4 سال هر 4 ساعت 5 میلی لیتر

  • کودکان 5 تا 12 سال هر 4 ساعت 7.5 میلی لیتر

آثار فارماکولوژی و مکانیزم اثر شربت زینگاویش


  • عصاره آویشن: عصاره آویشن یکی از اصلی ترین ترکیباتی به شمار می رود که در شربت زینگاویش از آن استفاده شده است. عصاره آویشن دارای مواد موثره کارواکرول، تیمول، بورنیول، لینالول و ژرانیول می باشد. عصاره آویشن دارای اثر ضد عفونی کننده می باشد. عصاره آویشن در ضد سرفه بودن و همچنین خلط آور بودن داروی زینگاویش تاثیر بسزایی دارد.

  • عصاره گل ختمی: عصاره گل ختمی از دیگر ترکیبات موجود در شربت ضد سرفه زینگاویش به شمار می رود. عصاره گل ختمی اثرات بسیار مناسبی در درمان سرفه های خشک دارد. بدین ترتیب افرادی که دارای التهاب در مجرای تنفسی بوده، می توانند از محصولات حاوی عصاره ختمی استفاده نمایند.

  • عصاره گیاه عشقه: عصاره گیاه عشقه یا پاپیتال یکی دیگر از ترکیبات شربت گیاهی زینگاویش به شمار می رود. عصاره گیاه عشقه اثرات بسیار مناسبی برای درمان التهاب مجاری تنفسی داشته، اثر خلط آور نیز می تواند داشته باشد.

  • عصاره زنجبیل: عصاره زنجبیل از دیگر ترکیبات موجود در داروی زینگاویش بوده، که دارای خاصیت ضد التهابی می باشد.

  • عسل: عسل را می توان یکی دیگر از ترکیبات موجود در شربت ضد سرفه زینگاویش دانست. عسل دارای خواص بسیار زیادی بوده، که هدف استفاده از عسل در این شربت ضد سرفه و همچنین خلط آور بودن آن می باشد.

  • ویتامین C: ویتامین C از دیگر ترکیبات موجود در شربت ضد سرفه زینگاویش به شمار می رود. ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسیار موثری دارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 15 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
(تصاویر) 20 ایده طراحی لاک ناخن برای روزهای گرم تابستان/با این طرح ها شیک و مدرن جلوه کنید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
رانندگی ژوزه مورایس با یک پورش لاکچری آخرین سیستم در پرتغال با موزیک شادمهر عقیلی +فیلم/ سرمربی سپاهان کنار شیدا فارغ از هفت دنیا
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی متن
(تصویر) هنرپیشه محبوب و مشهور تگزاس 3 و بازیکن سابق پرسپولیس، پژمان جمشیدی در کنار محمدرضا احمدی و دختر خوشمزه و نازنینش🥰/چقد خوشگله دختر خانمش
(عکس) تبریک تولد دیوید بکام به ستاره هالیوودی تام کروز/به همراه ویکتوریا بکام/پیرنشو لعنتی