دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / ادامه تحصیل / تحصیل در خارج / تحصیل در فرانسه /

مزایا و معایب تحصیل در کشور فرانسه  

شنبه، 28 بهمن 1396
کد خبر: 2876
ساعد نیوز: در این مقاله ساعدنیوز به دلیل اهمیت شرایط تحصیلی در نقاط مختلف جهان به بررسی مزایا و معایب تحصیل در کشور فرانسه پرداخته و در مقاله های آینده خود کشورهای دیگری را نیز مورد کنکاش قرا

امروزه بسیاری از دانشجویان ایرانی تصمیم دارند تا تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر در یک کشور خارجی ادامه دهند. اما برای انتخاب دانشگاه و کشوری که برای ادامه تحصیل و زندگی کردن شما مناسب باشد باید در مورد شرایط تحصیل و زندگی در آن کشور اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و از جوانب مختلف آن آگاه باشید. ساعدنیوز به دلیل اهمیت این موضوع در سری مقالات خود شرایط تحصیلی در کشورهای مختلف را بررسی می کند. در این مقاله مزایا و معایب تحصیل در کشور فرانسه مورد بررسی قرار گرفته و جوانب مختلف آن روشن می شود.

مزایا و معایب تحصیل در کشور فرانسه

فرانسه کشوری است که در غرب اروپا واقع شده و پایتخت آن شهر معروف پاریس است. این کشور از لحاظ وسعت بزرگترین کشور در اتحادیه اروپاست و دارای تاریخ و فرهنگی غنی است که سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می کند. همچنین استاندارد های زندگی در این کشور بالا بوده و شهروندان ساکن این کشور  از کیفیت زندگی خوبی برخوردار هستند و به این دلیل می تواند مقصد خوبی برای تحصیل دانشجویان خارجی باشد.

یکی از بزرگترین معایب تحصیل در این کشور برگزار نشدن دانشگاه ها به زبان انگلیسی است. شما برای تحصیل در فرانسه نیاز دارید به زبان فرانسه تسلط کامل پیدا کنید و باید مدارک و دوره های لازم را برای یادگیری این زبان طی کنید. همچنین بورسیه های مختلفی برای دانشگاه های این کشور مد نظر قرار گرفته شده است ولی گرفتن این بورسیه ها کمی دشوار بوده و باید رزومه خوب و قوی برای به دست آوردنشان ارایه دهید.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی بسیار کم بوده و برای کارهای مختلف تحصیلی مبلغی حدود 100 تا 300 یورو در سال از دانشجو دریافت می شود. این هزینه در دانشگاه های خصوصی بالا بوده و مبلغی معادل 3 هزار یورو در سال از دانشجو مطالبه می شود. همچنین هزینه زندگی در فرانسه کمی بالا است. شهر های بزرگ فرانسه به خصوص پاریس از شهرهای گران دنیا محسوب می شود. هزینه زندگی حداقلی دانشجویی در شهرهای بزرگ فرانسه مانند پاریس بین 800 تا هزار یورو در ماه و در شهر های کوچکتر بین 600 تا 800 یورو در ماه متغیر است.

کشور فرانسه تنها کشوری است که به دانشجویان خارجی خود کمک هزینه مسکن می دهد. این کمک هزینه بلاعوض بوده و به میزان درآمد ماهیانه دانشجو و شرایط اجاره محل زندگی وی بستگی دارد. خوابگاه های این کشور اگر دولتی باشند هزینه ای حدود 120 تا  350 یورو و اگر خصوص باشند مبلغ 400 تا 700 یورو در ماه از دانشجو دریافت می کنند.

این کشور اجازه کار دانشجویی را می دهد و دانشجوی خارجی در هفته می تواند بین 20 ساعت کار کند.در نهایت دانشگاه های فرانسه از اعتبار علمی بالایی درسطح جهان برخوردار هستند و دانشگاه های معروف و بزرگی در آن وجود دارند و در ایران نیز اکثر دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم می باشد.

ساعدنیوز در این مقاله به دلیل اهمیت شرایط تحصیلی در نقاط مختلف جهان به بررسی مزایا و معایب تحصیل در کشور فرانسه پرداخته و در مقاله های آینده خود کشورهای دیگری را نیز مورد کنکاش قرار خواهد داد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب