دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

مزایای استفاده روزانه از شیر خام برای پوست 

چهارشنبه، 11 اردیبهشت 1398
شیر نه تنها برای سلامت بدن مفید و ضروری هست بلکه مزایا و فواید خیلی خوبی هم برای پوست داره. با چند تا از بهترین مزایای استفاده از شیر حام بر روی پوست صورت آشنا شوید!

شیر خام یکی از مواد طبیعی هست که از سالیان خیلی دور برای تزریق انواع ویتامین و پروتئین به پوست استفاده میشده و تا به امروز هم محبوبیت خودش رو در روتین مراقبت از پوست حفظ کرده است! شیر خام یک نرم کننده طبیعی برای پوست هست و تاثیرات شاداب کننده و تسکین دهنده برای پوست دارد.

استفاده از کمپرس شیر سرد و یا حمام با شیر یکی از بهترین گزینه ها برای از بین بردن حساسیت پوستی و مرطوب کردن پوست هست. استفاده از شیر خام بر روی پوست صورت هم کمک میکنه تا سلول های مرده از روی پوست پاک شده و به تدریج پوستی شفاف تر و شاداب تر خواهید داشت. در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و بامزایای استفاده از شیر خام برای پوست صورت بیشتر آشنا شوید.

ارزش غذایی شیر خام

شیر خام یک منبع عالی از انواع ویتامین ها مثل ویتامین A ،D ،B6 ،D ،B12، بیوتین، پروتئین، فسفر، اسید لاکتیک، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و سلنیوم هست که هر کدام از این ویتامین ها و مواد معدنی تاثیرات شگفت انگیزی بر روی پوست دارند و استفاده مداوم و روزانه از آن بر روی پوست کمک میکنه تا شادابی، طراوت، جوانی و شفافیت پوست برای مدت طولانی تری حفظ بشه و پوست بهتری خواهید داشت!

بهترین مزایای شیر خام برای پوست صورت

پاک کننده طبیعی پوست

شیر خام یک پاک کننده طبیعی و عالی برای پوست هست. این ماده طبیعی میتونه آلودگی ها و گرد و غباری که در منافذ پوست جمع شده اند رو از بین ببره و مانع از مسدود شدن منافذ پوستی و ایجاد آکنه، جوش های سر سیاه یا سر سفید بشه.

برای استفاده از شیر خام برای تمیز کردن پوست صورت ابتدا باید پوستتون رو با روش معمولی و همیشگی تمیز کنید و سپس مقداری شیر خام رو با توپ پنبه ای و با حرکات ملایم روی پوست صورت بمالید. 

 

درمان پوست خشک 

اگر پوست خشکی دارید و از ایجاد حالت پوسته پوسته خسته شده اید بهتون پیشنهاد میکنیم این درمان خانگی با شیر خام رو حتما امتحان کنید:

یک توپ پنبه ای رو در شیر خام سرد خیس کنید و به تمام قسمتهای صورت بمالید. اجازه بدید شیر خام به مدت 10 تا 20 دقیقه روی پوست بمونه و بعد با آب سرد پوست رو بشویید. با تکرار این روش پوست صورت در طول روز نرم و مرطوب باقی میمونه و خشکی پوست هم به تدریج از بین خواهد رفت.

روشن شدن رنگ پوست

شما میتونید تیرگی ها و لکه های پوستی رو به طور طبیعی با شیر خام از بین ببرید و پوستی روشن تر و زیباتر داشته باشید. شیر خام حاوی مقادیر خیلی خوبی از اسید لاکتیک هست که میتونه سلول های مرده پوست رو از بین ببره و باعث روشن تر شدن رنگ پوست میشه.

برای این منظور لازم هست مقداری شیر خام رو با استفاده از توپ پنبه ای روی پوست صورت یا قسمت هایی که دچار تیرگی و لکه شده است، بزنید. این روش رو 3 بار در هفته استفاده کنید تا این مشکل به تدریج برطرف بشه.

تسکین دادن به پوست آفتاب سوخته

شیر خام حاوی نوعی پروتئین هست که در تسکین و التیام پوست آفتاب سوخته بسیار موثر هست. شیر میتونه پوست رو خنک کنه و احساس سوزش در پوست رو آرام می کنه.

برای تکسین پوست آفتاب سوخته باید مقداری شیر خنک رو با توپ پنبه ای روی قسمتی از پوست که دچار آفتاب سوختگی شده قرار بدید و بعد پوست رو به طور طبیعی شست و شو بدید.

چاقی صورت - مواد طبیعی برای چاق شدن صورت

افزایش درخشندگی پوست

شیر خام تاثیر خیلی خوبی در درمان لکه های تیره و زخم های ناشی از جوش و آکنه داشته باشه. علاوه بر این میتونید با استفاده از این دستور خانگی یک ماسک طبیعی برای افزایش درخشش و شفافیت پوست هم درست کنید.

مقداری شیر خام رو در یک کاسه بریزید و مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید. مقداری آرد نخود به این مواد اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کنند. این ماسک رو بر روی پوست صورت به طور یکنواخت پخش کنید و اجازه بدید تا خشک بشه و بعد پوست رو بشویید. استفاده مرتب از این ماسک میتونه پوست رو تا 3 درجه روشن تر و شفاف تر کنه.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
سابمیت مقاله چیست؟
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC