مزایا و معایب استفاده از قفل رینگ

  پنجشنبه، 25 آبان 1402   زمان مطالعه 2 دقیقه
مزایا و معایب استفاده از قفل رینگ
قفل رینگ ، مهره و پیچی است که روی چرخ های (هر چهار چرخ) خودرو نصب می گردد. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز درباره مزایا و معایب قفل رینگ بحث می کنیم. با ما همراه باشید.

قفل رینگ در واقع همان پیچ چرخ است، اما با یک سری تغییرات که باعث شده دیگر یک آچار معمولی قادر به باز کردن آن نباشد. زیرا سری پیچ را به یک پیچ عجیب و غریب با آچار مخصوص تبدیل کرده‌اند که تنها با آچاری که درون بسته وجود دارد، می‌توان آن را باز و بسته کرد. در واقع یک آچار معروف و شناخته شده این پیچ را باز نخواهد کرد به همین علت تا حد زیادی از سرقت رینگ و لاستیک شما جلوگیری می‌کند.

مزایای مهم استفاده از قفل رینگ

اگر قرار باشد مزایای این وسیله مهم و کاربردی را بگوییم، باید آن را در میان سه مورد زیر بررسی کنیم:

  • جلوگیری از سرقت:همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم مزیت مهم قفل رینگ جلوگیری از به سرقت رفتن آن است. در این شرایط با خیال آسوده‌تری می‌توانید خودروی خود را در خیابان یا جایی دور از دسترس قرار دهید.

  • نصب یا بازکردن راحت:نصب این قفل‌ها روی رینگ و همچنین بازکردن آن‌ها بسیار آسان و شما را با هیچ زحمت و مشکلی روبه‌رو نمی‌کند.

  • زیبایی خودرو:اگر به زیبایی ظاهری خودروی خود اهمیت می‌دهید، قفل رینگ می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. این قفل‌ها در طرح‌های گوناگونی تولید می‌شوند و زیبایی اتومبیل را به همراه دارند.

معایب استفاده از قفل رینگ

  • گم شدن کلید:این اتفاق، امری شایع است و مشکلاتی را در پی دارد. بدون کلید، برای باز کردن قفل چرخ باید به روش هایی همچون ضربه زدن با چکش روی آورد. مسلما این کار می تواند اثرات تخریبی روی پیچ های چرخ و خود قفل چرخ داشته باشد. بنابراین، رانندگان باید کلید را در جایی مطمئن ، نگه داری کنند.

  • هرز شدن کلید:اگر جنس کلید قفل چرخ، خوب نباشد با استفاده ی مکرر و به مرور زمان، ساییده می شود. این موضوع سبب می شود کلید، هرز شده و کارایی خود را برای باز کردن مهره ها از دست بدهد.

  • هر چرخ، یک کلید:برای هر چرخ، قفل رینگ و کلید آن در یک مجموعه ی جداگانه عرضه می شود. کلید هر چرخ مخصوص به خودش است و قابل استفاده برای سایر چرخ ها نیست.

قفل رینگ

سخن نهایی

هر چرخ دارای مجموعه ای کلید و البته پیچ مختص به خود است. به عبارتی برای چهار چرخ خودرو تان، چهار کلید مختلف خواهید داشت. همین مورد هم نگهداری از آن را اندکی دشوار می کند. البته همین تنوع هم به عنوان یک فاکتور برای افزایش ضریب ایمنی محصول یاد می شود؛ چرا که متنوع بودن مانع از سرقت چرخ خودرو ها می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (473 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (377 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (123 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (97 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (40 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز