ساعدنیوز
ساعدنیوز

مزوتراپی مو چیست ؟ تفاوت هیرفیلر و مزوتراپی در چیست؟

  چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ID  کد خبر 218961
مزوتراپی مو چیست ؟ تفاوت هیرفیلر و مزوتراپی در چیست؟
ساعدنیوز : مزوتراپی مو چیست ؟ تفاوت هیرفیلر و مزوتراپی در چیست؟ مزوتراپی مو یک روش درمانی است که با تزریق ویتامین ها ، مواد معدنی و آمینو اسیدهای مورد نیاز مو به پوست سر استفاده می شود. این روش باعث می شود اجزایی که فولیکول های مو را تغذیه می کنند به راحتی در مو مستقر شوند. با این روش می توان ریزش مو را درمان کرد ، زیرا موهای نازک را ضخیم می کند.

مزوتراپی مو یک روش درمانی است که با تزریق ویتامین ها ، مواد معدنی و آمینو اسیدهای مورد نیاز مو به پوست سر استفاده می شود. این روش باعث می شود اجزایی که فولیکول های مو را تغذیه می کنند به راحتی در مو مستقر شوند. با این روش می توان ریزش مو را درمان کرد ، زیرا موهای نازک را ضخیم می کند ، ریزش مو را متوقف می کند و موها را قوی تر و براق تر می کند.

تعداد کمی از زنان از موهای خود راضی هستند. امروزه موهای ما به شدت آلوده است ، به ویژه به دلیل محیط ، هوا و آب. استرس و تنش زیاد ایجاد می شود و اختلالات خواب ما را ناراحت می کند.

البته همه اینها بر زیبایی طبیعی تأثیر زیادی می گذارد. مو جزء اولین قسمت هایی است که تحت تأثیر تغییرات بدن قرار می گیرد. پیشگیری از مشکلات مو نسبت به نتایج فعلی آسان تر است ، با این حال تعداد کمی از مردم از روش های محافظتی استفاده می کنند.

مردم تنها زمانی می توانند به شدت وضعیت پی ببرند که فرهای آنها آسیب ببیند و ریزش مو شروع شود. برای حل این مشکلات می توان از روش های مختلف آرایشی مانند مزوتراپی مو استفاده کرد. شما می توانید برای قطع ریزش مو و خلاصی از آن به کلینیک مهراز سر بزنید و با توجه به شرایط خود بهترین درمان مزو و یا هیر فیلر را برای قطع ریزش خود انجام دهید می توانید برای رزرو وقت و مشاوره با شماره 12-02144500811 تماس بگیرید.

مزوتراپی مو چیست و چگونه کاربرد دارد؟

مزوتراپی مو تزریق مستقیم ویتامین ها ، مواد معدنی (کلسیم ، ید ، منگنز ، مس ، روی ، سلنیوم ، آهن ، پتاسیم) ، عوامل مربوط به لایه کراتین پوست ، اسیدهای آمینه و افزایش دهنده های سطح مورد نیاز برای رشد و نمو مو است.

مزوتراپی برای پوست سر و مو بسیار موثر است. این یکی از محبوب ترین کاربردها در زیبایی شناسی مدرن در مبارزه با مشکلات مختلف مو است. تزریق میکرو به استفاده از داروهای خاص حاوی ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای سلامت مو و رشد مو کمک می کند.

بسته به مشکل ، ترکیب دارویی توسط پزشک انتخاب می شود. قیمت این روش کاملاً با اثر مورد نظر مطابقت دارد. مهم: مزوتراپی بسیاری از مشکلات مو را برطرف می کند.

در ادامه به کاربردهای درمانی مزوتراپی مو و هیر فیلر مو اشاره میکنیم پس با ما همراه باشید.

تصویر

کاربردهای درمانی مزوتراپی

مزوتراپی نوعی تزریق زیرجلدی یا زیرپوستی است که بسته به نوع داروها و مواد استفاده شده در آن می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. از جمله کاربردهای مزوتراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان سلولیت
  • از بین بردن چربی های موضعی
  • درمان چربی پلک و لیپوم
  • جلوگیری از ریزش مو و درمان آلوپسی
  • جوانسازی پوست (برطرف کردن چین و چروک ها، سفت کردن پوست و لیفت)
  • درمان لک های پوستی
  • اصلاح انحناهای سطحی (کانتور) بدن
  • برطرف کردن جای زخم و اسکار

کاندیدای مناسب مزوتراپی مو

به جز آلوپسی آندروژنی، انواع دیگری از ریزش مو هم وجود دارد که از مزوتراپی مو می توان برای درمان آن ها استفاده کرد. اگر به هر یک از انواع آلوپسی های زیر مبتلا هستید، مزوتراپی روش درمانی مناسبی برای شماست.

  • تلوژن افلوویوم و ریزش موی ناشی از استرس: این دو اختلال معمولاً زمانی رخ می دهند که بدن شما دچار استرس فیزیکی یا روانی می شود. مزوتراپی مو درمان بسیار خوبی برای این دو شکل ریزش مو است. مثلاً ریزش موی بعد از بارداری که به دلیل تلوژن افلوویوم رخ می دهد، به شکلی موثر با مزوتراپی قابل درمان است.
  • مشکلات ساقه ی مو: اگر ساقه ی موی شما به دلایلی آسیب دیده است، مزوتراپی برای شما مفید است. یکی از اثرات این روش، افزایش رشد موها و همچنین حفظ سلامت فولیکول های مو است.
  • آلوپسی آره آتا (ریزش موی سکه ای): مزوتراپی در برخی از افرادی که از آلوپسی آره آتا رنج می برند، بسیار موثر است. اگر ریزش موی سکه ای دارید و شرایطتان حاد نیست، احتمالاً کاندیدای مناسبی برای مزوتراپی مو هستید.
  • کاهش سرعت رشد: اگر به هر دلیلی سرعت رشد موهای شما کم شده، مزوتراپی مو می تواند درمان موثری باشد.
تصویر

تعداد جلسات مورد نیاز

مزوتراپی مو معمولا در ۱۰ جلسه انجام می شود. هر جلسه ۳۰-۱۵ دقیقه طول می کشد. با این حال، تعداد جلسات لازم، با تجزیه و تحلیل ساختار موی افراد تعیین می شود.

در آنالیز مو، با در نظر گرفتن سن بیمار، میزان ریزش مو، ساختار رشته مو تعداد و فواصل جلسات تعیین می شود. مزوتراپی در مردان ۱۵-۱۰ دقیقه طول می کشد که نسبت به مدت زمان مزوتراپی در زنان که ۳۰ دقیقه طول می کشد، کمتر است.

پس از چهار جلسه اول که در یک هفته انجام می شود، جلسات دیگر هر ۱۵ روز انجام می شود. هنگامی که تمام جلسات تکمیل شد، برای حمایت از درمان، جلسات تقویت مو می تواند یک بار در ماه انجام شود.

برای اطمینان از پایداری نتایج ، جلسات نگهداری هر ۳ ماه یکبار توصیه می شود.

در حالی که بعضی از بیماران در ماه اول نتایج را مشاهده می کنند ، در برخی موارد ممکن است ۶ ماه طول بکشد تا پیشرفت قابل توجهی ببیند بنابراین صبور بودن مهم است. به منظور تسریع روند بهبودی ، به بیماران توصیه می شود که پس از درمان با ورزش و کاهش سموم از رژیم غذایی خود ، یک سبک زندگی سالم داشته باشند.

مزوتراپی برای چه کسانی جواب نمی دهد؟

  • افرادی که از ریزش موی ناشی از بیماری های زمینه ای (مثل سفلیس) رنج می برند.
  • افرادی که به بیماری های دیابت، هپاتیت، هموفیلی، ایدز و … دچار هستند.
  • اگر علت ریزش مو مصرف داروهایی خاص مانند داروهای شیمی درمانی باشد، باید بعد از اتمام دوره ی درمان برای مزوتراپی اقدام کنید.
  • در مردان بالای ۴۰ سال یا افرادی که از طاسی های آندروژنی شدید رنج می برند، نتایج کمتری مشاهده می شود.
  • خانم های بالای ۶۰ سال یا افرادی که از طاسی های آندروژنی شدید رنج می برند.
  • کسانی که به دلیل مشکلات ژنتیکی، جنس موی خوبی ندارند.
  • خانم های باردار

فیلر مو چیست؟

هیرفیلر چیست ؟ هیر فیلر مو نوعی تزریق به شمار می آید که براساس فرمول انحصاری و خاص و هم چنین هیالورونیک اسید برای احیای مو مورد استفاده قرار می گیرد. باید اشاره شود که هیر فیلر می تواند به کاهش ریزش مو کمک کرده و در درمان رشد مجدد مو موثر باشد.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است، برای کسانی که نوع شدید تری از ریزش مو، آلوپسی یا کم پشتی دارند، درمان با فیلرهای مو می تواند بسیار اثر بخش باشد. فیلر مو یک ماده تزریقی است که بر اساس فرمولاسیون خاص ساخته شده است. از جمله نکات بسیار مهمی که درباره فیلر مو یا هیر فیلر باید بدانید، به شرح زیر می باشد:

  • فیلر مو می تواند به کاهش ریزش مو کمک کرده و در درمان رشد مجدد مو موثر باشد.
  • این روش درمانی با پپتید-هیالورونیک اسید در بسیاری از موارد روند معکوس شدن ریزش مو را تضمین می کند
  • این درمان همزمان پوست سر و فولیکول های مو را احیا می کند تا رشد مجدد مو تحریک شود.
  • فرمول پپتیدهای ثبت شده و اسید هیالورونیک باعث تقویت موهای موجود در فولیکول های مو می شود و طبق تحقیقات بالینی منجر به ایجاد موهای ضخیم می گردد.

مزایای درمان توسط فیلر مو:

باید اشاره شود که فیلر مو یک روش درمانی مناسب به شمار می آید در بسیاری از موارد برای معکوس کردن روند ریزش مو مطلوب است و در عین حال باعث احیای پوست سر و فولیکول های مو می شود تا رشد مو را تحریک کند. از جمله مزایای بسیار مهم درمان به وسیله فیلر مو می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • فیلر مو باعث احیا و بازسازی قوی بر روی فولیکول های مو و پوست سر می شود
  • جلوگیری از ریزش مو
  • افزایش سرعت رشد مو
  • فولیکول های غیر فعال را فعال می کند
  • سبب نشاط و تقویت موهای نازک و شکننده می شود
  • می تواند موهایی سالم و براق را به شما هدیه دهد
تصویر

تعداد جلسات درمان با فیلر مو:

اگر بخواهیم درباره تعداد جلسات درمان با فیلر مو را شرح دهیم، باید اشاره کنیم که به صورت طبیعی مشکل موهای هر فرد کاملا منحصر به فرد بوده و با یک دیگر متفاوت باشد. بنابراین افراد ممکن است به این روش درمانی پاسخ های بسیار متفاوتی بدهد و تعیین تعداد جلسات درمان شما به پزشک معالجتان بستگی دارد و ایشان باید تعداد جلسات مناسب برای شما را تشخیص دهد.

هیرفیلر چیست اما به طور معمول درمان توسط فیلر مو بصورت میانگین دو ماه در فواصل درمانی هر دو هفته یکبار طول می کشد. معمولا تزریق فیلر مو استاندارد به مدت ۱ تزریق در هر ۲ هفته ، به مدت ۸ هفته (در کل ۴ جلسه) به طول می انجامد.

به علاوه لازم به ذکر است که به صورت معمول تاثیر درمان فبلر مو برای هر بیمار متفاوت بوده و معمولا تا یک سال ماندگاری دارد و در صورت نیاز به تمدید، می توان جلسات را تکرار کرد.

تصویر

هیر فیلر یا مزوتراپی؟

هیرفیلر چیست این سوال نیز از آن دسته از پرسش هایی می باشد که بسیاری از مراجعه کنندگان از متخصصان مهراز کلینیک می پرسند. باید اشاره شود که با توجه به پیشرفت علم در سال های اخیر، نوآوری های بسیار زیادی در زمینه ترمیم مو صورت گرفته است. امروزه بسیاری از درمان های ریزش مو در دسترس هستند و معروف ترین آن ها مزوتراپی و PRP هستند که جدیدا هیر فیلر هم مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

این روش های درمانی، دنیای درمان های ریزش مو را کاملاً اصلاح کرده اند. اگرچه این دو روش درمانی اثبات شده اند، اما مردم اغلب در انتخاب یکی سردرگم می شوند. هر درمانی مزایا و معایب خود را دارد اما برخی از نتایج نشان داه اند که فیلرهای مو نسبت به مزوتراپی مو ممکن است کمی بهتر عمل نمایند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (270 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (114 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (49 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (31 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (16 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (11 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (11 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (10 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر) حضور چهره های فوتبالی در منزل عمارت گونه امیر قلعه نویی برای تسلیت به سرمربی بابت فوت مادرش و گریه های بی امان سکاندار تیم ملی+عکس/ فرهاد مجیدی، فتح الله زاده و... (7 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس (6 نظر)
دیگران می‌خوانند   
کوسن های زیبا و خیلی شیک مبلمان شیلا خداداد و همسر جراحش/ چه رنگ منحصر به فردی هم داره+عکس چهره معصومانه و دلنشین هانده ارچل در کودکی/ چقدر زیبا و بانمکه+عکس نگاه به خانه لوکس و زیبای سینا مهراد با چیدمان اصیل و فاخر/ تفریح نوه و مادربزرگی به سبک حامد سریال پدر+عکس خلاقیت بی نظیر یک راننده ، در تبدیل اتاق نیسان به صندوق انتقادات و پیشنهادات حماسه آفرین شد/ آدم حظ میکنه از این همه درک و فهم😂 (عکس) تصاویر عاشقانه‌ای که همسر نیلوفر پارسا در حیاط دلباز منزلشان از او و فرزند توراهی‌شان ثبت کرد / تو یه همچین حیاطی آدم دیگه پیر نمیشه ... مادر و پسری دلنشین و صمیمی هوتن شکیبا، صداپیشه بچه مهمونی و مادرش در کنار میزی رنگارنگ و مفصل+عکس/ چقد چهره مامان خانوم دوست داشتنیه (عکس) ورژن جدید چهره نوید محمدزاده با موهای بلوند و ریش و سبیل مشکی در کنار همسرش، فرشته حسینی در شب عاشقانه تولدش اعتراف جالب رابعه اسکویی: شماره تلفن طارمی را دارم! +ویدئو/ افشاگری جالب خانم بازیگر از یک ویژگی جالب مهدی! روزی که عیاشی‌ های ناصرالدین شاه کار دستش داد/ زنان قلیان ها را در حرم‌سرای شاه شکستند (فیلم) حرف‌های شنیدنی بهرام افشاری، بهتاش سریال پایتخت در جدی‌ترین حالتش: بازیگری مثل قمار می‌مونه! / عاشق‌های بازیگری ببینند روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار/ آقای مدیری آدم را بد عادت می کند ماجرای بوسه دردساز و پر سر و صدای سفیر عربستانی بر پیشانی هاشمی رفسنجانی!+عکس روزگار بروبیای درشکه‌ها/ وقتی خیابان‌های در سیطره درشکه‌ها بود غوغای خوانندگی بی نظیر احمد مهرانفر به اصرار شهاب حسینی/مرد حسابی محسن تنابنده از خنده غش کرد+ویدیو لطف بزرگی که عینک 3 بعدی و پیشرفت علم در حق مادری که دختر کوچولویش را به تازگی از دست داده کرد+ویدیو/ با عینک تونست دوباره دخترش رو ببینه؛ فقط اشکهایی که میریزه😭 تازه‌ترین نظریه توطئه: ما دو خورشید داریم که دومی پشت اولی پنهان شده! نوازندگی زیبا و شاهکار همایون شجریان در گوشه دنج و باصفای اتاق هنری‌اش/ چقدر دلباز و شیک+ویدیو همدستی خواهرزن و قاچاقچی مواد مخدر برای آدمکشی/ راز جسدی که در انباری پنهان شده بود ظاهر متفاوت حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها وقتی دبیرستانی بود/ چقدر جوون و لاغر بود+عکس نگاهی به حلقه های نامزدی بازیگران معروف و ستاره های تیم ملی/ از سردار آزمون تا الهام حمیدی و بهاره رهنما+عکس گشت و گذار جذاب و دیدنی حامد آهنگی درکنار همسر و پسرش/ سفر خانوادگی کمدین محبوب همراه خانواده به کیش+عکس نگاهی به چهره دلنشین رهبر معظم انقلاب در دوره نوجوانی+عکس/ دستخط زیبای رهبری در کنار عکسی که به دوستشان هدیه دادند (فیلم) خودزنی هوادار دو آتیشه نساجی در حاشیه بازی با پرسپولیس / اگه نرم تو استادیوم خودمو میکشم! سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی مجری بهش میگه فرض کن یه چوب کبریتی +ویدئو/فقط اونجاش که میگه مگه میشه یه تنه درختی چیزی...🤣 هنرنمایی های شگفت انگیز اُوستا نجار خوش ذوق در ساخت تخت خواب و کتابخانه برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 تصویری متفاوت از بن سلمان با یک عینک عجیب! +عکس فال روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 + فیلم عکس های جالب و تاریخی از گدایان ایرانی دوره قاجار/ از گدای گاو سوار تا گدای سبیل دراز! دیپلماسی حج‌محور با رویکرد ابراهیمی به حج خلاقیت تحسین برانگیز یک سبزی فروش باسلیقه ایرانی برای کشاندن مشتری به مغازه/ باریکلا به این هوش و هنر+عکس آیا تلفن همراه هوشمند نوجوانان ما را به سمت افسردگی سوق می‌دهند؟ نوشته جالب و پربازدید یک بقال ایرانی برای نسیه ندادن اجناس حماسه ساز شد/ بنده خدا بدجور زخم خورده است+عکس آخرین عکس تلخ رضا داوودنژاد با خانواده دختر عمویش مونا داوودنژاد که به یادگار ماند+عکس رونمایی از تیپ باکلاس و شیک پوریا پورسرخ در عروسی خواهرش/ خواهر و برادر صمیمیت میباره ازشون+عکس (عکس) اتاق خواب مخصوص فرحناز پهلوی در کاخ نیاوران ؛ از وان و روشویی و دستشویی مخصوص کودکان تا یوزپلنگ ایرانی/ داشتن همچین امکاناتی هنوزم برای همه قفله، چه برسه به اون موقع‌ها!!! فال انبیاء روزانه پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) سفره چیدن سمانه پاکدل، مهتاب دلنوازان برای مهمونای عزیز و گرامیش/ به به چه رنگ و لعابی
تیتر امروز   
ماجرای بوسه دردساز و پر سر و صدای سفیر عربستانی بر پیشانی هاشمی رفسنجانی!+عکس
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403
تازه‌ترین نظریه توطئه: ما دو خورشید داریم که دومی پشت اولی پنهان شده!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403
روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار/ آقای مدیری آدم را بد عادت می کند
فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 + فیلم
روزی که عیاشی‌ های ناصرالدین شاه کار دستش داد/ زنان قلیان ها را در حرم‌سرای شاه شکستند
دیپلماسی حج‌محور با رویکرد ابراهیمی به حج
آیا تلفن همراه هوشمند نوجوانان ما را به سمت افسردگی سوق می‌دهند؟
روزگار بروبیای درشکه‌ها/ وقتی خیابان‌های در سیطره درشکه‌ها بود
همدستی خواهرزن و قاچاقچی مواد مخدر برای آدمکشی/ راز جسدی که در انباری پنهان شده بود
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
تتلو در زندان قرآن می‌خواند، روزه می‌گیرد و تلویزیون می‌بیند!