دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

صف مرغ و عزت ایرانیان! 

چهارشنبه، 27 اسفند 1399
نادر قاضی پور یکی از برجسته ترین نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی است. قاضی پور فرزند آذربایجان و نماینده مردم شریف ارومیه در ادوار مجلس است. وی سابقه حضور در مجالس هشتم، نهم و دهم را در کارنامه دارد. تجربه ایشان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بهانه ای شد تا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به سراغ ایشان برویم و سؤالاتی را طرح کنیم.

جمهوری اسلامی ایران 42 سال است که استخوانی در گلوی استکبار جهانی است. آمریکا و ایادی آن با طرح های مختلف در مقاطع گوناگون در تلاش بوده اند تا نظام اسلامی را از صفحه روزگار محو کنند ولی همان طور که بشارت مصحف شریفه الهی است: " وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماكِرِينَ". براستی که تمام کیدها و مکرهای مستکبران در نهایت به خود آنها بازمی گردد و به تعبیر شهید بهشتی: "ما راست قامتان جاودانه تاریخ باقی خواهیم ماند". آمریکای جنایتکار و ایادی آن با طرح های استکباری در تلاش هستند تا مقاومت ملت ایران را در هم شکنند. تحریم های ظالمانه که ملت ایران را هدف قرار داده دشواری هایی را در نبود مدیریت جهادی و دلسوز و معتقد بر ملت تحمیل کرده است. رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و خانواده شهید سلیمانی (۹۹/۹/۲۶) در توصیه به مسئولین و ملّت فرمودند: «رفع تحریم دست دشمن است، و خنثی کردن تحریم دست ما است؛ دشمن باید رفع تحریم کند امّا خودمان میتوانیم این تحریم دشمن را خنثی کنیم. پس این مقدّم است، این درست است؛ بیشتر دنبال این باشیم. نمیگویم دنبال رفع تحریم نباشیم؛ اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم. البتّه چهار سال است تأخیر شده. اگر بتوانیم با روش درست تحریم را برطرف کنیم، باید برطرف کنیم. امّا به این نیندیشید؛ عمده به خنثی کردن تحریم بیندیشید که دست شما است.» علیرغم تأکیدات صریح معظم له بر تلاش برای خنثی سازی تحریم ها، همچنان ساز ناکوک "رفع تحریم ها" در کشور در حال نواخته شدن است. منتقدین معتقد و متعهد، "اقلیت خبیث" نامیده میشوند و در "توبه" سنگ اندازان کلید رفع تحریم ها اعلام می گردد. کمتر از 90 روز مانده به پایان کار دولت، صف های مرغ در کوران بیماری کرونا در هر شهر ایران قابل مشاهده است و این چیزی نیست جز کارنامه ای سیاه برای مدیرانی که سفره آنها به اندازه ای رنگین است که سفره فقرا را فراموش کرده اند! برای بررسی اولویت های اقتصادی دولت آینده و طرح هایی که می تواند وضعیت معیشت مردم را بهبود بخشد به سراغ یکی از صریح اللهجه ترین نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی رفته ایم. نادر قاضی پور نماینده مردم شریف ارومیه در مجالس هشتم، نهم و دهم. ایشان سابقه درخشانی در زمینه عدالت خواهی دارد و عدالت طلبی را وظیفه تمام صاحب منصبان یا به تعبیر خودش "نوکران مردم" می داند. توجه مخاطبین ساعد نیوز را به این گفتگو جلب می کند:

ساعد نیوز: با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 به نظر حضرتعالی، اولویت های اقتصادی دولت آینده چه باید باشد؟

نادر قاضی پور: بسم الله الرحمن الرحیم. اعیاد شعبانیه را خدمت ملت ایران تبریک می گویم و برای همه خیر و سلامتی مسألت دارم. انشالا شیرمردی از ایران اسلامی با رأی بالا سکان بدنه اجرایی کشور را به دست خواهد گرفت. وزرای آزموده، با تجربه و پاکدست و متعهد و معتقد را انتخاب خواهد کرد و تمام مشکلات را حل خواهد کرد. اولین کاری که رهبر انقلاب اسلامی هم در پیام های نوروزی شان در این چند سال به آن اشاره داشته اند، بهبود اقتصاد و معیشت مردم است. با رونق اشتغال و رفع مشکلات کارگاره های تولیدی زمینه برای صادرات غیرنفتی مهیا خواهد شد و انشالا مشکل معیشتی ای که در این هشت سال با ریاست جمهوری آقای روحانی و بی تدبیری دولت در زمینه های مختلف فشار را به مردم به حداکثر رسانده است، برطرف خواهد شد.

ساعد نیوز: حضرت آقا در سخنرانی مهمی که در مراسم سالگرد شهید سلیمانی داشتند بر "خنثی سازی تحریم ها" تأکید کردند ولی امروز شاهد آن هستیم که باز "طبل رفع تحریم ها" به صدا درآمده است. نظر شما در این مورد چیست؟

نادر قاضی پور: در صدر اسلام ما حکمیت را پذیرفتیم و هنوز داریم تاوان آن را می دهیم. لیبی باید سرمشق ما باشد در زمینه مذاکره و اعتماد به آمریکا. صحبت هایی که رئیس جمهور می کند به هیچ وجه در شأن مردم شریف ایران نیست. اگر مردم هم تابع هوای نفس دولتمردان بودند تا به حال مقاومت به این خوبی پیش نمی رفت. اگر به آمریکا اعتماد کنیم روزگار بدتر از سوریه و عراق، در انتظار ما خواهد بود. تیزبینی و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری راه را به روشنی نشان داده است. ما باید این فرمایش رهبری را نصب العین قرار دهیم. تولید داخل باید رونق بگیرد و صادرات غیرنفتی عملی شود.

ساعد نیوز: به نظر حضرتعالی در شرایط فعلی تحریمی چه برنامه اقتصادی می تواند رشد مثبت را نصیب کشور کند؟

نادر قاضی پور: اولاً باید به این نکته دقت کنیم که 8 سال است که اختلافات طبقاتی در کشور به دلیل سیاست های غلط دولت زیاد شده است. این فاصله باید کم و کمتر شود. اگر هست باید برای همه باشد، اگر نیست نباید برای برخی باشد و برای برخی نباشد. رانت خواری ، ویژه خواری و ژن خوب باید ریشه کن شود. در این کرونا ما شاهد صف های طولانی مرغ در شهرهای مختلف هستیم و این برای دولت یک امتیاز منفی است. این است عزت ایرانی. که در این وضعیت برای یک مرغ برود در صف بایستد. ما در مجلس طرحی را با آقای علیرضا محجوب تهیه کردیم که به این اقشار کم درآمد به صورت کوپنی ارزاق داده شود ولی عملی نشد. رانت خواران اجازه نمیدهند کالای اساسی به دست مردم برسد. یک کلام، عدالت علی تنها راهکار برای نجات اقتصاد کشور است.

ساعد نیوز: فرمول پیشنهادی حضرتعالی برای تحقق اقتصاد غیرنفتی چیست؟

نادر قاضی پور: ما این همه معادن در کشور داریم. این معادن باید فعال بشوند. مسکن باید فعال شود. 234 کارخانه به صورت مستقیم با بخش مسکن در ارتباط است. اگر این کارخانه ها فعال شوند هزاران و حتی میلیون ها شغل ایجاد می شود. و این به خودی خود اقتصاد را به سمت پویایی می برد. دولت آینده باید بر اساس شایسته سالاری شکل بگیرد نه بر اساس منافع جناحی، حزبی و گعهد های شبانه و مجالس پنهانی. وزرا باید کسانی باشند که خودشان را نه مسئول بلکه نوکر مردم بدانند و در وزارتخانه باید به روی مردم باز باشد. منیت ها باید کنار برود و برای 80 میلیون ایرانی همه باید احترام قائل شوند. همه باید سهامدار شوند نه این که عده ای رانت خوار و ویژه خوار و ژن خوب صاحب سرمایه و امکانات باشند. اگر این تحقق پیدا کرد ما به هدفمان می رسیم.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس