نحوه رفتار و برخورد صحیح با همسر

  چهارشنبه، 06 اسفند 1399   زمان مطالعه 11 دقیقه
نحوه رفتار و برخورد صحیح با همسر
حق اظهار نظر ، همسر شما را توانمند می کند و به او حس خاص بودن ، می دهد . شما نشان می دهید که همسر شما در زندگی با شما شریک زندگی است ، نه فقط شخص دیگری که طبق برنامه های شما و زمان شما در کنار شما ست.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در زندگی مشترک خود اگر بتوانید همسرتان را درک کنید و رفتار محترمانه ای را با او داشته باشید این قول را به شما می دهم که خوشبختی از آن شماست - گوارای وجود - در ضمن زندگیتان خیلی زیبا و شیرین میشود.
حالا این چند توصیه را بخوان و در زندگی مشترکت به کار ببر:

راهکار هایی برای آنکه با همسرمان چگونه رفتار کنیم

۱- قبل از صحبت کردن ، فکر کنید : زوج ها تمایل دارند مسائل را جنجالی و داغ کنند که باعث بروز استدلال های مکرر و مشاجره های طولانی می شود. شما می توانید با سکوت و انتظار پیش از پاسخ دادن به چیزی که باعث عصبانیت شما شده است ، مشاجره کردن را کاهش دهید. تا ده بشماید ، آب بنوشید ، چند نفس عمیق بکشید و سپس به پاسخ دادن فکر کنید. ممکن است بهتر باشد هنگامی که به لحاظ احساسی به ثبات رسیده اید ، درباره مسائل دشوار بحث کنید.
۲- تسلیم نشوید : هر فرد متاهلی به شما می گوید که ازدواج کردن فایده ندارد و به دام آن نیفتید . اما شما باید بدانید در یک زندگی لحظات خوب و بد وجود دارند، پستی ها و بلندی های زیادی را تجربه خواهید کرد و اگر پیش از ازدواج و طی زندگی مشترک به این اصل واقف باشید، دلگرمی شما به زندگی و همسرتان بیشتر خواهد شد .
در پاسخ به این سوال که با همسرمان چگونه رفتار کنیم ، باید بگوییم که با همسرتان بهتر از هر کس دیگری رفتار کنید . واقعیت تاسف آور این است که انسانها با افراد نزدیک به خود ، به خصوص همسرشان رفتاری بدتر از غریبه ها دارند . اما شما باید بیشتر از همه ی افراد غریبه به همسرتان احترام بگذارید و صمیمی تر از هر ارتباطی خارج از زندگی مشترکتان ، با همسرتان احساس صمیمیت کنید و به او احترام بگذارید .

۳- منافع جداگانه ای داشته باشید : حتماً فضای خصوصی داشته باشید و به حریم خصوصی همسرتان احترام بگذارید . ازدواج مستلزم همبستگی زیادی است ، اما این همبستگی و شراکت نباید باعث شود شما برای همسرتان هیچ نوع حریم خصوصی و تنهایی قائل نشوید .
۴- همسرتان را برای رسیدن به اهداف و رویاهایش تشویق کنید: در یک ازدواج موفق، یک همسر از موفقیت های شریک زندگی خود خوشحال می شود . همسران خوب دیگری را در رسیدن به اهداف یاری می دهند و کارهای مشترک را با هم انجام می دهند.

۵- چیزهایی را پیدا کنید که از انجام آنها با هم لذت ببرید : ازدواج یک همکاری است. اگر هر دو منافع کاملاً جداگانه ای داشته باشید ، در نهایت از هم جدا خواهید شد. علاقه ها ، تعقیب ها و لذت های مشترک را پیدا کنید ، و بدانید که احتمالاً این فعالیت ها با گذشت زمان تغییر می کنند.
۶- ازدواج خود را بخاطر شخص سومی ترک نکنید : بیشتر افرادی که ازدواج خود را برای شخص دیگری ترک می کنند ، در روابط جدید مشکلات مشابهی پیدا می کنند و حسرت می خورند که در اولین ازدواجشان به نتیجه نرسیده اند.
۷- اولویت ها را جابه جا نکنید : مانند دنیای کار ، داشتن اولویت در زندگی مهم است. اما باید دقت کنید در اداره زندگی مشترک و گذراندن زمان با همسر خود ، اولویت اصلی چیست .

۸- همسر خود را تحسین کنید : تحسین و قدردانی از همسر منجر به ایجاد یک رابطه سالم می شود و این کار درستی است زیرا همسر شما حتما هر روز کارهای خوبی انجام می دهد که شایسته ی تمجید و تشکر است.

تا به اینجای کار می توان انتظار داشت که متوجه جواب سوال با همسرمان چگونه رفتار کنیم شده اید.

۹- برای ایجاد امنیت مالی با همسرتان سخت تلاش کنید: یکی از فواید ازدواج ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک اقتصادی است. با تقویت امنیت مالی شما ، این یکی از مواردی خواهد بود که به شما امکان می دهد احساس خوبی نسبت به یکدیگر و ارتباط مشترک خود داشته باشید. این همچنین می تواند معیار کار خوبی باشد که شما در طول ازدواج خود انجام داده اید.

اگر شما خانم خانه داری هستید که بیرون از منزل درآمد ندارید ، با برنامه ریزی های درست روی درآمد همسرتان و مدیریت مالی ، به وی این حس را بدهید که برای نگه داشتن سرمایه زندگی و بیشتر کردن آن در تلاش هستید و قدردران زحمات او بیرون از خانه هستید .
۱۰- با همسرتان در ارتباط با وقایع صحبت کنید : درباره فعالیتهایی که در آن هستید ، از جمله فعالیت های کاری و کارهایی که در خانه انجام می دهید ، با یکدیگر صحبت کنید . زمانی که هر روز به طور جداگانه در خارج از خانه می گذرانید ، بسیار مهم است . همیشه در پایان روز با یکدیگر در مورد چگونگی گذراندن روزتان صحبت کنید.

۱۱-همیشه خوبی های همسر خود را ببینید : همه افراد دچار سوتفاهم می شوند . اگر اقدامات همسرتان شما را ناراضی می کند ، کمی صبر کنید و پس از آن ، سعی کنید خوبی های همسرتان را پیدا کنید . به خوبی می دانید که همسرتان همیشه اینطور نبوده است . او خوبی های بسیاری هم دارد . مثبت اندیشی درباره شریک زندگیتان یکی از بهترین پاسخ هایی است که ما به زوج ها می دهیم . هنگامی که عصبانی و پریشان از ما سوال می کنند که با همسرمان چگونه رفتار کنیم .
۱۲-گاهی همسرتان را غافلگیر کنید : اگر همسر شما چیزی را دوست دارد ، حتی اگر شما به آن اهمیتی نمی دهید ، گاهی با انجام آن ، همسرتان را خوشحال کنید . می تواند یک هدیه کوچک باشد مانند تماشای فیلمی در سینما ، رفتن به مکانی که همسرتان دوست دارد برود یا شاید یک غذای مورد علاقه از رستوانی که او دوست دارد.
۱۳- در حضور کودکان با همسرتان نجنگید : اختلاف نظر در حضور کودکان می تواند برای ازدواج بسیار مضر باشد. بحث های خود را به صورت خصوصی انجام دهید تا فرزندانتان متوجه نشوند که مخالف هم هستید. در صورت لزوم مشاوره حرفه ای بگیرید تا در هماهنگی و رسیدن به یک نظر واحد به شما کمک کند.
۱۴- از همسرتان به دوستان و خانواده خود شکایت نکنید : یک مشکل کوچک در زمان کمی از زندگی مشترک شما می تواند در مدت زمان طولانی بر دیدگاه و ارتباط اطرافیان شما با به همسرتان تاثیرگذار باشد . اگر نیاز دارید با کسی در مورد ازدواج خود صحبت کنید ، یک متخصص مستقل پیدا کنید.
۱۵- وفادار باشید : با همسرمان چگونه رفتار کنیم ؟ یکی از مهم ترین پاسخ ها اینجاست . وفادار باشید و حس وفاداری و اطمینان را به همسرتان نشان دهید . بسیاری از ازدواج ها بخاطر شک و بی اعتمادی از بین می روند . اگر فرد تنوع طلبی هستید و قدرت مقاومت در برابر شخصی را خارج از زندگی مشترکتان ندارید ، صادق باشید و به این ازدواج ادامه ندهید .
۱۶- با دوستان متقابل وقت بگذرانید : به همان اندازه که تمایل دارید همسر شما با دوستان شما وقت بگذراند ، شما نیز برای معاشرت با دوستان همسرتان ارزش و زمان قائل شوید .

۱۷- همدیگر را ببخشید : یک زندگی مشترک ، ارتباطی بسیار طولانی است و اتفاقات بد پیش خواهند آمد . هر انسانی در طول زندگی مرتباً اشتباه می کند . باید بتوانید همسرتان را به خاطر اشتباهاتی که انجام داده است ببخشید و فراموش کنید و رو به آینده حرکت کنید . به یاد داشته باشید که دفعه بعد ممکن است شما باشید که باید بخشیده شوید. همسرتان را بخاطر اشتباهات او در گذشته مرتبا سرزنش نکنید و مشکلات قبلی را مطرح نکنید .
ازدواج آسان نیست. تداوم یک ازدواج قوی به زمان ، تلاش و بلوغ نیاز دارد. اما ارزشش را دارد . همه ما پیش از ازدواج و در تمام مراحل زندگی مشترکمان باید همواره یاد بگیریم که با همسرمان چگونه رفتار کنیم .

اگر شما علاوه بر همسر بودن ، نقش والدین نیز دارید و صاحب فرزند شده اید ، و اگر به دنبال راهی برای تقویت خانواده خود هستید ، با تمرکز روی رفتار با همسرتان شروع کنید. احترام و اعتماد به همسرتان ، مشورت و ارزش قائل شدن برای نظرات وی و … می تواند الگوهای رفتاری مناسبی باشد که در تربیت فرزندان شما موثر بوده و همچنین رابطه شما با همسرتان را نیز تقویت می کند . این مهمترین کاری است که به سالم سازی و ثبات خانواده شما کمک می کند. در ادامه نکاتی گفته میشود که بیاموزیم با همسرمان چگونه رفتار کنیم تا ارتباط و احترام بین ما و همسرمان حفظ شود.

۱۸- به همسرتان بگویید که دوستش دارید : این جمله ساده بسیار قدرتمند است. چه کسی از شنیدن ابراز علاقه ی شما خسته می شود ؟ وقتی می گویید “من تو را دوست دارم” تمام تلاش خود را بکنید تا توجه کامل همسرتان را به خود جلب کنید . شما با این ابراز عشق ، به کودکانتان قدرت عشق و خلوص ارتباط والدینش را نشان می دهید .

۱۹- همسرتان را تایید و تشویق کنید : جملاتی مانند تو برای آرامش خانواده مان بسیار تلاش میکنی و ما قدردان تلاش تو هستیم ، علاوه بر اینکه انگیزه همسرتان را برای تلاش بیشتر می کند ، قدردانی و زحمات شما را به فرزندانتان یادآور می شود و آنها نیز می آموزند که چگونه از شما سپاس گزار باشند . به هر شکلی تلاش کنید همسرتان را تایید کنید و انتقادات را در فضای خصوصی انجام دهید . تأییدهای کلامی در برابر همه اعضای خانواده ، پیام های صوتی یا یادداشت ها و کارت ها.
۲۰- برای خود و همسرتان زمان های دو نفره اختصاص دهید : زمان هایی در ماه را در نظر بگیرید و کودکانتان را به پرستار یا والدینتان بسپارید و زمان های دو نفره داشته باشید . روابط برای سالم ماندن به تغذیه نیاز دارند. یک شب با کیفیت و کمیت برای محکم ماندن رابطه خود با همسرتان لازم است . اجازه ندهید که گذر زمان و بالا رفتن سن شما ، هیجانات و عاشقانه هایی که در زمان نبود فرزندان و یا پیش از ازدواج داشته اید را از شما بگیرد . این هیجانات را گاهی به رابطه خود بیاورید و با تجدید خاطرات ، رابطه تان را پر شور تر کنید .
۲۱-به خود تعطیلات هدیه کنید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید : اگر هر دوی شما شاغل هستید ، تلاش کنید تا مرخصی ها و تعطیلات خود را با هم هماهنگ کنید و برای آن برنامه های مفرح و هیجان انگیز داشته باشد . تعطیلات ، تفریح و سفر به شما فرصت می دهد تا عاشقانه ها را در زندگی تان دوباره بسازید.

۲۲ -اجازه دهید همسرتان درباره برنامه های شما اظهار نظر کند : حق اظهار نظر ، همسر شما را توانمند می کند و به او حس خاص بودن ، می دهد . شما نشان می دهید که همسر شما در زندگی با شما شریک زندگی است ، نه فقط شخص دیگری که طبق برنامه های شما و زمان شما در کنار شما ست.
۲۳- با هم مطالعه و تمرین کنید تا یاد بگیرید که با همسرمان چگونه رفتار کنیم : به جلسات آموزش مهارت های ازدواج بروید . کتاب های مربوط به ازدواج را با هم بخوانید و درباره آنچه می خوانید بحث کنید. مهم نیست چند سال از ازدواج شما می گذرد ، شما در تمام طول زندگی مشترک خود نیاز به آموزش و استحکام بخشیدن به رابطه زناشویی خود هستید .
۲۴- برای همسرتان هدیه بخرید : دادن هدیه به همسرتان شاید وظیفه حیاتی شما به نظر نرسد اما باید یادآوری کنید که چقدر همسرتان برای شما خاص هستند . این هدیه می تواند تنها یک شاخه گل یا بسته ای شکلات باشد .
۲۵ – وقتی بیرون از خانه هستید ، با همسرتان ارتباط داشته باشید : بیرون از خانه با تماسهای تلفنی و پس از آن پیامهای صوتی و پیامک از احوال همسرتان با خبر باشید . با این کار همسرتان احساس ویژه ای خواهد داشت .

۲۶-گاهی زمان خود را با ایده هایی خلاقانه به تفریح و فعلایت های مشترک بپردازید مانند :
• قدم زدن• شطرنج بازی کردن• تخته بازی کردن• آشپزی مشترک با هم • یک شام عاشقانه در حیاط خانه • شرکت در نمایشگاه ها و جشنواره های اجتماعی • ورزش کردن • فضای آرام پیدا کنید و موسیقی گوش دهید• خرید خانه را با هم انجام دهید• برای هم موسیقی و شعر بخوانید• خانه را با هم مرتب کنید .
امیدواریم که با مطالعه ی این مقاله ، پاسخ مهم ترین سوال شما در زندگی مشترکتان را که « با همسرمان چگونه رفتار کنیم » را پاسخ داده باشیم .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (643 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان