نحوه تمیز کردن انگشتر پلاتینی

  سه شنبه، 10 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
نحوه تمیز کردن انگشتر پلاتینی
آیا شما هم زیورآلات نگین دار الماسی دارید و نمیدانید چگونه آنها را تمیز کنید !؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه تمیز کردن زیورآلات پلاتینی نگین الماسی را بیاموزید.نگین الماس بر روی انگشترهای پلاتینی بسیار چشم نواز دیده می شوند. همه ما میدانیم که زیورآلات به مرور زمان در استفاده روزانه و انجام کارهای روزمره درخشش و تازگی خود را از دست می دهد

تمیز و درخشان نمودن جواهرات ابدا کار دشوار و پرهزینه ای نیست در حقیقت، می توان طلا و جواهر را در خانه با ابزاری ساده همچون مایع ظرفشویی، خمیر دندان، مسواک نرم یا برس آرایش و سرکه تمیز کرد و نتایج فوق العاده ای به دست آورد.اگر چه برای براق نمودن برخی از جواهرات ظریف، به کمک جواهرساز حرفه ای نیاز خواهید داشت، بسیاری از انواع جواهرات به سادگی در منزل قابل تمیز و درخشان شدن هستند. به این منظور به شیوه های مناسبی برای هر یک از انواع جواهرات نیاز خواهید داشت. در ادامه به چند شیوه برای تمیز کردن جواهر اشاره شده است.

نحوه تمیز کردن انگشتر پلاتینی

روش اول: استفاده از آب و صابون

1- محلول آب و صابون بسازید.

سه چهارم کاسه ای را با آب گرم پر کنید. چندین قطره مایع ظرفشویی یا مایع دستشویی به آن اضافه کنید و هم بزنید. زیورآلات خود را به مدت 30 دقیقه درون این ماده قرار دهید.توجه کنید که مایع ظرفشویی یا صابون زیورآلات را لغزنده می کند و لازم است با احتیاط درون سینک ظرفشویی بشویید تا از دستتان نیافتد.

2- با استفاده از مسواک نرم انگشتر را بسایید.

اگر پوست حساسی دارید بهتر است قبل از این کار از دستکش استفاده کنید. مسواک را درون محلول آب و صابون (مایع ظرفشویی یا دستشویی) خیس کنید و به آرامی همه ی قسمت های انگشتر را رسوب زدایی کنید.

  • به قسمت هایی که زاویه دار و گوشه هستند و دسترسی به آن سخت است بیشتر تمرکز کنید و به دقت با مسواک تمیز کنید.
  • از مسواکی که برای این کار استفاده کردید دیگر برای شستشوی دهان و دندان خود استفاده نکنید.

3- انگشتر را خشک کنید.

اجازه دهید انگشتر در هوای آزاد خشک شود ولی اگر عجله دارید و می خواهید سریعا استفاده کنید می توانید با استفاده از پارچه ای نرم خشک کرده و سپس توسط سشوار یا پنکه خشک کنید.

استفاده از محلول آمونیاک

1-ابتدا بررسی کنید که انگشتر شما با این ماده سازگار است.

اگر انگشتر شما علاوه بر الماس با سنگهای دیگر تزئین شده است از این محلول برای تمیز کردن قطعه زیور خود استفاده نکنید. الماس جسم سختی است و در شستشو با محلول آمونیاک آسیب نمی بیند. اگر انگشتر شما با مواد نرمی مانند اپال، مروارید، زمرد، عقیق و سنگ های مشابه آن تزئین شده است از تمیزکننده آمونیاک استفاده نکنید و از سایر روش های تمیز کردن زیورآلات استفاده کنید.می توانید میزان سختی سنگ های زینتی را از روی نمودار مربوطه آن بررسی کنید. همچنین لازم است بدانید که سنگ های قیمتی که در زیورآلات شما استفاده شده است از سنگ هایی است که در طبیعت بطور معمول یافت می شود. اگر در شک هستید و یقیننا نمیدانید که سنگ استفاده شده در انگشتر شما چه نوعی است، پیشنهاد میکنیم از روش های دیگر برای تمیز کردن زیورآلات استفاده کنید: مانند محلول آب و صابون، و یا از یک جواهر فروش کمک بگیرید تا سنگ استفاده شده بر روی انگشتر را تشخیص دهد.

2- زیورآلات خود را درون محلول آمونیاک رقیق شده خیس کنید.

یک لیوان آب خنک و یک لیوان محلول آمونیاک را درون کاسه ای بریزید( البته ظرف این محلول را به مقدار زیورآلاتی که می خواهید تمیز کنید، انتخاب کنید). کاسه را پر و لبریز نکنید تا موقع قرار دادن زیورآلات درون آن سر ریز شود. زیورآلاتی که قصد تمیز کردن آن را دارید درون این محلول به مدت 30 دقیقه قرار دهید. توجه داشته باشید که این ظرف را دور از دسترس اطفال قرار دهید. بعد از گذشت نیم ساعت با استفاده از دستکش مخصوص یا وسیله ای دیگر زیورآلات را از درون محلول در بیاورید.

3- محلولی برای شستشو درست کنید.

بعد از اینکه زیورآلات درون محلول آمونیاک رسوب زدایی شدند اکنون موقع آن رسیده است که رسوب ها را تمیز کنید. سه چهارم کاسه را با آب داغ پر کنید. سپس مقداری مایع ظرفشویی یا دست شویی به آن اضافه کنید و هم بزنید.

4- به آرامی انگشتر را تمیز کنید.

بهتر است برای محافظت از دست دستکش دست کنید. مسواک نرمی را درون محلول خیس کنید و تمامی قسمت های انگشتر را به آرامی بسایید. سعی کنید به قسمت های مخفی و گوشه ها بیشتر دقت کنید.

5- انگشتر را بشویید و خشک کنید.

انگشتر را با آب خنک بطور کامل بشویید. (توجه داشته باشید اگر انگشتر را در ظرفشویی می شویید آبرو آن را ببندید تا انگشتر را از دست ندهید!) بعد از شستن انگشتر آن را با پارچه ای نرم خشک کنید و سپس در هوای آزاد قرار دهید. اگر عجله دارید و میخواهید انگشتر را بلافاصله استفاده کنید می توانید با استفاده از سشوار یا پنکه خشک کردن انگشتر را تسریع دهید.

چگونه از جواهرات پلاتین خود مراقبت کنیم؟

اکنون ما چند روش کاربردی برای مراقبت از پلاتین به شما پیشنهاد می کنیم:

  1. برای جلوگیری از آسیب دیدن و خش افتادن روی زیورآلات، توصیه می شود که قبل از استفاده از هرگونه مواد شیمیایی مانند مواد شوینده و سفیدکننده ها، آنها را دربیاوریم.
  2. هنگامی که مشغول باغبانی و یا انجام کارهای سنگین هستیم، که دست ما با سطوح برخورد زیادی دارد، از پوشیدن جواهرات پلاتین خودداری کنیم.
  3. فراموش نکنید که پلاتین را همیشه در یک محفظه جداگانه ازسایر جواهرات خود نگهداری کنید.
  4. برای احتیاط از سالم ماندن پلاتین، هرازگاهی و یا پس از ضربه دیدن، آنرا به افراد متخصص در این زمینه نشان دهیم.
  5. وقتی که پلاتین خود را برای ترمیم یا تغییر سایز به جواهرساز می دهید، مطمئن شوید که حتما از پلاتین استفاده می کند؛ چون درصورت استفاده از طلای سفید، به مرور زمان در محل­ های لحیم­ کاری شده لکه های تیره ­ای ایجاد می شود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان