دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

نظر جنجالی سعید محمد درباره ساخت سالیانه یک میلیون مسکن ! 

چهارشنبه، 10 شهریور 1400
کد خبر: 165696
فرمانده پیشین قرارگاه خاتم نسبت به وعده ساخت یک میلیون مسکن واکنش نشان داد.

یکی از پرتکراترین ابهاماتی که در روزهای اخیر به طرح ساخت سالانه یک میلیون مسکن وارد شده مسئله تامین مالی است.در فضای رسانه و افکار عمومی کشور فارغ از مسئله تخصص افرادی که پیرامون مسئله تامین مالی ساخت سالانه 1 میلیون مسکن اظهار نظر می کنند، اعداد عجیب و غریبی در خصوص نیاز به تامین مالی شکل گرفته است.

در همین رابطه سعید محمد گفت: بعضا گفته می شود ۵ و نیم میلیون واحد کسری مسکن داریم، چرا که سالهاست مسکن تولید نشده لذا قیمت بالا رفته است که بخشی از آنرا می توان با خانه های خالی موجود حل کرد.

وی تشریح کرد: برمبنای آمار سالی یک میلیون مسکن اگر حجم مورد اشاره را برابر ۱۰۰ میلیون متر مربع در نظر بگیریم برای ساخت آن به حداقل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است که پنج برابر بودجه عمرانی کشور است، تزریق چنین عددی تورم وحشتناک ۳۰ تا ۴۰ درصد بیش از نرخ تورم بالای کنونی را در پی دارد، بعلاوه چنین پولی اصلا در دسترس نیست.

با تغییر قوانین مالیاتی می توان کاری کرد که منفعت اصلی مسکن برای سازنده و استفاده کننده باشد نه فردی که سرمایه در بازار مسکن حبس می کند، اینگونه پول پروژه های مسکن بجای آنکه از طریق بانک ها تامین شود و اثرات تورمی داشته باشد از سوی بخش خصوصی فراهم خواهد شد، باید کل نگر باشیم وگرنه برای حل مشکل مسکن کشور را با چند مشکل دیگر روبرو خواهیم کرد.

گفتنی است، سایر کارشناسان معتقدند، ساخت 1 میلیون مسکن در سال 375 هزار میلیارد تومان هزینه دارد که بدون اتکا به منابع بودجه دولتی و در قالب مدل های ساخت مسکن قابل تامین است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن