ساعدنیوز
ساعدنیوز

نشانه های داشتن اعتیاد جنسی در مردان

  شنبه، 08 دی 1397   زمان مطالعه 8 دقیقه
نشانه های داشتن اعتیاد جنسی در مردان
اعتیاد جنسی در شرایطی که فرد در موقعیت‌های اضطرابی قرار می‌‌گیرد، بیشتر بروز می‌‌کند چون وسواس و اجبار هر کدام یک نوع اضطراب هستند و مانند سایر الگو‌های وسواسی مثل وسواس پاکی و نجسی، وسواس به تقارن و نظم، افکار وسواسی و. . . این وسواس به رابطه جنسی هم پیدا می‌‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نبض ما، اعتیاد برای همه ما کلمه‌ای آشناست و از ریشه عادت می‌‌آید و گاهی آنچنان مخرب است که زندگی فرد را نابود می‌‌کند. بین انواع اعتیاد شاید کمتر به عبارت «اعتیاد جنسی» برخورده باشید اما معتاد جنسی برای توصیف افرادی به کار می‌رود که به نوعی وسواس‌گونه در پی تجارب جنسی در روابط زناشویی هستند و در صورتی که نتوانند نیازهای‌‌شان را برآورده کنند، رفتار‌‌شان مختل می‌شود.

در اصل افرادی که همه کوشش و رفتارشان در زندگی معطوف به جست‌وجوی رابطه جنسی بوده و زمان زیادی را صرف چنین کاری می‌‌کنند و هیچ وقت توانایی متوقف کردن این عمل را ندارند، معتاد جنسی خوانده می‌شوند؛ معتادانی که برای ترک تقریبا باید همان مراحلی را طی کنند که یک معتاد به مواد باید پشت سر بگذارد. دکتر بهنام اوحدی، روانپزشک درباره این افراد بیشتر توضیح می‌‌دهد. دکتر بهنام اوحدی در این باره توضیح می‌دهد.

اعتیاد جنسی چیست؟

به‌طور کلی اعتیاد به رابطه جنسی یک رفتار وسواسی و جبری است که اغلب در مردان اتفاق می‌‌افتد اما گاهی خانم‌ها و به ویژه خانم‌هایی که نرینگی بیشتری دارند هم دچار آن می‌شوند. افراد دچار اعتیاد جنسی احساس اجبار و بیقراری مداوم و مکرر در برقراری ارتباط زناشویی دارند و اگر در طول روز یا هفته نتوانند رابطه جنسی داشته باشند، نشانه‌‌های محرومیتی از خود نشان می‌‌دهند که شبیه نشانه‌‌های محرومیت از مواد است. یعنی این افراد خسته، کسل، مضطرب و بیقرار می‌شوند و الگو‌های رفتاری‌‌شان به هم می‌ریزد و آرامش خود را از دست می‌‌دهند. این موضوع آنقدر برای این افراد بزرگ است که آنها از نظر کارکرد‌های زندگی دچار مشکل می‌شوند.

اعتیاد از کجا می‌‌آید؟

اعتیاد جنسی در شرایطی که فرد در موقعیت‌های اضطرابی قرار می‌‌گیرد، بیشتر بروز می‌‌کند چون وسواس و اجبار هر کدام یک نوع اضطراب هستند و مانند سایر الگو‌های وسواسی مثل وسواس پاکی و نجسی، وسواس به تقارن و نظم، افکار وسواسی و. . . این وسواس به رابطه جنسی هم پیدا می‌‌شود. گاهی اوقات برای افراد معتاد جنسی تناوب این کار مهم است و گاهی هم تنوع در شیوه رابطه زناشویی اهمیت پیدا می‌‌کند و گاهی هم هردو.

محرومیت برایش تنش‌زاست

به‌طور کلی انتظار می‌رود بعد از گذشت چند سال رابطه جنسی حالت عادی پیدا کرده و زوجین زندگی غیرجنسی پرباری داشته باشند اما برخی از مردان با گذشت زمان افزایش هیجان جنسی را نشان می‌‌دهند. در اعتیاد جنسی فرد در اثر محرومیت از برقراری رابطه جنسی دچار تنش، بیقراری و اضطراب شده و کارکرد زندگی‌اش مختل می‌شود. فرد عادی با دوری همسر یا زایمان او کنار می‌‌آید اما فرد مبتلا به اعتیاد جنسی نمی‌تواند این موضوع را بپذیرد. متاسفانه برخی از مردان که دچار اعتیاد به رابطه جنسی هستند، در چارچوب خانواده دچار این اعتیاد نیستند و خارج از خانواده آن را دارند. 

مراحل اعتیاد به چه صورت است؟

اعتیاد معمولا از افسردگی و اضطراب شروع می‌شود. به احساس نیاز به جست‌وجوی روابط جنسی می‌رسد و بعد به انجام فعل جنسی و در آخر هم به پشیمانی و افسردگی ناشی از عذاب وجدان می‌‌انجامد. البته باید به این نکته توجه داشت که روابط فرازناشویی ریشه‌‌ها و سرچشمه‌‌های گوناگونی دارد و این تلقی که هر مردی با روابط فرازناشویی معتاد جنسی است، اصلا درست نیست. یکی از مهم‌ترین عللی که در پس اعتیاد جنسی می‌توان و باید به آن توجه ویژه داشت، شیوع بالای افسردگی است. نبود

مدیریت شادی و مهندسی هیجان در جامعه می‌تواند به این موضوع بینجامد و مسوولان باید راهی برای شاد کردن مردم بیابند.

این اعتیاد از کجا می‌آید؟

برای ریشه‌یابی اعتیاد جنسی بهتر است ابتدا به وسواس اشاره شود. وسواس در مفهوم بزرگ خود در همه افراد وجود دارد و مانند قند خون یا فشار خون است که در افراد به صفر نمی‌رسد اما وقتی از یک حدی بالاتر می‌رود، تبدیل به بیماری می‌شود.

اعتیاد هم همین‌طور است که از یک میزان بالاتر تبدیل به اختلال می‌شود. وسواس یک بیماری ارثی است و مقداری از وسواس‌های جنسی چه به صورت انحرافات و چه به صورت اجبار در افراد طبیعی هم ممکن است دیده شود اما زمانی که این وسواس جنسی کارکرد‌های فرد را مختل کند، به‌طوری که به دلیل نداشتن رابطه زناشویی فعالیت‌های روزمره خود را تعلیق کند، اعتیاد بروز می‌‌کند. افرادی که وسواس و اعتیاد به رابطه جنسی پیدا می‌‌کنند، اغلب دست‌کم یک وسواس دیگر را هم دارند که یا وسواس تمیزی است یا نظم و ترتیب یا تقارن.

افراد معتاد جنسی گاهی همزمان انحراف جنسی هم دارند و علائم مربوط به آن را هم بروز می‌‌دهند. این افراد با وجود رفتار‌های زناشویی پیوسته‌ای که انجام می‌‌دهند، باز هم به ارضای کامل زناشویی نمی‌رسند و تشنگی مداومی دارند که با هیچ نوع رابطه زناشویی برطرف نمی‌شود. به همین دلیل دیده شده افراد معتاد جنسی گاهی به سیگار، الکل، مواد مخدر یا محرک هم معتاد هستند.

معتاد جنسی ، خودشیفته است

گاهی اوقات یکی از علائم فرد معتاد جنسی در رفتار‌های خودشیفته گونه‌اش بروز می‌‌کند. این مساله به ویژه در آقایان بیشتر دیده می‌شود. این افراد ممکن است در عرض یک سال چندین ماشین عوض کنند، ساعت‌های مچی گران قیمت تهیه کنند یا گوشی‌های موبایل بسیار گران بخرند. در واقع برخی از افراد معتاد جنسی خرید‌های وسواسی هم دارند و طیف اختلالات کنترل تکانه نیز در این افراد ممکن است دیده شود.

یکسری از افراد معتاد جنسی هم همزمان رفتار‌های پرهیجان را دنبال می‌‌کنند و از این کار لذت می‌برند. البته این به آن معنا نیست که هر کس شکار، خرید یا ساعت مچی و عینک دودی دوست دارد، در گروه معتادان جنسی قرار می‌گیرد ولی گفته می‌شود در افرادی که این مجموعه از چیز‌ها را همراه با هم دوست دارند یا مثلا چند رفتار را همزمان با هم دوست دارند، احتمال آن بیشتر است.

نشانه‌‌های بارزتر یک معتاد جنسی

معتاد جنسی معمولا فراز و فرود‌های خلقی زیادی دارد. یکی از اختلالاتی که با وسواس‌‌های مختلف همراه است، طیف اختلالات افسردگی دوقطبی به ویژه دوقطبی نوع یک و دو یعنی خلق ادواری و خلق چرخه‌ای است. افرادی که اختلال شخصیت مرزی دارند یا ضداجتماعی و خودشیفته هستند هم ممکن است دچار اعتیاد جنسی شوند.

افرادی که علاقه‌مند رابطه جنسی هستند، معمولا مشخصات خاصی را مدنظر دارند اما افراد عیاش هیچ الگویی ندارند؛ به‌طور مثال مردی ذائقه ترش را دوست دارد، مرد دیگری مزه شور را دوست دارد، یکی دیگر مزه شیرین را می‌پسندد ولی مردی که امروز غذای شور و فردا غذای شیرین می‌خورد، پس‌فردا مزه تلخ را دوست دارد و روز دیگر مزه ترش را، دیگر طبیعی نیست.

این اعتیاد با بقیه فرقی ندارد

پس فراموش نکنید

اگر فکر می‌‌کنید اعتیاد جنسی به راحتی قابل ترک کردن است، بهتر است بدانید دقیقا همان مراحل ترک مواد مخدر را باید طی کنید.

میل جنسی زیاد با اعتیاد جنسی فرق دارد

– فردی که میل جنسی زیاد دارد، آمادگی انجام رابطه زناشویی را با فاصله زمانی کم دارد و این نیاز در طول زندگی یا دست‌کم هر دهه از زندگی‌اش ثابت است.

–  برقراری رابطه زناشویی در فردی که میل جنسی زیادی دارد، از یک نظمی برخوردار است.

– اعتیاد جنسی یک نقطه شروع دارد؛ مثلا ممکن است فردی بعد از فوت پدرش یا ورشکستگی یا از زمانی که مهاجرت می‌‌کند، دچار این معضل شود که در واقع شیو‌ه‌ای برای کنار آمدن با -استرس‌ها و اضطراب‌ها برای این فرد به حساب می‌‌آید.

-در پی ارضای جنسی فرد از تنش‌ها ر‌ها می‌شود و به نوعی به آرامش می‌رسد یعنی پیام‌رسان‌های مغزی مواد شیمیایی تسکین‌دهنده ترشح می‌‌کنند که این باعث تسکین و آرامش شده و اضطراب فرد را فرو می‌نشاند. بسیاری از زوجین رابطه جنسی را نوعی دیازپام می‌دانند و به‌طور مرتب صرفنظر از گرمی یا سردی مزاج این کار را انجام می‌‌دهند.

به درمان فکر کنید

الگو‌های درمانی سخت نیست

در مورد افراد معتاد جنسی معمولا یک الگوی درمانی به نام قدم‌های دوازده‌گانه وجود دارد که در مورد بیشتر معتادان استفاده می‌شود. علاوه بر این رفتار درمانی شناختی بسیار موثر است اما برای این افراد باید دوره‌‌های دارودرمانی هم در نظر گرفته شود چون رفتار‌های وسواسی را نمی‌توان بدون دارو درمان کرد اما در مورد افراد هرزه پیشنهاد متخصصان طلاق درمانی است چون هیچ درمان دیگری کارساز نیست. ۸۰ درصد افرادی که وارد سیستم درمان چهار جلسه‌ای دارو درمانی می‌شوند، در جلسه دوم بیماری‌‌شان تحت کنترل قرار می‌‌گیرد اما این مستلزم آن است که خودشان هم بخواهند و همکاری کنند.

فرد بیمار باید بداند که در این روند درمانی بار مسوولیت درمان بیشتر بر عهده خودش است. در اینجا همسر فرد بیمار نیز نقش کمک‌درمانگر را دارد و پزشک فقط راهنمای درمان است. فرد باید بداند که چه چیزی از دست می‌‌دهد و چه به دست می‌‌آورد. رابطه زناشویی یکی از ویژگی‌های زندگی متاهلی است اما فرد بیمار باید بداند که با تعدد و تنوع زیاد رابطه چه چیزی را از دست می‌‌دهد و چه چیزی به دست می‌‌آورد. این فرد اولین چیزی که از دست می‌‌دهد خوشنامی و اعتبار است.

کمک همسر برای ترک اعتیاد

در اینجا همسر فرد معتاد باید کنارش بایستد. او باید قدم به قدم با درمان همسرش پیش برود تا کامل بهبود پیدا کرده و به زندگی عادی بازگردد. متاسفانه برخی مشاوران افراد معتاد جنسی را با افراد هرزه اشتباه تشخیص می‌‌دهند و بلافاصله پیشنهاد طلاق می‌‌دهند. مهارت متخصص باید طوری باشد که ضمن اینکه اعتیاد به رابطه جنسی را در فرد درمان می‌‌کند، همزمان نیروی جنسی او را برای آمیزش با همسر حفظ کند؛ به همین دلیل گاهی لازم است فرد در کنار دارو‌ها فرآورده‌‌های ویتامینی را نیز تجویز کند.

روان‌درمانی هم مهم است

روان‌درمانی و گفتاردرمانی هم در ادامه روند درمان برای فرد معتاد جنسی حتما مورد نیاز است ولی در این مورد شیوه روانکاوی یعنی تحلیل روانی توصیه نمی‌شود بلکه رفتار درمانی شناختی توصیه می‌شود. شناخت درمانی و رفتاردرمانی نقش بسزایی در این موضوع دارد. البته این موضوع مستلزم آن است که افراد پیگیری کنند چون خیلی از افراد به محض اینکه با دارودرمانی مشکل‌شان حل می‌شود، مراجعه‌‌شان را قطع می‌‌کنند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (249 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (228 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (100 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (92 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (70 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (59 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (55 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (55 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (52 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس (45 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (39 نظر) پاسخهای خنده دار دانش آموز ایرانی به سوالات درس تاریخ مرزهای وقایع تاریخی رو جابجا کرد+عکس/ معلمشون بعد دیدن این جوابها سر به کوه و بیابون گذاشته🤣 (31 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (30 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سلفی خاص فرشته حسینی با کیوان سریال مرداب در پشت صحنه جنگل آسفالت/ چقدر جفتشون خوب درخشیدن+عکس نگاهی به بشقاب صبحانه شیک و اروپایی خواهر ساره بیات/ چه کافه لوکس و دلبازی+عکس اولین عکس گرفته شده از مازیار لرستانی بعد از تولد/ چه نوزاد گوگولی و نازی! ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو ماجرای ناپدید شدن مجسمه 5 میلیاردی یک هنرمند تهرانی صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پیغمبر به پسره گفت مادر پیرتو شوهر بده گفت نمیشه اون حتی نمیتونه راه بره و مادره زد تو سر پسرش که خفه شو تو بهتر میفهمی یا پیغمبر +ویدئو😂👌 تغییر استایل احسان علیخانی در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس فال انبیاء روزانه پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 این مرد بعد دیدن چهره واقعی عروس خودکشی کرد! +عکس خلاقیت خنده دار راننده ارومیه ای، با نوشته جالب پشت وانت حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 دانلود آهنگ جدید "قسم» رضا صادقی +فیلم/ شبا بهت فکر میکنم هنوز هنوز عکسات توی خونمونه... گوشزد رهبر انقلاب به نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا درباره اجرایش +عکس شباهت بی حد و اندازه رابعه اسکویی به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس عکس تازه منتشر شده از داریوش مهرجویی تام هنکس با هوش مصنوعی جنجال به راه انداخت+ عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ شوخی خنده دار احسان علیخانی با لوله‌کش خوش‌ صدا؛ ما آب حوض، شما شیر موز +ویدیو/ سالن رفت رو هوا😂 رونمایی از بازیگر 2 متری سینمای ایران که از بهرام افشاری هم قدبلندتر است+عکس فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 رقص خنده دار دو پرنده وسط جاده با آهنگ شاد ترکی/از سلاطین حرکات منظم😂+ویدئو فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 عاشقانه های جذاب سارا والیانی، آسیه گیلدخت و همسر دومش محسن !+عکس فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی خیابانی کولاک به پا کرد؛ صحبت های بی سابقه جواد خیابانی با وزیر ورزش+ فیلم تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از طعم کیک خوشمزه مادر شهید ارمنی/هر کجا تو با منی من خوشدلم +ویدئو ضیافت باربیکیو همسر شاهرخ استخری در یک مهمونی دورهمی/ رژیم پَر😂+عکس نگاهی به حیاط بسیار ساده و بدون تجملات خانه مصطفی خمینی، پسر ارشد امام خمینی+ویدیو/ منزلی با بافت قدیمی و سنتی نگاهی به ماشین خوش رنگ امیرمحمد یزدانی ستاره کُشتی/ این ماشینو باید قاب کرد زد به دیوار +عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز ایرانی که خودش را به عنوان هدیه به معلمش داد/ خدایا چیه این نسل جدید😂 خلاقیت یک دانش آموز ایرانی برای فرار از مدرسه حماسه آفرید+فیلم/ یعنی آدم میمونه تو کار این بچه ها... خلاقیت زیبا و سنتی طورِ پیرمرد دوره گرد شیرازی در فروش میوه نوبرانه بهاری با اُلاغش +عکس/ با دیدنش انگار به گذشته ها سفر میکنین😍 رونمایی از مادر جوان و کم سن و سال رهام هادیانِ گروه ماکان بند/ چقدرم باکلاس و مهربون+عکس رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅
تیتر امروز   
ماجرای ناپدید شدن مجسمه 5 میلیاردی یک هنرمند تهرانی دانلود آهنگ جدید "قسم» رضا صادقی +فیلم/ شبا بهت فکر میکنم هنوز هنوز عکسات توی خونمونه... گوشزد رهبر انقلاب به نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا درباره اجرایش +عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی این مرد بعد دیدن چهره واقعی عروس خودکشی کرد! +عکس
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...