دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

نفرینی از زندان 1600 ساله در یونان باستان؛ «الهی به طرز وحشتناک بمیرند»! 

شنبه، 03 شهریور 1403
کد خبر: 405010
ساعدنیوز: بسیاری از نوشته‌ها نیز خواهان انتقام از کسانی هستند که آن‌ها را زندانی کرده‌اند. یکی از این نوشته‌ها می‌گوید: «ای خدا، باعث شو که آن‌ها به مرگ دردناکی بمیرند.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از رازبقا، باستان‌شناسان در کاوش‌های اخیر در شهر باستانی کورنت در یونان، به کشف یک زندان رومی متعلق به 1600 سال پیش دست یافتند.

این کشف که در مجله هسپیریا منتشر شده است، پنجره‌ای جدید به زندگی سخت و دردناک زندانیان در امپراتوری رومیان می‌گشاید.

ماثیو لارسن، باستان‌شناس و استاد دانشگاه کوبنهاگن، با بررسی دقیق بقایای این زندان و نوشته‌های روی دیوار‌های آن، توانسته است تصویری زنده از شرایط سخت زندگی در این مکان را ترسیم کند.

نوشته‌های روی دیوار‌ها که عمدتاً به زبان یونانی هستند، حاوی التماس‌ها، نفرین‌ها و شرح حالتی از ناامیدی و درد زندانیان است.

یکی از مهم‌ترین دلایل شناسایی این مکان به عنوان زندان، وجود نوشته‌هایی است که در شکاف‌های دیوار‌ها حک شده‌اند. این نوشته‌ها حاوی درخواست‌هایی برای آزادی، نفرین‌هایی علیه کسانی که آن‌ها را زندانی کرده‌اند و توصیفاتی از شرایط سخت زندگی در زندان است.

به عنوان مثال، یکی از این نوشته‌ها می‌گوید: «پروردگارا به کسانی که ما را به اینجا انداختند رحم نکن.»

تعدادی از نوشته‌ها هم نشان می‌دهد که گروهی از زندانیان یک زمستان کامل را در زندان گذرانده‌اند. در یکی از این نوشته‌ها آمده است: «ای حامل پروردگار، مارینوس را مجازات کن، کسی که ما را به اینجا انداخت و باعث شد زمستان را در اینجا بگذرانیم.».

لارسن گفت: «این زندان احتمالاً یک مکان بسیار سرد در زمستان بود.»

نوشته‌های دیگری بر روی دیوار‌ها حاوی درخواست‌هایی برای آزادی است، از جمله؛ «ای خدای عدالت، برادران ما را از این مکان نجات ده.»

بسیاری از نوشته‌ها نیز خواهان انتقام از کسانی هستند که آن‌ها را زندانی کرده‌اند. یکی از این نوشته‌ها می‌گوید: «ای خدا، باعث شو که آن‌ها به مرگ دردناکی بمیرند.»

باستان‌شناسان همچنین شواهدی از وجود ظروف آب و چراغ‌های روغنی در این زندان پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد زندانیان در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کرده‌اند.

علاوه بر این، وجود یک توالت کوچک در یکی از اتاق‌های زندان نشان می‌دهد که زندانیان حتی به حداقل امکانات بهداشتی نیز دسترسی محدودی داشتند.

نوشته‌های روی دیوار‌ها همچنین نشان می‌دهد که زندانیان سعی می‌کردند با بازی‌های ساده و نوشتن، زمان خود را بگذرانند. برخی از نوشته‌ها حاوی نقاشی‌های ساده و یا بازی‌های کلمه‌ای است.

  برچسب ها: تاریخ عجایب

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 03 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیو/ خطر انفجار! از زیر درخت بمب‌انداز رد نشوید/ میوه‌های دینامیتی درخت جعبه‌شنی را ببینید
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
نگاهی به خانه ابدی پدر مهربان لاله و ستاره اسکندری / روحش شاد و یادش گرامی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ترجمه تخصصی کتاب
مراحل سابمیت مقاله