دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس 

پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403
کد خبر: 386824
ساعدنیوز: در حفاری‌های اخیر در شمال شرقی مصر، ویرانه‌های یک ساختمان 3400 ساله کشف شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرادید، وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر روز 25 آوریل در یک پست فیسبوکی اعلام کرد که باستان‌شناسان این خانه‌ی ویران‌شده را در محوطه تِل حبوه در شبه‌جزیره سینا در جریان یک پروژه توسعه پیدا کردند. این خانه دارای دو تالار مرکزی ستون‌دار با چند اتاق متصل است. باستان‌شناسان بر اساس طرح ساختمان و آثار یافت‌شده در آن، این سازه را استراحتگاه سلطنتی باستانی برای فرعون توتموس سوم معرفی کرده‌اند. آن‌ها معتقدند فرعون از این ساختمان برای استراحت کردن بین لشکرکشی‌های نظامی استفاده می‌کرد.

توتموس سوم از 1479 قبل از میلاد تا زمان مرگش در سال 1425 قبل از میلاد بر مصر باستان حکومت کرد. به گفته بریتانیکا، او در طول سلطنت خود 17 لشکرکشی برای گسترش مرزهای شرقی و جنوبی مصر را رهبری کرد. در نتیجه، او پادشاهی مصر باستان را به اوج قدرت خود رساند.

این استراحتگاه 3400 ساله در تل حبوه در ابتدای یک مسیر باستانی به نام «جاده هوروس» قرار دارد. این جاده استراتژیک که از مصر تا سراسر شبه‌جزیره سینا تا نوار غزه کشیده شده، مملو از استحکامات و تأسیسات نظامی بود.

امروزه، تل حبوه یا تارو، یک محوطه باستان‌شناسی در امتداد کانال سوئز در قنطره شرق است و با شمال شرقی قاهره، به اندازه 100 مایل رانندگی فاصله دارد.

عکس‌ها نشان می‌دهد چه چیزی از این استراحتگاه 3400 ساله باقی مانده است. باستان‌شناسان می‌گویند این بنا به این دلیل اهمیت دارد که اطلاعات بیشتری در مورد تاریخ نظامی مصر باستان به ما می‌دهد.

به گفته باستان‌شناسان، این ساختمان در دوره‌های بعدی به گورستان تبدیل شده است. برخی از این گورهای باستانی شامل گور کودکان می‌شود. حفاری‌ها در محوطه تل حبوه ادامه دارد.


6 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ویراستاری تخصصی مقاله