دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

نگاهی به نقاشی های معرف جهان؛ 5 شاهکار هنری که هرگز تکرار نمیشوند+عکس 

شنبه، 03 شهریور 1403
ساعدنیوز: تصاویری از 5 نقاشی معروف و مشهور دنیا که در بهترین موزه های جهان نگهداری میشوند را مشاهده بفرمایید. امیدواریم از دیدن این نقاشی ها لذت ببرید.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز، تابلو مونالیزا یا لبخند ژکوند لئوناردو داوینچی که به عنوان آخرین اثر وی شناخته می‌شود، یکی از معروف ترین نقاشی در جهان به شمار می‌رود. مدل پرتره این اثر بانویی به نام لیزا دل ژوکوندو است؛ وی همسر تاجری مشهور به نام فرانچسکو ژوکوندو بود. همچنین به علت نام خانوادگی برخی افراد نام لبخند ژکوند را برای این اثر انتخاب کرده‌اند. یکی از اسراری که باعث معروفیت این تابلو شده، نوع دیدگاه بازدیدکننده است که اگر احساس کند پرتره غمگین است، لب و چهره ناراحت را مشاهده می‌کند و اگر احساس کند بانو خندان هست، تابلویی خوشحال را مشاهده می‌کند!

از دیگر آثار هنری لئوناردو داوینچی، بزرگترین هنرمند ایتالیایی که در دسته معروف‌ترین تابلوهای جهان قرار دارد، نقاشی شام آخر است که بر روی دیوار کلیسا سانتا ماریا دل گراتزیه میلان قرار دارد. داوینچی در این اثر مسیح را به تصویر می‌کشد که در کنار وی، حواریون، یعقوب پسر حلفا، برتولما، پطروس، یوحنا و … قرار دارند. نام این نقاشی به علت آخرین شامی که مسیح با یارانش میل می‌کند، دلالت دارد که در سال‌های پایانی قرن پانزدهم طراحی شده است.

“دختری با گوشواره مروارید” طراحی و نقاشی برجسته هلندی به نام یوهانس فرمیر است که در سال 1665 خلق شده است. این نقاشی، در برخی جوامع با مونالیزا مقایسه می‌شود، اما باید بدانید که دختری با گوشواره مروارید یک ترونی است و نه پرتره؛ یعنی نمایشی از شخصیت‌های خیالی با پوشش‌های خیالی. همچنین جالب است بدانید که نام دیگر این تابلو مونالیزا شرقی هست. پس زمینه سیاه این تابلو در واقع سبز است که با یک لایه سیاه رنگ پوشانده شده. یک فیزیک‌دان هلندی حتی بر این نکته تأکید کرده که گوشواره در نقاشی ممکن است از جنس قلع باشد، نه مروارید.

ونسان ونگوگ یکی از اشخاصی است که توانسته با آثارش توجه زیادی را به خود جلب کند. تابلو شب پرستاره ونسان با ابعاد 74 cm x 92 cm توانسته به شهرت جهانی دست پیدا کند. وی این اثر را در سال 1889 در ایام بیماری و با قوه تخیلی که داشته، طراحی کرده است که در موزه مدرن نیویورک نگهداری می‌شود.

«طرحی از خاکستری و مشکی» یا «مادر نقاش» که به اصطلاح مادرِ ویسلر (Whistler's Mother) نامیده می‌شود، کاری است از نقاش آمریکایی «جیمز مک‌نیل ویسلر» (1834 - 1903 میلادی) که در سال 1871 و با رنگ روغن بر روی بوم کتان کشیده شده‌است.

  برچسب ها: نقاشی هنر

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 03 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
رونمایی از شخصیت کارتونی جذاب و ترسناک محبوب هادی چوپان +فیلم/ چقدر هم ادا و اطوار گرگ پارسی رو درمیاره
نگاهی به مراسم عقد ساده برادر محسن تنابنده با رونمایی از عروس خانم کم سن و سال و عاقد مراسم که نوه امام خمینی بود+عکس/ خوشبخت بشین
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
نگاهی به خانه ابدی پدر مهربان لاله و ستاره اسکندری / روحش شاد و یادش گرامی
ویدیو/ خطر انفجار! از زیر درخت بمب‌انداز رد نشوید/ میوه‌های دینامیتی درخت جعبه‌شنی را ببینید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
ویدیو/ داستان انگلیسی «پادشاه گوش‌دراز و کلاه جادویی» با زیرنویس فارسی چسبیده