دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

نگاهی به نقاشی های معروف هنرمندان ایرانی؛ 5 شاهکار هنری خیره کننده که هرگز تکرار نمیشوند+عکس 

دوشنبه، 05 شهریور 1403
ساعدنیوز: تصاویری از 5 نقاشی معروف و مشهور ایران که در بهترین موزه های کشورمان نگهداری میشوند را مشاهده بفرمایید. امیدواریم از دیدن این نقاشی ها لذت ببرید.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز، در تمامی حرفه‌ها همیشه بزرگانی هستند که آثار ماندگاری داشته و راه و روش‌شان سرلوحه آیندگان است و یادشان برای همیشه در خاطر اهالی هنر می ماند. اگر از علاقه مندان به هنر نقاشی هستید می‌توانید با نوابغ این عرصه آشنا شوید و فرمول موفقیت آن‌ها را کشف کنید و با بهره‌گیری از تجربیات‌شان، ادامه دهنده راهشان باشید تا نام یاد شما نیز برای نسل های بعدی ماندگار شود.

تالار آیینه اثر کمال الملک

یکی از برجسته ترین نقاشان معروف ایرانی در دوران قاجار و اوایل دوران پهلوی، محمد غفاری معروف به کمال الملک است که در سال 1224 در کاشان به دنیا آمد. روحیه لطیف هنری و تشویق خانواده مواردی بودند که باعث شدند او در مسیر هنری قرار بگیرد.

زمانی که ناصرالدین شاه محمد غفاری را استخدام کرد در ابتدا به او لقب خان، سپس پیشخدمت مخصوص، کمی بعد نقاش باشی و در آخر هم لقب کمال الملک را داد. برخی از آثار کمال الملک شامل تابلوی تالار آینه، زرگر بغدادی و شاگردش، نقاشی ناصرالدین‌شاه، نقاشی رمال، نقاشی چهره مظفرالدین شاه و فالگیر یهودی می‌شوند.

نقاشی نامه نویس اثر اسماعیل آشتیانی

اسماعیل آشتیانی متخلص به شعله، از نقاشان ایرانی و شاگردان کمال الملک بود. او در سال 1271 خورشیدی در تهران به دنیا آمد. وی آموزش خود را در مدرسه‌های اسلام و دارالفنون به انجام رساند. دلبستگی به نگارگری و استعداد در این هنر، از کودکی در وی آشکار شد.

شیرین و فرهاد اثر حسین بهزاد

حسین بهزاد (1273–21 مهر 1347) نقاش و نگارگر ایرانی بود. او سال‌ها کارمند فنی اداره کل باستان‌شناسی و استاد نگارگری هنرستان هنرهای زیبای تهران بود. خانه‌اش در تهران با وصیت او، موزه هنرهای سنتی شد.

رگ های زمین رگ های ما از ایران درودی

ایران دَرّودی متولد 11 شهریور 1315 – 7 آبان 1400 نیشابور نقاش کشورمان بود. او همچنین کارگردان، نویسنده، منتقد هنری و استاد دانشگاه رشته تاریخ هنر بود. درودی به عقیده برخی منتقدان پیرو مکتب فراواقع‌گرایی (سورئالیسم) بود.

عصر عاشورا اثر محمود فرشچیان

محمود فرشچیان زاده 1308 نقاش و نگارگری که به سبب خلق آثاری درباره برخی موضوعات شیعی، مشهور است. وی در عین توجه به مبانی سنتی نقاشی، سبکی نو دارد. خارج‌کردن نقاشی از هنری وابسته به شعر و ادبیات و استقلال‌بخشیدن به آن، سه‌بعدی کردن نقاشی با نگاه به هنر غرب و همچنین نگاه ویژه به بازسازی مفاهیم دینی و شیعی، از جمله شاخص‌های هنر و آثار اوست.

  برچسب ها: نقاشی هنر

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 05 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پست احساسی پسر هادی چوپان برای گرگ پارسی +عکس/ ماشالله عجب بدنی به هم زده
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(ویدیو) اصولی ترین و بهترین روش خاموش کردن لپ تاپ که فکرشم نمی کنی!/با این روش عمر باتری رو هم افزایش بده+عکس
خلاقیت اُوستا نصّاب در نصب آسانسور 1 نفره مرز ها را جا به جا کرد +فیلم/این مرحله برای کشورهای پیشرفته قفله هنوز
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
قدردانی هادی چوپان از همسرش : اگه 5 تا هادی چوپانم بیاد نمیتونه کارای روزانه همسرم رو بکنه ، روزی 8 وعده غذا می پزه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)