دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

نقش سایت های کاریابی در اکوسیستم کار چیست؟ 

دوشنبه، 23 بهمن 1402
پیدا کردن کار و شغل مناسب در این روزگار واقعا کار ساده ای نیست.شغل مناسبی که همه شرایط و خواسته‌های فرد جویای کار از جمله حقوق و مزایا، بیمه، شرایط کاری مناسب، جای خواب و...را داشته باشد کار سختی به نظر می‌رسد.اگربه دنبال کار هستید و نمی دانید که چطور کاری پیدا کنید و از سردرگمی های پیدا کردن کار خسته شده اید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

یکی از دغدغه های اصلی هر یک از ما یافتن شغل و کاری مناسب با اهداف و توانمندی هایمان است.با توجه به گسترش فناوری و ایجاد شبکه های ارتباط جمعی،شرایط استخدام و کاریابی و یافتن شغل هم از لحاظ کیفی و هم کمی نسبت به گذشته تغییرات قابل توجهی را داشته است.یکی از تفاوت های موجود،گزینه‌های روی میز است.همان طور که می دانیم در گذشته انتخاب‌ ها به شدت محدود بود، در مقابل امروزه با گستره وسیعی از مشاغل رو به رو هستیم که انتخاب شغل را برایمان دشوار می سازد.افزون بر هزاران رشته دانشگاهی که به تخصص های گوناگون شغلی مربوط می شوند،مهارت های بسیار دیگری نیز مورد نیاز افراد جامعه است که در میان رشته های دانشگاهی جایی ندارد. .

مسلما هر چه تعداد گزینه‌ها بیشتر باشد، انتخاب برای ما هم سخت‌ترمی شود و احتمال اشتباه در انتخاب هم به طرز چشمگیری بالا می‌رود.به همین دلیل و بنا به دلایل متعد دیگر افراد بسیاری را می بینیم که در طول زندگی چندین بار شغل خود را تغییر می‌دهند.در این بازار پر تلاطم کسی می‌تواند موفق باشد که بیشتر از اطرافیان،توانمندی‌ ها و علایق خود را بشناسد. در وهله اول باید قبول کنیم هر انسانی در یک سری کارهای خاص توانمندی‌های بیشتری دارد برای همین باید با شناخت بیشتر خود،ابتدا گزینه‌های پیش‌ رویمان را تا حد امکان کاهش دهیم.

یکی دیگر از مسائلی که امروزه نیروهای در جستجوی کار با آن مواجه هستند بحث امنیت شغلی است. باید بپذیریم که استخدام‌ های مادام‌ العمر روز به روز کم رنگ‌ تر می‌شود و کار پاره وقت یا کار نیمه وقت،قراردادهای کاری کوتاه مدت،مشاغل پیمانکاری، مشاوره‌ ای و... جای آن را می‌گیرد.اهمیت این موضوع روز به روز در حال افزایش است، زیرا جوامع و تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت و تغییر هستند و در نتیجه بازار کار نیز متاثر از این تغییرات خواهد بود.

این موضوع به ویژه در شهرهای بزرگ محسوس تر نیز هست.اگر جویای کار در تهران باشیم و سری به سایت های کاریابی و آگهی استخدام امروز تهران بزنیم،متوجه می شویم استخدام در تهران و یا کار در تهران و به طور کلی کاریابی در تهران و دیگر شهرهای بزرگ،دچار تغییرات بسیاری شده است.به ویژه که با شکل گیری استارپ آپ ها و فضای استارت آپی،اکنون استخدام در بسیاری از مشاغل به صورت پاره وقت،دورکاری،فریلنسری و کار در منزل به وفور یافت می شوند. مشاغل پاره وقت و فریلنسری در حوزه های مختلفی مانند طراحی سایت،سئو،گرافیک،ادمین شبکه های اجتماعی،و یا تاکسی های اینترنتی،روش های نوین بازاریابی و فروش،و ...،نمونه هایی از این دست هستند.

به همین دلیل می توان گفت که با یک اکوسیستم کار رو به هستیم که در آن بخش عمده ای از شرکت های بزرگ به واحد های کوچک مجزا از هم تجزیه شده اند و هر یک از این واحدهای جزئی و مجزا هم،خود،بخشی از این از این اکوسیستم کلی کاریابی محسوب می شوند.البته این موضوع بدین معنی نیست که کار تمام وقت،دیگر مورد نیاز سازمان ها و شرکت ها نیست، بلکه این امر بدین معنی است که در کنار مشاغل تمام وقت،شاهد رشد چشمگیر انواع مختلفی از کارهای پاره وقت نیز خواهیم بود.

خوشبختانه امروز در این اکوسیستم،انواع مختلفی از سایت کاریابی و کاریابی آنلاین نیز حضور دارد و این سایت ها،بخشی از مشکلات مربوط به یافتن کار در تهران و سایر شهرها را حل کرده اند.سایت هایی مانند جابینجا، کارنگار، ایران استخدام، جاب ویژن، کاربوم و ... نمونه هایی از این سامانه های کاریابی هستند.اگر جویای کار در تهران باشید،می توانید با جست و جوی کلمات استخدام در تهران ، کاریابی تهران و سایت کاریابی تهران و یا آگهی استخدام امروز تهران بسیاری از مشاغل پاره وقت و حتی تمام وقت را پیدا کنید. آگهی استخدام امروز تهران در این سایت ها،از استخدام ادمین و استخدام کارگر ساده و ماهر گرفته تا استخدام در انواع رشته های مهندسی و ... را شامل می شود.مانند استخدام حسابدار،استخدام راننده،استخدام برنامه نویس،مدیر مالی،منابع انسانی،کارشناس فروش،منشی، و...

همین طور با جست و جو در سایت های کاریابی می توان از آگهی استخدام در تمامی دیگر شهرها نیز مطلع شد.از استخدام در کرج گرفته تا استخدام در اصفهان،استخدام در شیراز و یزد و سایر شهرها تا استخدام در کیش و ....

این سامانه ها امروزه نقش موثری در یاری رساندن و کمک کردن به افراد جویای کار و متخصصین در حوزه های مختلف کاری و شغلی ایفا می کنند.با این وجود هنوز هم بسیاری از جویندگان شغل،از وجود چنین سایت هایی بی اطلاع هستند.طبق آمار و تحقیقات انجام شده حدود پانزده درصد از مشاغل موجود در کشور، از طریق سایت کاریابی و روش های آنلاین انتشار آگهی استخدام قابل دسترسی هستند که البته،در مقیاس کلان،این نشان دهنده سهم ویژه ی کاریابی آنلاین،در یافتن مشاغل نسبت به روش های دیگر است.به دلیل وجود امکانات و مزایای بسیاری که جذب نیرو توسط انتشار آگهی استخدام در سایت های کاریابی، با خود به همراه دارند،بسیاری از شرکت ها و سازمان ها،آگهی های استخدام خود را،در تمام رده های سازمانی در این سایت ها منتشر می کنند.بنابراین اگر جویای کار پاره وقت یا تمام وقت هستید و نسبت به توانمندی و اهداف خود شناخت کافی دارید،با مراجعه به سایت های منتشر کننده آگهی استخدام و سامانه کاریابی،با انبوهی از مشاغل و آگهی های استخدام امروز تهران و سایر شهرها رو به رو می شوید و می توانید در اسرع وقت، شغلی مناسب با مهارت خود بیابید..


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 31 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
عروسی آقای فوتبالیست معروف با ازدحام دختران نوجوان هوادارش جنجالی شد/ داماد برای امضاء دادن عروس 23 ساله را ترک کرد +فیلم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
خوش و بش نمایندگان مجلس با مسعود پزشکیان در حضور اولِ صبحی رئیس جمهور منتخب+ویدیو/ قالیباف: ایشون درباره تشریفات بنای جدیدی می‌ذاره که خوبم هست
خلوت سهیلا منصوریان با آب های آزاد کیش / وقتی دختران سرزمین مان تصمیم می گیرند ناخدای زندگی خود باشند معجزه همان جا رخ میدهد !
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
ترجمه تخصصی متن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تصاویر حیرت انگیز از خانه حریری تبریز/ نخستین موزه مطبوعاتی ایران/ معماری فوق العاده قاجار