دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

نه فقط دختر پزشکیان، همه دختران ایران بانوی اول هستند 

سه شنبه، 19 تیر 1403
کد خبر: 396370
ساعدنیوز: افکارعمومی و اعضای ستاد پزشکیان به موضوع سلبریتی‌سازی سیاسی که یکی از اعضای جریان اصلاحات در خصوص دختر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب مطرح کرده بود،‌ واکنش منفی و هوشمندانه‌ای نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، اتفاقاتی در حوزه خبری و رسانه‌ای پیرامون رئیس جمهور منتخب در حال رخ دادن است که به نظر می‌رسد حواشی است که ممکن است دولت آینده را در رسیدگی به مطالبات مردم و اهداف اصلی آن دور کند و این موارد باید مدیریت شود.در همین راستا پیشنهادات عجیب و غریبی مطرح می‌شود که دامن زدن به حواشی آن ممکن است دولت را از ریل‌گذاری اصلی خود دور کند. در همین راستا موضوع «دختر اول»‌ ذیل موضوع «بانوی اول»‌ که در فضای سیاسی کشور مبنا و جایگاهی ندارد توسط برخی افراد در جریان اصلاحات مطرح شده است.

در همین رابطه،‌ «معصومه ابتکار»‌ معاون امور زنان و خانواده دولت روحانی در صفحه ایکس خود نوشت:‌ «با احترام به شخصیت مستقل و حق انتخاب خانم زهرا پزشکیان، نظر به "مادری" ای که در این ایام در حق پدر کردند و به یاد مادرش فاطمه و به پاس وجود دختران و جوانان عزیز ایران، چه خوب است عنوان و مسئولیت دختر اول را بپذیرند و همان وظائف First Lady را داشته باشند.»

این موضوع توسط برخی کاربران منتسب به جریان اصلاحات نیز دنبال شد و از سوی دیگر باعث انتقاد افکارعمومی در فضای مجازی شد که این مسئله را سلبریتی بازی سیاسی دانستند. همین موضوع باعث حواشی و چالش سیاسی بین منتقدان و درخواست کنندگان شد. موضوعی که با واکنش ضدانقلاب برای تخریب فضای سیاسی کشورمان نیز همراه شد.

تا اینکه «محمد جواد آذری جهرمی»‌ وزیر پیشین ارتباطات و عضو ستاد مسعود پزشکیان در توئیتی در پاسخ به این خواسته‌ها نوشت:‌ «دکتر پزشکیان به صحنه آمدند و مردم او را انتخاب کردند تا بساط «اول» شناختنها را برچینند. همه دختران ایران، «دختر اول» خواهند بود. برتری نزد خدا به تقوای بیشتر است…»

با این حال فضای کشور با دولت جدید مطالبات و خواسته‌های واقعی دارد که دولت باید به آن‌ها رسیدگی کند و این موارد غیر واقعی و فانتزی‌های سیاسی که جایگاهی در ساختار سیاسی کشور ندارد بیشتر از آنکه مشکلاتی را رفع کند حاشیه‌سازی برای دولت است که باید از آن اجتناب شود.


5 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 05 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
خوشحالی بی حد و اندازه مهدی پاکدل بعد از شنیدن خبر پدر شدنش/ چه هورایی هم کشید😄
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
رهبر معظم انقلاب: موهای دخترم را شانه کردم، بافتن موی سر را خیلی خوب بلدم اما با یک دست نمیشود؛ دودستی باید ببافند چون باید موها را سه قسمت کنند+عکس/ روایتی از پدرانگیِ شیرین رهبری
خلاقیت جذاب و هوشمندانه شهرداری در ایجاد دستگاهی برای گرم کردن دست شهروندان در زمستان+عکس/ ذهن پویا در خدمت به مردم👌
اولین دیدار با سید حسن نصرالله که لقب "خامنه‌ای کوچک" گرفت
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی