ساعدنیوز
ساعدنیوز

نحوه یافتن و حذف فایلهای تکراری در ویندوز

  دوشنبه، 22 دی 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
نحوه یافتن و حذف فایلهای تکراری در ویندوز
با حذف فایل های تکراری ویندوز می‌توانید سیستم بهتری از لحاظ کارکردی در اختیار داشته باشید. اما چگونگی حذف این فایل‌های اضافی، نصب و تنظیمات نرم‌افزاری خاصی را می‌طلبد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

ابزار حرفه ای و کاربری Duplicate Cleaner Pro

این نرم افزار یکی از بهترین گزینه ها برای شناسایی و پاک کردن فایل های تکراری در ویندوز است. پس از دانلود و نصب نرم افزار از این لینک با رابط کاربری ساده و تمیزی روبه رو می شوید که پیدا و پاک کردن فایل های تکراری را با سرعت انجام می دهد. البته نرم افزار مذکور رایگان نیست، اما می توانید از دوره ی رایگان آزمایشی آن استفاده کنید.

تصویر

ابزار ساده Auslogics Duplicate File Finder

بسیاری از ابزارهای موجود شناسایی و پاک کردن فایل های تکراری، ساختاری پیچیده دارند و قابلیت های متنوع و زیادی در آن ها عرضه می شود. نرم افزار Auslogics Duplicate File Finder رویکردی متفاوت با اکثر آن ها دارد و با رابط کاربری ساده، مراحل اصلی پیدا و پاک کردن فایل های تکراری را انجام می دهد. نرم افزار را از این لینک دانلود و نصب کنید. در رابط کاربری آن بخش های کاربری متنوعی هم برای بهبود تجربه ی کاربران تعبیه شده است. به عنوان مثال می توان به پنجره ی پیش نمایش محتوای فایل اشاره کرد که مانند فایل اکسپلورر ویندوز، نمایی از فایل نهایی را نشان می دهد.

برخی از بررسی های قبلی روی نرم افزار مذکور، آن را متهم به عرضه ی فایل ها و نرم افزارهای اضافی درکنار نرم افزار اصلی می کردند. البته این رویکرد از مدت ها پیش قطع شد، اما هنوز در جریان نصب، دانلود و نصب نرم افزار دیگر شرکت موسوم به Driver Updater پیشنهاد می شود که می توان با لغو کردن گزینه ی آن، مانع از نصب نرم افزار اضافه شد.

نرم افزار Auslogics Duplicate File Finder یک راه انداز ساده و خودکار دارد که پیدا کردن فایل های تکراری را در محل های مدنظر کاربر انجام می دهد. نرم افزار به صورت پیش فرض درایوهای سیستمی را اسکن نمی کند. البته کاربر می تواند کل فرایند اسکن را شخصی سازی کند تا شناسایی فایل ها فقط در درایوهای مدنظرش انجام شود. از گزینه های انتخابی دیگر می توان به فرمت فایل اشاره کرد. نرم افزار به صورت پیش فرض تمامی فرمت های صوتی و تصویری را به همراه آرشیوها و اپلیکیشن ها اسکن می کند. با انتخاب گزینه های مدنظر در بخش تنظیمات، می توانید تنها فایل های یک فرمت خاص را اسکن کنید. حتی کاربر می تواند فایل های اسکن شده را ازلحاظ نام نیز فیلتر کند که در بخش جست وجوی فایل ممکن خواهد بود.

تصویر

پس از شناسایی فایل های تکراری توسط نرم افزار، می توانید آن ها را پاک کرده یا اطلاعات اضافی همچون محتوا و مشخصات دیگر آن ها را مشاهده کنید. همچنین می توان با استفاده از گزینه ی Filter، فایل ها را براساس تاریخ و ابعاد و فرمت، دسته بندی و مرتب کرد. در مرحله ی آخر، فایل های مدنظر را انتخاب کنید و با فشار دادن دکمه ی Delete Selected Files آن ها را به سطل بازیافت ویندوز بفرستید.

ابزار محبوب و دردسترس: CCleaner

نرم افزار CCleaner شهرت زیادی بین کاربران ویندوز دارد. به همین دلیل حتی شاید آن را روی سیستم عامل خود نصب کرده باشید. قابلیت اصلی این نرم افزار، توانایی پاک کردن فایل های بی ارزش است. فایل های بی ارزش شامل گزینه های غیرضروری و موفق می شوند که فضای هارد درایو شما را بیهوده اشغال کرده اند. البته CCleaner ابزارهای کاربردی متعدد دیگری هم دارد که از میان آن ها می توان به ابزار شناسایی و پاک کردن فایل های تکراری اشاره کرد.

برای استفاده از ابزار شناسایی و پاک کردن فایل های تکراری در CCleaner، از منوی Tools، گزینه ی Duplicate Finder را انتخاب کنید. این گزینه در تمامی نسخه ها دردسترس قرار دارد و نیازی به خرید نسخه ی پرو ندارید. تنظیمان پیش فرض بخش شناسایی فایل های تکراری، پیکربندی ساده و کاربردی دارند. نرم افزار، فایل های درایو C را هم بدون درنظرگرفتن فایل های سیستمی و مخفی، اسکن می کند. با انتخاب گزینه ی Add در بخش اسکن، می توانید پوشه ی مدنظر خود را برای اسکن فایل ها انتخاب کنید. در اضافه کردن پوشه، گزینه ی Include files and subfolders را هم انتخاب کنید.

تصویر

پس از پیدا کردن فایل های تکراری به کمک CCleaner، با رابط کاربری ساده و ملموسی برای انتخاب آن ها رو به رو نمی شوید. گزینه های پیش نمایش نیز برخلاف نرم افزار قبلی دردسترس قرار ندارند. به هرحال CCleaner به شما امکان می دهد تا فایل های مدنظر برای پاک کردن را انتخاب کنید. حتی می توان فهرست فایل های تکراری را به صورت یک فایل متنی، خروجی گرفت. به علاوه می توانید با کلیک راست روی هر فایل و انتخاب گزینه ی Open containing folder، آن را در پوشه ی اصلی مشاهده کنید.

بهترین ابزار با فیلترهای پیشرفته: SearchMyFiles

نرم افزار SearchMyFiles (لینک دانلود) ساختاری حرفه ای تر با گزینه های پیشرفته تر برای جست وجوی فایل ها دارد. کاربر با استفاده از این نرم افزار می تواند انواع فیلترهای شخصی سازی شده را برای شناسایی فایل های تکراری انتخاب و اعمال کند. شرکت سازنده، NirSoft، ابزارهای رایگان متعدد دیگری را هم برای کاربران منتشر می کند که هیچ گاه هم شامل فایل ها و نرم افزارهای اضافی نیستند. SearchMyFiles هم مانند تمامی ابزارهای دیگر شرکت، به صورت پرتابل (بدون نیاز به نصب) ارائه می شود.

تصویر

پس از راه اندازی SearchMyFiles یک بخش جست وجو با ساختاری پیچیده می بینید. در بخش Search Mode، گزینه ی Duplicate Search را انتخاب کرده و سپس با کلیک روی دکمه ی Browse، پوشه ی پیش فرض جست وجو را مشخص کنید. گزینه های متعدد دیگری برای فیلتر کردن جست وجو دراختیار شما هست که می توانید برای بهینه سازی نتایج از آن ها استفاده کنید. پس از اعمال فیلترها، روی Start Search کلیک کنید. فایل ها به صورت گروه بندی به شما نمایش داده می شوند و فرایند پاک کردن هم شبیه به ابزارهای قبلی خواهد بود.

برخی از وب سایت ها، ابزاری موسوم به dupeGuru را به عنوان بهترین نرم افزار شناسایی و پاک کردن فایل های تکراری در ویندوز معرفی می کنند. این نرم افزار دیگر در ویندوز پشتیبانی نمی شود و نباید هم از نسخه های قدیمی آن استفاده کنید. درواقع باگ های متعددی برای نرم افزار گزارش شد و توسعه دهنده نیز به گفته ی خودش زمان برای برطرف کردن آن ها ندارد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (80 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (69 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (37 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (30 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (27 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس (27 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (20 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (10 نظر)
دیگران می‌خوانند   
کشف تاریخی تابوت آخناتون با چشم طلا متعلق به مصر باستان+عکس چهره برافروخته مادر زهره فکور صبور سر میز عزای دخترش در یک تالار مجلل/ حیف این زیبایی که رفت زیر خاک+عکس اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟ لطف بزرگی که احمدی نژاد در حق پسرِ محمد خاتمی کرد؛ پراید برای شیرینی قبولی در دانشگاه (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از پشت صحنه سریال در حاشیه/خودشون ترکیدن از خنده😂 رونمایی حمید هیراد از برادرزاده زیبا و نازش/ چه متن خاص و عاشقانه‌ای هم برای تولد عسل خانم نوشته+عکس نگاهی به یافته‌های یک پژوهش / فرزندان مادرهای استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند صحبت های خنده دار آقای قرائتی: چند وقت پیش یه نفر اومد بیت رهبری گفت من امام زمانم به سید علی بگو بیاد +ویدئو😂👌 لحظه ورود علی دایی به هتل در قرعه کشی جام جهانی 2018 و صحبت های شنیده نشده از شهریار/ پیش بینی بلد نیستم بکنم!! +فیلم شبکه نمایش خانگی رقیب کیست؟ عکاسی خلاقانه ستاره سادات قطبی با ژست خاص و جالب/ اولین روز شناسنامه دار شدن شازده پسرش این مدلی ثبت شد+عکس ظاهر جذاب و زیبای وحید رهبانی، محمد سریال گاندو بدون گریم تلویزیونی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس اقدام باورنکردنی و خنده دار پیرمرد باحال در دوچرخه سواری با دوچرخه ایی مینیمال و اسباب بازی+ویدیو/ چرا من منتظر بودم هر آن بشکنه؟🤣 صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو گریه های تلخ مادر یسنا برای دختر گمشده اش+ویدئو/خدایا به دل مادرش رحم کن... 10 حقیقت جالب زندگی علی دایی سورپرایز جشن تولد حمید گودرزی توسط همسر اول و خواهرش در محل کار با کیک متفاوت + عکس تیدا و سگ‌های زنده یاب در جست‌وجوی یسنا، کودک مفقود شده در کلاله +ویدئو به مناسبت روز معلم یادی بکنیم از شوخ طبعی معلم دیکته سردار آزمون در رم / داستان بامزه غلط املایی سردار رو شنیدین؟ (فیلم) مصاحبه تاریخی و فوق العاده خنده دار دانش آموزان!/صداقت و عشق و علاقه به مدرسه موج میزنه! (عکس) ایده وخلاقت متفاوت و جالب دانش آموزان در روز معلم رونمایی از ستاره 2 متر و 8 سانتی فوتبال جهان/ قدبلندترین دروازه‌بان اروپا رو بشناسید+عکس دوقلوهای خوشگل و بانمک فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چقدر بهش میاد مامان بودن😍+عکس آیفون 15 در آمریکا به اندازه آیفون 14 محبوب نیست عکسی بامزه از علی دایی در دوران دبستان/ قشنگ مشخصه ایشون شاگرد محبوب معلمشون بودن (عکس) خنده‌دارترین لحظات سلطان کمدی حیوانات فوک‌ها و فیل‌های دریایی!/چه ژستی گرفتن انگار عکس یادگاری میگیرن! ذوق زدگی محمدرضا اخباری، بازیکن تیم فوتبال تراکتور، در اولین روز بدنیا آمدن دختر نازش در بیمارستان/ اتاق رو چه خوشگل دیزاین کردن زیبایی منحصربفرد لباس عروس،تاج و توری بازیگر مشهور هالیوود که ملکه ی موناکو شد/ مدرن ترین عروسی که دنیا به خودش دیده! پسر بزرگ و رشید دانیال حکیمی، محسن سریال فاصله ها +عکس/ باورتون میشه همچین پسر بزرگی داشته باشه؟ نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران سپهر حیدری ستاره سابق فوتبال و آرام خانوم/چه خوش رنگ و باکلاسه +عکس جشن تولد خلوت و شیک نفیسه روشن، آمنه سریال گیلدخت با دوستای صمیمیش در کافه/ رفقاش سنگ تموم گذاشتن+عکس عکس خاص سردار آزمون، فوتبالیت تیم ملی ایران، در کنار معلم اول ابتدایی شون/ بچه درسخونمون تو عکسم کتاب دستشه (عکس) تلاشهای مصرانه ی زن بریتانیایی برای جلب رضایت همسرش که باعث شد به شهرت جهانی دست یابد (فیلم) سکانسی فوق العاده خنده دار از فیلم ورود خروج ممنوع/تو زندان آهنگ خوندن ، بیا بیا قرش بده قسطی...😂 تغییر چهره و استایل یانگوم در خیابان که قابل شناسایی نبود! حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 (عکس) خلاقیت باورنکردنی و عجیب در گریم این عروس و داماد به سبک شرک و فیونا! عکس لو رفته از ظروف غذای قدیمی محمود احمدی نژاد در خانه اش /خانه ای ساده با فرش ماشینی! (عکس) خلاقیت زیبا و جالب عروس و داماد برای برگزاری جشن عروسی روی آب حماسه ساز شد!/شبیه کارت پستاله! (عکس) پوشش خاص و بسیار زیبای دو دختر روسی در سال 1888/ از دختران روس انتظار پوشیدن همچین لباس هایی رو داشتین؟ جنگل‌گردی همسر شاهرخ استخری(سپیده بزمی‌پور) مثل همیشه با تیپ شیک و متفاوتش *0*
تیتر امروز   
اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟ لطف بزرگی که احمدی نژاد در حق پسرِ محمد خاتمی کرد؛ پراید برای شیرینی قبولی در دانشگاه نگاهی به یافته‌های یک پژوهش / فرزندان مادرهای استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند شبکه نمایش خانگی رقیب کیست؟ 10 حقیقت جالب زندگی علی دایی آیفون 15 در آمریکا به اندازه آیفون 14 محبوب نیست تغییر چهره و استایل یانگوم در خیابان که قابل شناسایی نبود! حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 گنج های خیالی رویای جویندگان زیر خاکی در نصف جهان پرواز جالب علیرضا جهانبخش، ستاره تیم ملی با جت‌ اختصاصی و لوکس به‌ انگلیس+عکس باز شدن پای خورزو خان شب های برره مدیری به کنفرانس خبری جنجالی حمید مطهری در تبریز تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای تعطیلات آخر هفته رهبر معظم انقلاب آخر نیمکت می نشستند و آقای مطهری پای تخته صحبت می کردند /دیدگاه شهید مطهری درباره رهبری چه بود؟ انجام بزرگترین استخدام تاریخ ایران +جزئیات رهبر انقلاب: ناامیدکردن جوانان از روی لجاجت با نظام، لطمه زدن به آینده کشور است
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...