نحوه کاهش فضای ذخیره سازی واتس آپ در IPHONE و ANDROID

  پنجشنبه، 20 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
نحوه کاهش فضای ذخیره سازی واتس آپ در IPHONE و ANDROID
گروه های واتس اپ با پیام های متنی و ویدئوهای متعددی پر می شوند. همه این رسانه ها فضای ذخیره سازی ارزشمندی را در گوشی آیفون یا اندروید شما اشغال می کنند. در ادامه به چگونگی کاهش فضای ذخیره سازی واتس اپ بدون حذف این برنامه پرداخته خواهد شد.

کش واتس اپ چیست؟

یکی از مشکلات گریبانگیر دارندگان گوشی های هوشمند پر شدن حافظه گوشی است. به خصوص اگر گوشی شما میان رده باشد، حافظه داخلی آن محدود است و باید دقت بیشتری به خرج بدهید. وقتی حافظه گوشی پر می شود، چاره ای جز پاک کردن اطلاعات ذخیره شده ندارید. معمولاً اطلاعات دم دستی اما مهم (مانند عکس ها و فیلم های گالری) را پاک می کنیم تا در کمترین فرصت بتوانیم فضای مورد نیازمان را خالی کنیم. اما این جای خالی با گرفتن چند عکس پر می شود. پس باید به دنبال راه بهتری باشیم. بد نیست بدانید که بخش عمده حافظه گوشی شما را اطلاعات غیرضروری پر می کند که نیازی به آنها ندارید یا حتی از وجودشان خبر ندارید. کش برنامه های نصب شده بر روی گوشی از همین اطلاعات است. در پست های دیگری نحوه خالی کردن حافظه گوشی های اندرویدی و گوشی های آیفون را شرح داده بودیم. عامل مهم دیگری که باعث پر شدن حافظه گوشی می شود، اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ است. در این پست نحوه پاک کردن کش واتس اپ را آموزش می دهیم. با کارتی مگ همراه باشید.ش

اما کش چیست؟ کش تلگرام یک فضای ذخیره سازی موقت و شامل همه فایل هایی است که شما به سرور واتس اپ ارسال و از آن دریافت می کنید. وقتی یک عکس را در واتس اپ دانلود می کنید، فایل عکس در کش واتس اپ و روی حافظه داخلی گوشی شما ذخیره می شود. به این ترتیب وقتی مجدداً به آن کانال، گروه یا چت سر می زنید، نیازی نیست عکس را دوباره دانلود کنید. فایده کش این است که شما را از دانلود چند باره یک فایل می رهاند و مصرف اینترنت شما را هم کاهش می دهد. چون هر فایل را فقط یک بار دانلود می کنید و می توانید بارها از آن استفاده کنید. کش واتس اپ به مرور زمان و با بازدید شما از گروه ها و کانال های مختلف، حجم بیشتری را اشغال می کند و ضمن کند شدن گوشی، باعث مختل شدن عملکرد خود اپلیکیشن هم می شود. پس بهتر است به طور دوره ای آن را پاک کنید.

کاهش فضای ذخیره سازی واتس آپ در اندروید :

ابزار مدیریت ذخیره سازی را در بخش تنظیمات پیدا خواهید کرد. برنامه WhatsApp را در تلفن هوشمند Android خود باز کرده و روی دکمه منوی سه نقطه ضربه بزنید.

تصویر
کاهش فضای ذخیره سازی واتس آپ در اندروید
در اینجا ، بر روی گزینه “Settings” ضربه بزنید.
تصویر
حذف کش و فایل های اضافه واتس اپ
اکنون گزینه “Data and Storage Usage” را انتخاب کنید.
تصویر
کاهش فضای ذخیره سازی واتس آپ
در اینجا ، یک بخش “Storage Usage” را مشاهده می کنید. این به شما می گوید فضای ذخیره سازی WhatsApp در تلفن هوشمند اندرویدی شما چقدر است.
تصویر
پاك كردن كش واتس آپ در اندروید
هنگامی که روی بخش “Storage Usage” ضربه می زنید ، لیستی از همه مکالمات موجود در واتس اپ را مشاهده می کنید که بر اساس میزان فضای ذخیره آنها انتخاب شده است. از بالای لیست روی یک مکالمه ضربه بزنید.
تصویر
کاهش حجم اشغالی واتس اپ

اکنون خواهید دید که چند پیام متنی ، تصاویر ، فیلم ها و GIF ها با مکالمه مرتبط هستند. بر روی دکمه “Free Up Space” در گوشه پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید.

تصویر
کاهش فضای ذخیره سازی واتس آپ
اکنون ، روی علامت کادر کنار نوع رسانه ای که می خواهید حذف کنید ، ضربه بزنید. بعد ، بر روی دکمه “Delete Items” ضربه بزنید.
تصویر
واتس آپ برای اندروید

از پنجره باز شده ، روی گزینه “Clear Messages” ضربه بزنید.

تصویر
کاهش فضای ذخیره سازی واتساپ

پیام ها و رسانه ها از ذخیره سازی WhatsApp حذف می شوند و فضای ذخیره سازی را پس می گیرید.

کاهش فضای ذخیره سازی واتس آپ در آیفون :

روند کاهش فضای ذخیره سازی WhatsApp در آیفون کمی متفاوت است.

در آیفون خود ، برنامه WhatsApp را باز کرده و به زبانه “Settings” بروید. در اینجا ، بر روی گزینه “Data and Storage Usage” ضربه بزنید.

تصویر
کاهش فضای ذخیره سازی واتساپ در آیفون
اکنون گزینه "Storage Usage" را بکشید و به پایین ضربه بزنید.

تصویر
پاك كردن كش واتس اپ در ايفون
اکنون لیستی از تمام مکالمات WhatsApp ، بر اساس اندازه ، را مشاهده خواهید کرد. بر روی یک مکالمه ضربه بزنید تا جزئیات مربوط به استفاده از فضای ذخیره سازی آن را ببینید. از پایین صفحه ، روی دکمه “Manage” ضربه بزنید.
تصویر
پاك كردن كش ايفون
اکنون انواع رسانه ای را که می خواهید حذف کنید ، انتخاب کنید.
تصویر
کاهش فضای ذخیره سازی واتس آپ در آیفون
از آنجا ، بر روی دکمه “Clear” ضربه بزنید.
تصویر
کاهش حجم اشغالی واتس اپ در آیفون
برای تأیید دوباره روی دکمه “Clear” در پیام پاپ آپ ضربه بزنید.
تصویر
حذف کش و فایل های اضافه واتس اپ

اکنون داده های مربوطه از ذخیره سازی WhatsApp خارج می شوند و فضای ذخیره سازی را پس می گیرید. برای بررسی فضای ذخیره موجود در iPhone می توانید به Settings > General > iPhone Storage بروید.

اگر از WhatsApp به عنوان سرویس پیام رسانی اصلی خود استفاده می کنید ، باید بدانید که می توانید ویژگی ذخیره خودکار برای رسانه های ورودی را خاموش کنید. پس از پاک کردن مکالمات غیر ضروری ، توصیه می کنیم ویژگی های ذخیره خودکار و بارگیری خودکار را از تنظیمات غیرفعال کنید. به این ترتیب ، خود را از پاک کردن مکرر مکالمات WhatsApp نجات می دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (507 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (264 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (119 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (62 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (18 نظر) حال خوش بهاره رهنما با چشمان گریان بعد از زیارت امام حسین(ع) در بین الحرمین+عکس/ قبول باشه (16 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (13 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد