دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / پرورش گل و گیاه /

نحوه پرورش و نگهداری گل خورشیدی 

پنجشنبه، 09 آبان 1398
گل خورشیدی گونه ای گیاه بومی از آفریقای جنوبی است، که همانگونه که از نامش پیداست گل آن به مانند خورشید زیبا است، برای نگهداری و پرورش گل خورشیدی ابتدا باید با نیاز های این گل شگفت انگیز آشنا شوید.

پرورش گل خورشیدی

اصول نگهداری و پرورش گل خورشیدی

گل خورشیدی به عنوان گل آپارتمانی شناخته می شود، این گل در زمستان برای رشد مطلوب خود نیاز به هوایی متعادل دارد، اما در فصل تابستان می تواند در هوای بیرون به خوبی رشد کند، زمانی که شما اقدام به کاشت گل خورشیدی می کنید مدت زمان زیادی طول می کشد تا گیاه شما به مرحله گل دهی برسد.

دمای مورد نیاز برای پرورش گل خورشیدی

این گیاه در مقابل سرما بسیار حساس بوده و مقاومت به سرما ندارد ، بهترین دما برای این گیاه ۱۶ درجه سانتی گراد است، زمانی که هوا سرد می شود به خصوص در زمستان آن را به داخل منزل بیاورید و زمانی که هوا گرم می شود گیاه را به بیرون از خانه زیر سایه انتقال دهید.

رطوبت مورد نیاز برای پرورش گل خورشیدی

گل خورشیدی برای رشد خود به ۶۰ درصد رطوبت نیاز دارد که این رقم نشان دهنده رطوبتی متعادل است.

آبیاری مناسب برای پرورش گل خورشیدی

بهترین زمان آبیاری گل خورشیدی زمانی است که خاک گلدان کاملا خشک شده باشد، اما باید این نکته را بدانید که گل خورشیدی زمانی که در دوره گل دهی است به آب بیشتری نیاز دارد. اما با پایان یافتن دوران گل دهی از میزان آبیاری هم باید کاسته شود. میزان آبیاری گل خورشیدی باید منظم باشد.

نور مورد نیاز برای پرورش گل خورشیدی

گل خورشیدی برای رشد خود نیاز به نور غیر مستقیم خورشید دارد، بهترین مکان برای نگهداری گل خورشیدی در منزل پشت پنجره شمال است. و بهترین مکان برای گل خورشیدی در حیاط زیر سایه درخت و نیم سایه است.

خاک مناسب برای پرورش گل خورشیدی

گل خورشیدی به خاکی با قدرت زهکشی بالا نیاز دارد، در کل گل خورشیدی بهترین روند رشد را در خاک های سبک دارد، شما می توانید با مخلوط خاک برگ و ماسه بهترین خاک را برای رشد این گیاه فراهم کنید.

تغذیه مناسب برای پرورش گل خورشیدی

برای کوددهی و تغذیه گل خورشیدی باید قبل از دوران گل دهی آن اقدام به این کار کنید، بهترین کود برای تغذیه گل خورشیدی کود کریستالون صورتی است، که از این کود باید هر ۱ ماه ۱ مرتبه از آن استفاده کرد. تغذیه گل خورشیدی کمک زیادی به شادابی و سرحالی گیاه می کند.

نحوه کاشت و تکثیر گل خورشیدی

تکثیر گل خورشیدی با ۲ روش پاجوش و بذر قابل انجام است، که البته کاشت آن از طریق بذر روشی سخت و نامناسب است چرا که سال های زیادی طول خواهد کشید تا به مرحله گل دهی برسد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
گام به گام مراحل چاپ کتاب
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟