دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / نگهداری حیوانات خانگی /

نحوه شستن و حمام کردن همستر 

پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401
ممکن است همستر دوست داشتنی شما هم گاهی کمی کثیف و ژولیده شود و نیاز به حمام کردن داشته باشد.نحوه تمیز کردن همستر را در این مطلب می خوانید. با ما همراه باشید.

آیا اتاق شما به خاطر وجود همستر که در قفس است، بوی خوک دونی می دهد و نیاز به شستشوی همستر دارید؟ اگر به منبع بوی بد توجه کنید، متوجه خواهید شد که این بوی نامطلوب هم از قفس، هم از همستر است. اگر چه در شرایط عادی، شستشوی همستر لزومی ندارد و خودشان می توانند ترشح روغن های بد بوی سطح بدن خود را مختل کنند، اما باز هم این امر برای سلامتی آن ها مضر است. در این مطلب به چند روش برای تمیز کردن همستر ها اشاره می کنیم.

آیا می توان همستر را حمام کرد؟

بله. شما می توانید همستر کوچولوی خود را بشویید. اما حتی الامکان نباید این کار را انجام دهید، مگر در شرایط خاص. دکتر فرانکین راتنر در این باره می گوید: واقعاً نیازی به شستن همستر نیست. یا حداقل شستشو با آب لازم نیست.استحمام این حیوان کوچولو با آب فقط در شرایط اضطراری لازم است.دکتر لورن پل نی می گوید که همسترها هیچ علاقه ای به آب ندارند و دوست هم ندارند که شنا یاد بگیرند. بنابراین در زمان محاصره شدن با آب یا مواد مرطوب، این حیوانات آزرده شده و آماده گاز گرفتن می شوند.همسترها فقط در شرایط خاص نیاز به حمام کردن دارند.

نکات قبل از حمام کردن همستر

  • تمیزکردن منظم قفس و وسایل همستر
  • مطمئن شوید که راه دیگری بجز حمام نباشد
  • در صورت چسبیدن چیزی مثل آدامس با قیچی آن را ببرید

نحوه شستن و تمیز کردن همستر

همسترها با نظافت کردن خود تمیز می مانند و نیازی به شستن با آب و حمام ندارند اما از آنجا که کف قفس آنها با کاغذهای خرد شده و مواردی شبیه به این یا ملافه ها پوشیده می شود، هر از گاهی ممکن است ذرات کثیف یا مدفوع روی پوست و لای موهای آنها گیر کند. در این موارد تنها کافی است بخشی که بدن همستر که نمی تواند ببیند را تمیز کنید.راتنر توصیه می کند که همستر خود را با یک پارچه نرم مرطوب با شامپوی حیوانات خانگی و بدون آب پاک کنید. فقط مراقب باشید که شامپو، نزدیک چشم یا دهان این حیوان مالیده نشود. همچنین می توانید از دستمال مرطوب مخصوص حیوانات برای تمیز کردن همستر استفاده کنید.همسترها با نظافت کردن خود تمیز می مانند و معمولا نیازی به حمام کردن ندارند.

شستن همستر با آب در مواقع ضروری

صاحبان همسترهایی که می خواهند حیوان خانگی خود را حمام کنند و او را با آب بشویند (به عنوان مثال در زمانی که حیوان خود را به ماده چسبناک یا سمی مالیده است) باید چند اقدام احتیاطی انجام دهند. دکتر راتنر توصیه می کند به جای انداختن همستر در کاسه یا سطل آب، از یک ظرف کم عمق با حداقل مقدار آب لازم استفاده کنید. پس از تمیز شدن همستر حتماً قبل از بازگرداندن حیوان به قفس همستر او را به آرامی با یک حوله نرم خشک کنید.

حمام کردن همستر با شن و ماسه

شن و ماسه می تواند یکی از لوازم بهداشتی مخصوص همستر باشد. زیرا این حیوانات می توانند از حمام شن و ماسه یا خاک برای تمیز کردن خود استفاده کنند که احتمالا مفهوم نا آشنایی برای برخی از دارندگان حیوانات خانگی است. حمام کردن همستر در شن و ماسه یا خاک مخصوص ضروری است. زیرا چرخیدن این موجود دوست داشتنی در شن و ماسه یا خاک باعث جذب روغن و کثیفی از پوست و موهای او می شود و به سلامت او کمک می کند.حمام همستر با شن و ماسه به او کمک می کند تا خودش را تمیز کند. به نظر می رسد برخی از این همسترها دوست دارند در شن بازی کنند. بنابراین بازی کردن در شن می تواند به یک روش جالب برای سرگرمی و فعالیت و حتی تمیز شدن همستر تبدیل شود. نظافت در شن و ماسه بیشتر از شستشو در آب برای همسترها توصیه می شود. البته حمام شن و ماسه یا خاک گاهی اوقات باعث ایجاد مشکلات تنفسی در برخی از این حیوانات می شود.

نکات و هشدارها در رابطه با شستن همسترها

  • اول از همه با چند قطره آب همستر را خیس کنید بعد از عادت کردن به آب همستر را داخل آب بگذارید .
  • از آب هم دمای اتاق استفاده کنید .
  • اغلب اوقات همسترها نیازی به حمام ندارند و با لیس زدن خود را تمیز میکنند.
  • همستر را در آب عمیق قرار ندهید .
  • به همستر جازه شنا کردن ندهید ، زیرا بعد از خسته شدن شنا نمیکنند و غرق میشوند .

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)