نحوه استفاده از کیبورد موبایل در هنگام تایپ به عنوان مکان‌نما!

  دوشنبه، 20 شهریور 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
نحوه استفاده از کیبورد موبایل در هنگام تایپ به عنوان مکان‌نما!
پس از بروزرسانی اندروید، صفحه کلید سامسونگ از نظر ظاهری و ویژگی ها شاهد پیشرفت های بزرگی بود. صفحه کلید بروز شده توانست وارد رقابت با دیگر برنامه های کیبورد شود. این نسخه بروز شده ویژگی های چون کلیپ بورد، تم، گیف و مکانما را در بردارد. در ادامه ساعدنیوز به نحوه استفاده از کیبورد موبایل در هنگام تایپ به عنوان مکان‌نما خواهد پرداخت. همراه ما باشید.

بسیاری از ما در هنگام تایپ با موبایل دچار اشتباه می‌شویم و می‌خواهیم در میان متن یک کلمه را اصلاح کنیم. در حالت عادی چنین فرآیندی می‌تواند سخت و آزاردهنده باشد، اما امکان استفاده از کیبورد موبایل به عنوان مکان‌نما متن وجود دارد که کار را برای کاربران ساده می‌کند.

کیبوردهای موبایل در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند، با این حال همچنان با یک ضعف بزرگ دست و پنجه می‌کنند که آن، سختی اصلاح یک کلمه در میان متن است. اگرچه ابعاد نمایشگر گوشی‌های هوشمند در چند سال گذشته بزرگتر شده‌اند و محصولاتی مانند گلکسی نوت 20 اولترا دارای صفحه نمایش 6.9 اینچی هستند، اما همچنان اصلاح یک کلمه در میان متن دشوار است.

برای اصلاح یک کلمه در متن باید دست خود را روی متن نگه دارید تا مکان‌نما ظاهر شود و سپس با انگشت خود آن را به سمت چپ یا راست منتقل کنید که می‌تواند بسیار سخت و آزاردهنده باشد، چرا که انگشت شما از مشاهده کامل متن جلوگیری می‌کند.

با وجود چنین مشکلی، چندین کیبورد در سیستم عامل اندروید و iOS این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که بدون لمس متن، بتوانید مکان‌نما را کنترل کنید. با این کار دیگر انگشت شما مانع دیدتان نمی‌شود و می‌توانید به راحتی از مکان‌نما متن استفاده کرده و کلمات را اصلاح کنید. در ادامه برای یادگیری نحوه این کار با ساعدنیوز همراه باشید.

استفاده از کیبورد به عنوان مکان‌نما متن در اندروید

برای دستیابی به این قابلیت باید از کیبورد جی‌بورد گوگل یا نسخه بتای کیبورد SwiftKey مایکروسافت استفاده کنید.

استفاده از کیبورد به عنوان مکان‌نما متن در اندروید

در هنگام استفاده از کیبورد جی‌بورد تنها کافیست دست خود را روی اسپیس بار (Space Bar) تکان دهید تا به اندازه آن بتوانید مکان‌نما را به سمت راست یا چپ حرکت دهید.

اگر در حال استفاده از نسخه بتای SwiftKey هستید، باید برای مدت زمان تقریبا طولانی دکمه اسپیس بار را فشار دهید و انگشت خود را روی آن نگه دارید. پس از این کار می‌توانید با حرکت انگشت خود روی کیبورد، مکان‌نما متن را کنترل کنید. برخلاف جی‌بورد، شما در کیبورد مایکروسافت می‌توانید انگشت خود را به سمت بالا یا پایین بکشید تا سریعا میان خطوط حرکت کنید.

اگر علاقه‌ای به نگه داشتن انگشت خود روی اسپیس بار ندارید، می‌توانید یک ردیف از دکمه‌های فلش را به آن اضافه کنید که چنین قابلیتی برای نسخه بتا و استاندارد در نظر گرفته شده است. این فلش‌ها که زیر کیبورد قرار می‌گیرند، در تصویر بالا قابل مشاهده هستند.

برای فعالسازی این دکمه‌ها، اپلیکیشن SwiftKey را اجرا کنید یا اینکه دکمه تنظیمات در کیبورد را فشار دهید. این دکمه در نوار ابزار بالای کیبورد در دسترس شما قرار دارد. پس از این کار، گزینه «Layout & Keys» را انتخاب کرده و سپس در منو گزینه «Arrow Keys» را فعال کنید. با این کار فلش‌ها زیر کیبورد قرار می‌گیرند و می‌توانید برای کنترل مکان‌نما متن از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از کیبورد به عنوان مکان‌نما متن در iOS

کاربران آیفون و آیپد از مدت‌ها قبل به چنین ویژگی در کیبورد پیش فرض سیستم عامل iOS دسترسی دارند. برای استفاده از آن تنها کافیست انگشت خود را روی دکمه اسپیس بار قرار دهید و با حرکت انگشت خود، کرسر متن را کنترل کنید. اگر در حال استفاده از کیبورد جی‌بورد هستید، انگشت خود را روی اسپیس بار حرکت دهید تا مکان‌نما به سمت چپ یا راست برود.

استفاده از کیبورد به عنوان مکان‌نما متن در iOS

اگر از کیبورد SwiftKey استفاده می‌کنید، برخلاف سیستم عامل اندروید برای دسترسی به این قابلیت نیازی به نسخه بتا نخواهید داشت و در نسخه استاندارد می‌توانید دکمه اسپیس بار را فشرده و انگشت خود را روی آن نگه دارید. با حرکت انگشت خود روی کیبورد، کرسر متن را جابجا کنید. می‌توانید انگشت خود را به سمت بالا یا پایین بکشید تا میان خطوط حرکت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (12 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان