دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

نحوه گرفتن مجوز رسمی بستنی فروشی 

شنبه، 26 خرداد 1403
در این مقاله با نحوه گرفتن مجوز برای بستنی فروشی آشنا می‌شویم. اگر صاحب یک بستنی فروشی هستید، اما هنوز نسبت‌به دریافت مجوز رسمی اقدام نکرده‌اید این مقاله برای شما نوشته شده است. 

فعالیت قانونی، مهم‌ترین اصل برای راه‌اندازی و شروع کار یک کسب‌وکار است. این موضوع برای کسب‌وکارهایی مانند بستنی فروشی که با مواد غذایی سر‌وکار دارند اهمیت بیشتری دارد. مجوز بستنی‌ فروشی، جوازی است که به صاحبان کسب‌و‌کارهای بستنی‌فروشی برای امکان فعالیت قانونی داده می‌شود. این پروانه توسط اتحادیه‌ها و سازمان‌های مربوطه پس از بررسی شرایط و مدارک لازم صادر خواهد شد. در این مقاله با نحوه گرفتن مجوز برای بستنی فروشی آشنا می‌شویم. اگر صاحب یک بستنی فروشی هستید، اما هنوز نسبت‌به دریافت مجوز رسمی اقدام نکرده‌اید این مقاله برای شما نوشته شده است.

برخورداری از شرایط عمومی برای دریافت مجوز رسمی بستنی فروشی

به‌عنوان فردی که قصد دریافت مجوز رسمی یک بستنی فروشی دارید، باید از یک شرایط عمومی برخوردار باشید. لیست شرایط عمومی اخذ مجوز بستنی فروشی در سراسر ایران به شرح زیر است:

· مدارک شناسایی: به اصل شناسنامه و کارت ملی نیاز است. اتباع خارجی نیز باید گذرنامه و پروانه کار داشته باشند.

· گواهی عدم سوء پیشینه: این گواهی را می‌توانید به‌صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک قضایی دریافت کنید.

· سند مالکیت: اسنادی مانند اجاره‌نامه، صلح‌نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه‌نامه و یا هر قراردادی که از نظر قانونی معتبر باشد، پذیرفته شده است.

· گواهی مالیاتی: این گواهی را باید از اداره مالیات مربوط برای تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب دریافت کنید.

· دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار: برای اخذ مجوز رسمی کسب‌وکار به گواهی پایان دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل‌های آموزشی قانون نظام صنفی نیاز دارید.

· کارت پایان خدمت: این مدرک یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه برای آقایان الزامی است. گواهی اشتغال به تحصیل برای متقاضیان زیر 50 سالی که کارت پایان خدمت ندارند مورد پذیرش است.

بعد از جمع‌آوری مدارک بالا و احراز شرایط عمومی باید نسبت‌به فراهم کردن شرایط اختصاصی برای دریافت مجوز رسمی بستنی فروشی اقدام کنید. در ادامه شما را با شرایط اختصاصی آشنا خواهیم کرد.

بعد از اخذ مجوز رسمی اگر برای گسترش کسب‌وکارتان، خرید دستگاه بستنی ساز قیفی و تهیه تجهیزات با‌کیفیت و جدید نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، کارشناسان البرز تجهیز راهنمای شما خواهند بود.

شرایط اختصاصی مورد‌نیاز برای دریافت مجوز رسمی بستنی‌فروشی

دریافت مجوز رسمی بستنی‌فروشی مستلزم رعایت مجموعه‌ای از شرایط و الزامات اختصاصی است. شرایط اختصاصی مورد‌نیاز به شرح زیر هستند:

· مکان مناسب: به محلی با کاربری تجاری و اداری نیاز دارید. این مکان باید از نظر متراژ و موقعیت مکانی مورد‌تایید اماکن باشد.

· انتخاب نام: برای اخذ مجوز باید نام مناسبی برای بستنی‌فروشی انتخاب کنید.

· تامین تجهیزات مناسب: فقط در صورت داشتن وسایل مورد نیاز و تجهیزات کامل، مجوز رسمی بستنی فروشی برایتان صادر می شود. چنانچه هنوز نسبت‌به تکمیل تجهیزات اقدام نکرده‌اید، از فروشگاه اینترنتی تجهیزات کافی شاپ البرز تجهیز امکان تهیه همه وسایل مورد‌نیازتان را خواهید داشت.

با رعایت این الزامات می‌توانید با اطمینان بیشتری می‌توانید نسبت‌به دریافت مجوز رسمی بستنی فروشی اقدام کنید.

مراحلی که برای دریافت مجوز رسمی بستنی فروشی باید طی کنید

برای دریافت جواز آبمیوه و بستنی‌فروشی، هر شخص باید مراحل زیر را طی کند. این شرایط برای آقایان و خانم‌ها یکسان است:

· ارسال درخواست: درخواست جواز فروش آبمیوه و بستنی باید از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir ارسال شود. هم‌چنین این درخواست را می‌توان به‌صورت کتبی به اتحادیه آبمیوه، بستنی و نوشابه تهران تحویل داد.

· تکمیل فرم‌ها و تحویل مدارک: فرم‌های اداری مربوطه باید تکمیل و کلیه مدارک لازم تحویل داده شود. کمیسیون بازرسی اتحادیه از محل فروش بازدید می‌کند و گزارش مربوط به موقعیت مکانی و مطابقت آن با قوانین را تهیه می‌کند.

· بررسی درخواست توسط هیئت مدیره: هیئت مدیره اتحادیه جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را بررسی می‌کند. در‌صورت احراز کامل شرایط، برای متقاضی تاییدیه پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف‌کننده صادر می‌شود.

· پرداخت حق عضویت و دریافت پروانه: پس از پرداخت حق عضویت، فرد پروانه کسب را دریافت می‌کند.

توجه داشته باشید که جواز کسب ابتدا برای یک سال صادر می‌شود و در مراحل بعدی برای پنج یا ده سال قابل تمدید است.

تایید فعالیت قانونی بستنی فروشی با دریافت مجوز رسمی

در این مقاله با نحوه دریافت مجوز برای بستنی فروشی آشنا شدیم. دریافت مجوز رسمی بستنی‌فروشی نه تنها یک الزام قانونی است، بلکه به کسب‌و‌کارتان اعتبار و مشروعیت می‌دهد. با گذراندن مراحل دریافت مجوز، از جمله ارسال درخواست، تکمیل فرم‌ها، تحویل مدارک و پرداخت هزینه‌ها، می‌توانید به‌صورت قانونی و با اطمینان از رعایت استانداردهای بهداشتی و تجاری فعالیت کنید.

این مجوز فعالیت رسمی و قانونی کسب‌وکار شما در حوزه بستنی‌فروشی را تایید می‌کند. کسب مجوز رسمی بستنی‌فروشی مزایایی مانند جلب اعتماد مشتریان و امکان بهره‌مندی از حمایت‌ها و تسهیلات دولتی را برایتان به‌همراه می‌آورد. هم‌چنین با داشتن این جواز، از حقوقتان به‌عنوان صاحب کسب‌و‌کار حفاظت می‌شود و امکان بهره‌مندی از مزایای تبلیغات و بازاریابی رسمی را خواهید داشت. در‌نهایت باید به این نکته اشاره کرد که دریافت پروانه کسب بستنی‌فروشی یک گام اساسی برای پایداری و رشد کسب‌و‌کار است و به شما کمک می‌کند تا در یک چارچوب قانونی و مطمئن به فعالیتتان ادامه دهید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویراستاری تخصصی مقاله
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ویدیو/ تبدیل تنۀ درخت به راه‌پله فقط میتونه کار یه مهندس خلاق باشه/ یا راهی خواهم یافت، یا راهی خواهم ساخت...
(ویدیو) حاضرجوابی خنده دار امیرمهدی ژوله در پاسخ به سوال خصوصی محسن کیایی در جدیدترین قسمت برنامه "صداتو" 🤣
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی