دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

نحوه پیدا کردن فیوز سوخته 

پنجشنبه، 25 آبان 1402
اگر لوازم جانبی خودرو خود به خود خاموش می شوند، باید فیوزهای خودرو را بررسی کرده و فیوزهای خراب را تعویض کنید.ما در این مطلب از ساعد نیوز به شما آموزش می دهیم چگونه فیوز سوخته را پیدا کنید.با ما همراه باشید.

فیوز یکی از پر کاربرد‌ترین کالا‌هایی است که در خودرو به صورت زاپاس باید باشد تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کرد. فیوز‌ها قطعات کوچکی هستند که در خودرو‌ها وظیفه کنترل برق ورودی به دستگاه‌های مختلف را دارند و در صورت زیاد شدن بار الکتریکی ورودی یا نوسان داشتن آن، جریان را قطع می‌کند تا آن دستگاه به خصوص از کار بیافتند و صدمه نبیند.

چگونه یک فیوز سوخته را پیدا کنید؟

هنگامی که به سوختن فیوز مشکوک شدید، خودرو را خاموش کرده و جعبه فیوز اصلی را پیدا کنید. در بیشتر موارد در جای پای راننده در زیر داشبورد قرار دارد. همچنین ممکن است یک جعبه فیوز دوم در زیر کاپوت وجود داشته باشد. برای مکان دقیق هر کدام از دفترچه راهنمای مالک خود مشورت کنید.

به دنبال لوازم جانبی یا قطعات نادرست باشید

ابتدا به داخل وسیله نقلیه خود نگاه کنید تا هر قطعه الکتریکی را که به درستی کار نمی کند پیدا کنید. دلایل مختلفی وجود دارد که یک قطعه خراب می شود، اما یکی از آنها سوختن فیوز است.

جعبه فیوز اصلی را جستجو کنید

سپس، باید جعبه فیوز اصلی خودروی خود را پیدا کنید. معمولاً جایی زیر داشبورد یا داخل محفظه موتور است. برای یافتن آن جعبه می توانید به دفترچه راهنمای مالک خودرو مراجعه کنید.همچنین یک نمودار در داخل جعبه فیوز پیدا خواهید کرد که به شما کمک می کند هر فیوز را شناسایی کنید. موردی را پیدا کنید که مربوط به جزء یا لوازم جانبی معیوب است که قبلاً شناسایی کرده اید.

فیوز را بردارید و بررسی کنید

اگر می‌خواهید چگونه فیوز ماشین را بردارید، این کار ساده است. شما فقط باید آن را مستقیماً بیرون بکشید. می‌توانید این کار را با دست انجام دهید، اگرچه بهتر است با انبردست یا کش‌کش‌هایی که برای استفاده با فیوز طراحی شده‌اند، انجام دهید.سپس فیوز را از نزدیک بررسی کنید. فیوز سوخته دارای یک عنصر سیم سوخته یا ذوب شده در داخل آن است، به این معنی که دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که بیش از یک فیوز می تواند به طور همزمان منفجر شود. بنابراین، ارزش آن را دارد که برخی از فیوزهای دیگر را در حالی که در جعبه فیوز اصلی هستید، بررسی کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 29 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خلاقیت منحصر به فرد مجسمه ساز ایرانی برای ساختن سردیس محمدرضا شجریان حماسه آفرید/ هنرمند واقعی فقط خودت+ویدیو
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
مروری بر بازیگرانی که با گریم چهره حیوان در مقابل دوربین ظاهر شدند؛ از نیوشا ضیغمی و هومن حاج عبداللهی تا الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی+عکس
نگاهی به میز صبحانه استوایی زهرا گونش ستاره قدبلند تیم ملی والیبال زنان ترکیه در یک کافه بسیار زیبا +تصاویر/ رونمایی از ترکیب جذاب آناناس و عسل
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
نگاهی به خلوت عاشقانه ی زهرا گونش با دوچرخه ی رنگی اش در دل جنگل / طبیعت گردی به سبک ستاره 2 متری والیبال ترکیه + عکس
(ویدیو) نرگس محمدی،بازیگر جوکر2 : علی اوجی گفت زنم بشی تا 60 سالگی می خندونمت
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
خلاقیت خنده دار اوستا تعمیرکار در پیوند پنجره اتاق به پنجره ماشین حماسه آفرید+عکس/ هنر از اول نزد ایرانیان بوده و بس😂
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC