دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

نحوه تعمیر اویل پمپ یا پمپ روغن 

یکشنبه، 24 دی 1402
اویل پمپ یا همان پمپ روغن وسیله ای است که روغن موجود در موتور را به مدار روغنکاری پمپ کرده و جریان روانسازی موتور را ایجاد می کند. این وسیله معمولاً در داخل بلوک سیلندر قرار دارد.ما در این مطلب از ساعد نیوز نحوه تعمیر این قطعه را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

از نصب نادرست پمپ روغن گرفته تا نگهداری اشتباه از روغن می‌تواند عامل اصلی خرابی پمپ باشد. وقتی فشار روغن موتور کاهش می‌یابد، اصطکاک بین قطعات مختلف خودرو افزایش می‌یابد. پس شما باید مراقب علائم رایج نشان دهنده کاهش عملکرد موتور باشید. افزایش مصرف سوخت، کاهش قدرت خودرو و گیرپاچ کردن خودرو از علائم خرابی اویل پمپ هستند.

اویل پمپ را چگونه تعمیر کنیم؟


  • به منظور باز کردن پمپ روغن (اویل پمپ)، ابتدا باید خار میرلنگ را جدا کنید و به دلیل شکننده بودن قطعات اویل پمپ مراقب باشید که بر روی زمین نیفتند.

  • در ادامه شما باید تسمه تایم و کارتر و قاب محافظ اویل پمپ را باز کنید، سپس پیچ های موجود را باز کنید، با انجام این کار می توانید اویل پمپ را به همراه متعلقات آن از جمله زنجیر و چرخ زنجیر از محفظه مربوطه خارج کنید.

  • در مرحله بعد باید صافی و درپوش را از آن جدا کرده و سوپاپ که از پیستون و فنر تشکیل شده است را بیرون آورید. تمام قطعات موجود در اویل پمپ را به خوبی شستشو داده و خشک نمایید و در صورتی که خراش، ساییدگی و یا ترک در قطعات وجود دارد نسبت به تعویض آن ها اقدام کنید.

  • در مرحله بعد باید زنجیر و چرخ زنجیر را نیز کنترل کرده و از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

  • در پایان نیز فاصله بین سر دنده و بدنه پمپ را محاسبه کرده و در صورتی که از فاصله مجاز کمتر است نسبت به رفع عیب آن اقدام کنید.

سخن پایانی


معمولاً پمپهای روغن تا پیش از خراب شدن سرویس نمی شوند و پس از خرابی، به سرعت به موتور شما آسیب می رسانند. لطفا حواستان به اویل پمپ خودروی خود باشد تا از بروز خسارات سنگین تر جلوگیری شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
حال و هوای فروشگاه لباس ورزشی علی دایی در روز افتتاحیه +عکس/ از حضور افتخاری رضا گلزار و امیر جعفری تا سید جواد هاشمی و ......
خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "کراتین کار" ها حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
ویدیو/ عجیب‌ترین رژیم غذایی جهان در گینس مربوط به میشل لوتیتو/ آقای همه چیز‌خوار که چندین تن فلز را به جای دسر بلعید
(تصاویر) چیدمان ایرانی پسند خانه ی رحمان عموزاد، دارنده مدال نقره المپیک 2024، و همسر جوان و موقرش با کابینت های چوبی و مبلمان استخوانی/ واای به این میگن حیاط👌 شیک و باصفا
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه