دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

نحوه تعویض روغن ترمز ماشین در منزل! 

شنبه، 28 بهمن 1402
در ادامه این مطلب از ساعد نیوز نحوه تعویض روغن موتور در منزل را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

درست است که تعویض کردن روغن ترمز کار پیچیده و بسیار سختی نیست اما به مقدار کمی تجربه، استعداد فنی، وقت و حوصله ی کافی نیاز دارد. برای مثال بعد از انجام تعویض روغن ترمز حتما و حتما باید عمل هواگیری از سیستم ترمز را انجام دهید زیرا اگر این کار را انجام ندهید، باعث به وجود آمدن آسیب به سیستم ترمز و عمل نکردن صحیح آن می شود.با این حال اگر قصد دارید شخصا روغن ترمز را در خانه یا پارکینگ شخصی خود تعویض کنید، حتما 12 مرحله ی زیر را مرحله به مرحله رعایت کنید و آن ها را به طور صحیح انجام دهید.

روغن ترمز ماشین را چگونه تعویض کنیم؟


  1. در مرحله ی اول حتما باید خودرویتان را خاموش کنید و به آن زمان کافی بدهید تا به طور کامل سرد شود.

  2. به شما پیشنهاد می کنیم حتما از یک شخص دیگر برای کمک کردن به شما در انجام این کار، کمک بگیرید تا در اجرای این موضوع با مشکل مواجه نشوید.

  3. اول با یک پارچه دور تا دور محفظه را به طور کامل پاک کنید و بعد درب محفظه ی روغن ترمز را باز کنید.

  4. قبل از اضافه کردن روغن ترمز جدید، باید روغن ترمز قدیمی را به طور کامل با استفاده از دستگاه مکش دستی یا همان ساکشن، خالی کنید؛ که البته بعد از انجام این کار هم مقدار کمی روغن ترمز در سیستم ترمز باقی می ماند.

  5. در این مرحله باید با استفاده از جک، چرخ جلو را باز کنید.

  6. شیر هوا گیری یا همان شیر تخلیه را باز کنید و کمی روغن ترمز به مخزن آن اضافه کنید.

  7. در این مرحله از شخصی که کمک دست شما است بخواهید تا پایش را بر روی پدال ترمز نگه دارد و آن را فشار دهد. در این لحظه روغن ترمز قدیمی که در محفظه ی روغن ترمز باقی مانده بود از شیر هواگیری خارج می شود. البته حتما یک ظرف را در زیر شیر هواگیری قرار دهید تا روغن ترمز کهنه ای که خارج می شود باعث آسیب به محیط زیست نشود.

  8. مرحله ی قبلی را چندین بار تکرار کنید تا زمانی که روغن ترمز جدیدی که به مخزن اضافه کرده اید، از شیر هواگیری خارج شود. بعد از دیدن خارج شدن روغن ترمز جدید، سریعا شیر هواگیری را ببنید تا روغن ترمز جدید اسراف نشود.

  9. بعد از بستن شیر هواگیری می توانید چرخ جلو را دوباره سوار کنید.

  10. در این قسمت دوباره روغن ترمز به مخزن اضافه کنید تا زمانی که سطح آن به سطح مجاز برسد و بعد درب مخزن روغن ترمز را ببنید.

  11. اکنون می توانید خودرویتان را روشن کنید. البته قبل از حرکت چندین بار پدال ترمز را فشار دهید تا از پر شدن لوله های سیستم ترمز از روغن ترمز، اطمینان خاطر پیدا کنید.

  12. برای اطمینان خاطر بیشتر، در یک جای خلوت ترمز خود را چندین بار امتحان کنید تا با خیال آسوده تر به مسیر خود ادامه دهید.

سخن پایانی


پیشنهاد ما به شما این است که حتما به یک مکانیک متخصص و حرفه ای مراجعه کنید تا این کار را با اطمینان خاطر زیاد و به صورت حرفه ای انجام دهد و دیگر در این بابت خاطره ی آسوده ای داشته باشید. از این منظور به شما می گوییم ترجیحا خودتان روغن ترمز خودرو را تعویض نکنید، زیرا یک کار بسیار حساس است و ممکن است با یک اشتباه کوچک عواقب ناگواری گریبان گیر شما بشود. برای مثال ممکن است بعد از انجام کار نتوانید سلیندر رابه طور صحیح و درست سوار کنید و این کار شما باعث تصادف شما بشود.


5 پسندیدم 10 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه چاپ یک کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
(ویدیو) حاضرجوابی خنده دار امیرمهدی ژوله در پاسخ به سوال خصوصی محسن کیایی در جدیدترین قسمت برنامه "صداتو" 🤣
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
گشت و گذاری در خانه مجلل و رویایی رضا صادقی، خواننده مشکی پوش و محبوب ایرانی +عکس/ سلیقه بی نظیر همسر آلمانی آقای خواننده در چیدمان و انتخاب دکوری👌
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
عکس منتشر شده توسط میکاپ آرتیست اکرم بیرانوند/ تغییرات جادویی چهره همسر علیرضا بیرانوند را ببینید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه