دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

نحوه تشخیص سالم بودن سیستم تعلیق بادی خودرو 

پنجشنبه، 25 آبان 1402
سیستم تعلیق بادی از انتقال ارتعاشات و تکان های بسیار شدید در اثر حرکت خودرو بر روی مکان های ناهموار جلوگیری می کند اما ممکن است این سیستم دچار ایراداتی شود که ما در این مطلب از ساعد نیوز به شما یاد می دهیم که چگونه سالم بودن این سیستم را تست کنید.

سیستم تعلیق بادی از لحاظ کارکرد بسیار شبیه به سیستم هیدرولیکی است اما با این تفاوت که در این سیستم به جای روغن و پمپ روغن از هوا و کمپرسور هوا استفاده می شود. این سیستم با هوای فشرده پر شده و پیستونی که به اتصالات پایین چرخ متصل است با حرکت خود در این سیلندر باعث فشردگی هوا و ایجاد حالت فنری می شود.

آیا سیستم تعلیق بادی به خوبی کار می‌کند؟

در اینجا چند علامت وجود دارد که به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا سیستم تعلیق هوا به خوبی کار می‌کند یا در شرف سقوط است، این نشانه‌ها عبارت است از:

افتادگی خودرو

فنر مارپیچ و کیسه هوای کیت تعلیق بادی خودرو شما از وزن خودرو پشتیبانی می‌کند و به کاهش انرژی ناشی از دست اندازهای جاده در هنگام سفر کمک می‌کند. هنگامی که آن‌ها شروع به فرسودگی می‌کنند یا آسیب می‌بینند، دیگر وزن خودرو را تحمل نمی‌کنند و باعث فرو رفتن آن به سمت پایین می‌شوند.

حتی اگر فقط در یک گوشه پایین سوار شود، یک وسیله نقلیه آویزان می‌تواند تأثیر شدیدی بر عملکرد ماشین شما داشته باشد. با این اوصاف، بهتر است به محض اینکه متوجه افتادگی خودرو شدید، یک کیسه هوا یا فنر جدید را تعویض و نصب کنید.

کمپرسور به کار خود ادامه می‌دهد

کار یک کمپرسور در سیستم تعلیق هوا این است که اطمینان حاصل کند که همه کیسه‌های هوا به درستی باد شده‌اند. هنگامی که آن‌ها به فشار هوای مناسب رسیدند، کمپرسور در حالت ایده آل باید متوقف شود. اگر همچنان به کار خود ادامه دهد، ممکن است لازم باشد آن را تعویض کنید.

این مشکل معمولاً به دلیل نشتی در کیسه هوا ایجاد می‌شود. با این حال، یک نقص فنی نیز می‌تواند عامل کار مداوم کمپرسور باشد.

وسیله نقلیه دارای ضربه‌گیر است

با گذشت زمان، کمک فنرها، فنرها و کیسه‌های هوا در سیستم تعلیق شما فرسوده می‌شوند و از جذب انرژی جاده در حین سفر جلوگیری می‌کنند. این باعث می‌شود که سواری با دست‌انداز بیشتری نسبت به معمول داشته باشید.

هنگامی که متوجه شدید که وسیله نقلیه شما رانندگی خشن‌تری دارد، به خصوص زمانی که در شرایط جاده ناهموار سفر می‌کنید، به کمک فنرهای خودروی خود نگاهی بیندازید. اگر فرسوده شده‌اند یا نشتی دارند، فورا آن‌ها را تعویض کنید.

ماشین هنگام مسافرت خم می‌شود یا می‌چرخد

غلت زدن هنگام ترمزگیری، چمباتمه زدن هنگام شتاب گیری، یا خم شدن به پهلو در هنگام پیچیدن، رایج‌ترین علائم هشداردهنده‌ای است که نشان می‌دهد نیاز به تعویض کیت تعلیق دارید. معمولاً در اثر ضربه گیرهای فرسوده ایجاد می‌شوند. با این حال، سایر قطعات تعلیق آسیب دیده نیز ممکن است مسئول باشند.

سخن پایانی

به محض مشاهده چرخش، چمباتمه زدن یا خم شدن وسیله نقلیه خود در حین سفر، سیستم تعلیق خود را بررسی کنید یا از یک متخصص بخواهید آن را بررسی کند. اگر اجزای اساسی سیستم تعلیق را بیش از حد فرسوده دیدید، برای جلوگیری از آسیب بیشتر، فوراً کیت تعلیق را تعویض کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
ترجمه تخصصی متن
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی