نحوه ی همگام سازی صفحه گسترده اکسل!+ آموزش تصویری

  یکشنبه، 19 شهریور 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
نحوه ی همگام سازی صفحه گسترده اکسل!+ آموزش تصویری
صفحه گسترده یک روش برای ساماندهی داده ها در سطر و ستون هست که بوسیله آن می توان راحت تر داده ها را بررسی و اصلاح کرد. در واقع صفحه گسترده به معنی تکرار شدن و کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی سلول با توانایی های یکسان برای ایجاد ساختاری اطلاعاتی و محاسباتی است. در ادامه ساعدنیوز نحوه ی همگام سازی صفحه گسترده اکسل را ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

مایکروسافت اکسل یک برنامه صفحه گسترده (Spreadsheet) است که می‌توانید توسط آن اطلاعات متنی و عددی را به صورت جدول ذخیره و نگهداری کنید. در این مطلب نحوه همگام‌سازی صفحه گسترده اکسل را با روش‌های مختلف مانند تابع VLOOKUP به شما آموزش می‌دهیم.

شما برای اینکه در اکسل مطمئن شوید که تغییرات در یک سلول به صورت خودکار در سلول دیگری اعمال می‌شود، می‌توانید صفحه گسترده را در این برنامه همگام‌سازی کنید. برای چنین کاری می‌توان میان ورک شیت‌ها (Worksheet) و همچنین بین ورک بوک‌ها (Workbook) لینک ایجاد کنید. در ادامه با سه روش، همگام‌سازی صفحه گسترده اکسل را به شما آموزش می‌دهیم.

همگام‌سازی صفحه گسترده اکسل با قابلیت پیست لینک

  • ویژگی پیست لینک (Paste Link) در اکسل، راهی ساده برای همگام‌سازی صفحه گسترده است. در این آموزش ما می‌خواهیم یک برگه خلاصه فروش از چندین ورک شیت بسازیم. برای شروع صفحه گسترده را باز کرده و روی سلولی که می‌خواهید به آن لینک دهید، کلیک کنید.

  • پس از این کار گزینه کپی در تب Home را انتخاب کنید.

همگام‌سازی صفحه گسترده اکسل با قابلیت پیست لینک

  • سلولی که از آن لینک می‌گیرید را انتخاب کنید، روی فلش زیر گزینه پیست کلیک کرده و سپس گزینه «پیست لینک» را انتخاب کنید.

همگام‌سازی صفحه گسترده اکسل با قابلیت پیست لینک

  • آدرسی که سلول به آن لینک می‌شود در نوار فرمول در اکسل قرار می‌گیرد. در این نوار نام صفحه و آدرس سلول به چشم می‌خورد.

همگام‌سازی صفحه گسترده اکسل با قابلیت پیست لینک

همگام‌سازی صفحه گسترده اکسل با استفاده از فرمول

یکی دیگر از روش‌های همگام‌سازی در اکسل، ساخت فرمول بدون استفاده از دکمه پیست لینک است.

همگام‌سازی سلول‌ها در ورک ‌شیت‌های مختلف

  • ابتدا روی سلولی که می‌خواهید از آن لینک بسازید، کلیک و «=» را تایپ کنید.

همگام‌سازی سلول‌ها در ورک ‌شیت‌های مختلف

  • پس از این کار صفحه‌ حاوی سلولی که می‌خواهید به آن لینک دهید را انتخاب کنید. مرجع صفحه در فرمول بار اکسل به نمایش گذاشته می‌شود.

  • همگام‌سازی سلول‌ها در ورک ‌شیت‌های مختلف

  • در نهایت روی سلولی که می‌خواهید به آن لینک دهید، کلیک کنید. فرمول تکمیل شده را می‌توانید در نوار فرمول مشاهده کنید. دکمه «Enter» را بزنید.

همگام‌سازی سلول‌ها در ورک ‌شیت‌های مختلف

همگام‌سازی سلول‌ها در ورک‌ بوک‌های مجزا

شما می‌توانید به سلول یک صفحه در ورک بوک کاملا متفاوت نیز لینک دهید. برای این کار، شما باید ابتدا از این موضوع که ورک بوک دیگر باز است، اطمینان حاصل کنید.

  • روی سلولی که می‌خواهید از آن لینک بدهید، کلیک و «=» را تایپ کنید. پس از این، به سراغ ورک بوک دیگر بروید، صفحه را انتخاب و روی سلولی که خواهان لینک‌دهی به آن هستید، کلیک کنید. با این کار ورک بوک به همراه نام صفحه در نوار فرمول ظاهر می‌شود.

همگام‌سازی سلول‌ها در ورک‌ بوک‌های مجزا

  • اگر ورک بوکی که به آن لینک داده‌اید، بسته باشد، در نوار فرمول آدرس کامل آن قرار می‌گیرد.

همگام‌سازی سلول‌ها در ورک‌ بوک‌های مجزا

  • زمانی که ورک بوک حاوی لینک به ورک بوک دیگر باز شود، شما به احتمال زیاد یک پیام با مضمون فعال‌سازی بروزسانی لینک‌ها دریافت خواهید کرد، البته دریافت این پیام به تنظیمات امنیتی برنامه شما بستگی دارد.

  • روی گزینه «Enable Content» کلیک کنید تا از اعمال خودکار تغییرات ورک بوک دیگر در ورک بوک کنونی خود، مطمئن شوید.

همگام‌سازی سلول‌ها در ورک‌ بوک‌های مجزا

همگام‌سازی صفحه گسترده اکسل با تابع VLOOKUP

دو روش قبلی برای همگام‌سازی دو صفحه یا ورک بوک با استفاده از لینک‌دهی به سلول‌های خاص کاربرد دارد. این راه‌ها شاید همیشه مناسب نباشند چرا که اگر اطلاعات مرتب شوند و به سلول دیگر انتقال پیدا کنند، لینک مقدار نادرست را برمی‌گرداند. در این مواقع استفاده از تابع LOOKUP راهی مناسب محسوب می‌شود.

تابع‌های LOOKUP مختلفی در اکسل وجود دارند اما تابع VLOOKUP از محبوبیت بالاتری برخوردار است و به همین علت به سراغ همین تابع می‌رویم. در این بخش ما یک لیست ساده از اطلاعات کارکنان داریم.

همگام‌سازی صفحه گسترده اکسل با تابع VLOOKUP

در یک ورک شیت جداگانه، ما اطلاعات مربوط به آموزش کارکنان را ذخیره کرده‌ایم. ما می‌خواهیم سن کارکنان را جستجو و آن‌ها را برای تحلیل برگردانیم. تابع این کار نیازمند چهار دیتا است: چیزی که دنبالش می‌گردید، کجا به دنبالش هستید، شماره ستون اطلاعاتی که باید برگردانده شوند و نوع تابع LOOKUP اکسل که به آن نیاز دارید.

در این آموزش نوع فرمول VLOOKUP مورد استفاده به شرح زیر است:

(VLOOKUP(A2,Employees!A:D,4,FALSE=

همگام‌سازی صفحه گسترده اکسل با تابع VLOOKUP

A2 حاوی آیدی کارکنانی است که می‌خواهید در صفحه کارکنان در محدوده A:D دنبالش بگردید. ستون 4 در این محدوده حاوی سن است که برمی‌گردد. کلمه False جستجوی دقیق در آیدی را مشخص می‌کند.

سخن پایانی

در نهایت باید بگوییم روشی که برای همگام‌سازی صفحه گسترده اکسل استفاده می‌کنید به ساختار اطلاعات شما و نحوه استفاده از آن‌ها بستگی دارد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر به بخش آموزش عمومی ساعدنیوز مراجعه نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (10 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان