نکات کاربردی برای پرواز راحت‌تر

  شنبه، 12 خرداد 1403   زمان مطالعه 6 دقیقه
نکات کاربردی برای پرواز راحت‌تر
در این مقاله قصد داریم در ارتباط با نکات کاربردی برای پرواز راحت‌تر صحبت کنیم. نکاتی که با دانستن آن‌ها، تجربه‌ای عالی از پرواز را خواهید داشت.

برای بسیاری از افراد سفر کردن با هواپیما نسبت به سفر با قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی بسیار راحت‌تر است. علاوه بر این نکته مثبت که با استفاده از هواپیما زودتر به مقصد مورد نظر خود می‌رسید،‌ باید بدانید که سفر با هواپیما می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های زندگی هر شخصی باشد. اگر خرید بلیط هواپیما را انجام داده و برای اولین‌بار یا چندمین بار قصد دارید سوار هواپیما شوید، نکاتی هست که برای داشتن پروازی راحت بهتر است از آن‌ها مطلع باشید. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با نکات کاربردی برای پرواز راحت‌تر صحبت کنیم. نکاتی که با دانستن آن‌ها، تجربه‌ای عالی از پرواز را خواهید داشت.

نکاتی در ارتباط با بستن چمدان پیش از سفر با هواپیما

بستن چمدان پیش از سفر یکی از مهم‌ترین مراحلی است که در صورت داشتن دقت کافی در انجام آن، نجات‌دهنده شما در طول سفر خواهد بود. در ادامه قصد داریم نکاتی را به صورت موردی برای بستن چمدان پیش از سفر با هواپیما بررسی کنیم. حتی اگر برای بار چندم است که سوار هواپیما می‌شوید، خوب است این نکات را مطالعه کرده و در هنگام سفر آن‌ها را لحاظ کنید.

1- اولین نکته در ارتباط با بستن چمدان این است که لیستی از لباس‌ها و وسایل مورد نیاز خود در طول سفر را آماده کرده و مطابق با آن پیش بروید. این کار کمک می‌کند تا موردی را فراموش نکنید و همه وسایل لازم را در چمدان بگذارید.

2- داروهای ضروری که در طول روز آن‌ها را استفاده می‌کنید را داخل چمدان نگذارید. این داروها را در کیف دستی گذاشته تا در طول سفر با هواپیما در صورت نیاز آن‌ها را مصرف کنید. لازم به ذکر است که اگر مقصد کشورهای دیگر است، بهتر است نسخه معتبر پزشک برای داروها را همراه خود داشته باشید.

3- طبق قانون تا وزن مشخصی از وسایل را می‌توانید در کیف دستی خود به کابین هواپیما ببرید؛ ‌بنابراین گذاشتن وسایل ارزشمندی چون تبلت و تلفن همراه در کیف دستی تصمیمی هوشمندانه است. تنها مواردی که در کابین نیاز خواهید داشت را همراه خود به کابین ببرید.

4- اسناد و مدارک لازم برای پرواز را در چمدان یا کوله‌پشتی نگذارید. کارت شناسایی، ویزا، پاسپورت و مواردی از این قبیل مدارکی هستند که از قبل از سوار شدن به هواپیما تا زمان رسیدن به مقصد چندین بار به آن‌ها نیاز خواهید داشت. بهتر است این مدارک را در کیف جداگانه‌ای همراه خود داشته باشید تا دسترسی به آن‌ها راحت باشد.

5- تنها مواردی که می‌دانید در طول سفر ممکن است نیازتان شود را در چمدان بگذارید. سبک سفر کردن یکی از نکات کاربردی برای پرواز راحت با هواپیما است. برای سفر با هواپیما وزن چمدانتان باید کمتر از مقدار مشخصی باشد. همچنین اگر چمدان خود را سنگین ببندید، حمل‌ونقل آن در طول سفر برایتان دشوار خواهد بود.

نکاتی در ارتباط با انتخاب لباسی مناسب برای پرواز با هواپیما

یکی از مواردی که بر روی راحتی پرواز شما با هواپیما تأثیر می‌گذارد، انتخاب لباس و کفشی است که برای پرواز می‌پوشید. با رعایت نکاتی که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم، می‌توانید تصمیمی هوشمندانه برای نوع لباسی که در پرواز می‌پوشید، داشته باشید.

1- برای سفر با هواپیما، کفش پاشنه‌بلند نپوشید. ممکن است برای سوار شدن به هواپیما یا عبور از گیت مجبور شوید مسیرهای طولانی طی کنید؛ بنابراین بهتر است کفش خود را طوری انتخاب کنید که در آن هنگام راه رفتن احساس راحتی داشته باشید. همچنین ساعت‌های طولانی در هواپیما، ممکن است پای شما در کفش‌های پاشنه‌بلند را خسته کند.

2- بهتر است در لباس خود از کمربند یا زیورآلات استفاده نکنید؛ زیرا برای عبور از بخش امنیتی مجبور هستید کمربندهایی که دارای سگک فلزی هستند و یا زیورآلات را دربیاورید. به همین دلیل برای داشتن پروازی راحت، بهتر است به این مورد نیز توجه کنید.

3- لباسی که در آن احساس راحتی می‌کنید را انتخاب کنید. در طول سفرهای هوایی طولانی ممکن است نشستن طولانی بر روی صندلی با لباسی که در آن راحت نیستید، برای شما عذاب‌آور باشد. همچنین احتمال استفاده از سرویس بهداشتی را در نظر گرفته و لباسی بپوشید که برای این کار نیز مناسب باشد.

4 – پیش از سوار شدن به هواپیما یا در طول پرواز، از عطر و ادکلن خود بیش از اندازه استفاده نکنید. این را در نظر داشته باشید که در هنگام پرواز با هواپیما، ساعت‌ها در کنار هم‌سفران خود نشسته‌اید و ممکن است بوی عطر یا ادکلن شما موجب آزرده‌خاطر شدن آن‌ها بشود.

سفر با هواپیما

رژیم غذایی و میان‌وعده‌های سالم در طول سفر هوایی

توجه به تغذیه در طول سفر هوایی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا در صورت کمی بی‌توجهی، ممکن است در طول پرواز احساس ناخوشایندی داشته باشید یا تهوع بگیرید؛ بنابراین بهتر است نکاتی در ارتباط با رژیم غذایی در طول پرواز را در ذهن داشته باشید تا سفری راحت با هواپیما را تجربه کنید.

1- اگر جزو افرادی هستید که در طول سفرهای طولانی دچار تهوع می‌شوند، بهتر است در مدت‌زمان سفر وعده‌های غذایی یا خوراکی‌های کمتری را مصرف کنید. برای این‌که در طول سفر احساس گرسنگی نکنید، خوب است ساعاتی قبل از شروع پرواز غذایی سبک بخورید.

2- نوشیدنی‌های الکلی یا کافئین‌دار را در طول سفر با هواپیما مصرف نکنید؛ ‌زیرا ممکن است باعث ایجاد تپش قلب یا تهوع شوند. بهترین نوشیدنی در طول سفر با هواپیما، آب یا آبمیوه‌های طبیعی است. می‌توانید آب را با موارد چون لیمو یا گلاب، ‌طعم دهید تا بتوانید مقدار بیشتری بنوشید.

3- همان‌طور که می‌دانید کودکان زودتر از بزرگسالان احساس گرسنگی می‌کنند. به همین دلیل اگر قصد دارید با هواپیما پروازی چندساعته داشته باشید، ‌خوب است تغذیه سالمی را پیش از سفر برای کودک خود تدارک ببینید تا در هنگام پرواز از خوردن خوراکی‌های ناسالم اجتناب کند.

راهکارهایی برای غلبه ترس بر پرواز

بسیاری از افراد فوبیا پرواز یا همان ترس از پرواز با هواپیما را دارند. این موضوع سبب می‌شود تمایل نداشته باشند سوار هواپیما شده و روش دیگری را برای سفر انتخاب می‌کنند. اما گاهی اوقات تنها روشی که می‌توان با آن سفر کرد، استفاده از هواپیما است. اگر ترس از پرواز با هواپیما دارید، ‌ راهکارهای زیر می‌تواند ترس شما را کاهش دهد.

سفر با هواپیما

1- بهترین روش برای غلبه بر ترس از پرواز در هنگام سفر با هواپیما، ‌این است که در طول سفر بخوابید. بهتر است سر خود را پشتی صندلی تکیه داده و چشمان خود را ببندید. همچنین می‌توانید موزیک آرامش‌بخشی را با استفاده از هندزفری در گوش خود پخش کنید.

2- در طول سفر با هواپیما خود را سرگرم کنید. می‌توانید فیلمی را که نمایشگر هواپیما نشان می‌دهد دنبال کنید یا جدولی را با خود به داخل کابین برده و آن را حل کنید. گوش دادن به پادکست یا موسیقی نیز از دیگر روش‌های سرگرم کردن خود در هنگام پرواز با هواپیما است. همچنین می‌توانید با همراه خود بازی‌های فکری انجام داده، یا بازی‌های گوشی را امتحان کنید.

3- پیش از سفر و در طول سفر با هواپیما از نوشیدنی‌های که تپش قلب شما را افزایش می‌دهند اجتناب کنید. به‌عنوان‌مثال بهتر است در روز پرواز، قهوه یا نوشیدنی‌های کافئین‌دار را کنار بگذارید. این نوشیدنی‌ها اضطراب شما را افزایش می‌دهند.

4- با مهمانداران هواپیما در ارتباط با ترس خود صحبت کنید و بگذارید آن‌ها شما را مطمئن کنند که اتفاقی در طول سفر نمی‌افتد. همچنین اگر در طول سفر پرسشی در ذهن شما در ارتباط با هواپیما شکل گرفت، می‌توانید آن را با مهمانداران مطرح کنید.

کلام پایانی

سفر با هواپیما یکی از آسان‌ترین شیوه‌های سفر کردن است که درعین‌حال، تجربه‌ای بی‌نظیر را بر فراز آسمان‌ها به ارمغان می‌آورد. اگر می‌خواهید سفری بدون دغدغه و نگرانی با هواپیما داشته باشید،‌ دانستن نکاتی در ارتباط با موارد مختلف برای پرواز با هواپیما، چاره‌ساز است. بهتر است پیش از سفر با هواپیما مروری بر این نکات داشته باشید تا پروازی راحت‌تر را تجربه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (398 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (56 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (43 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس