دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

نکات مهمی که برای تعویض فیلتر روغن پراید باید بدانید ! 

سه شنبه، 28 آذر 1402
تعویض فیلتر روغن یکی از راه‌های مهم برای مراقبت از خودرو شماست؛ بنابراین نکاتی درباره تعویض آن ضروری به نظر می رسد.در ادامه این مطلب از ساعد نیوز همراه ما باشید تا بیشتر در این خصوص بحث کنیم.

یکی از اساسی‌ترین بخش‌های سرویس دوره‌ای ماشین که باعث افزایش عمر مفید و کارایی آن می‌شود، تعویض فیلتر روغن و روغن ماشین است. تعویض این دو نقش‌ مهمی را در سالم ماندن و عملکرد ماشین دارد و از آنجایی که این کار بسیار آسان است، ممکن است خودتان آن را انجام دهید. اما نکاتی در این خصوص لازم است بدانید که در ادامه آورده شده است.

توصیه‌های کلیدی در تعویض فیلتر روغن پراید

به توصیه‌های زیر جهت تعویض فیلتر روغن پراید خود دقت کنید:

  • به منظور شل شدن فیلتر روغن پراید در صورت لزوم از آچار فیلتر استفاده کنید. فیلتر کارکرده را با دقت بردارید.

  • انتهای صاف فیلتر سوراخ شده را به روی ظرف جمع آوری قرار دهید و روغن کارکرده را تا حد امکان از فیلتر تخلیه کنید.

  • دقت کنید که تخلیه فیلترهای کارکرده روغن در12 ساعت (حداقل زمان) و دمایی نزدیک به دمای عملکرد موتور و بیش از دمای محیط صورت گیرد.

  • موثرترین روش برای تخلیه مناسب فیلتر، سوراخ کردن سوپاپ مانع برگشت روغن یا داخل فیلتر و جریان یافتن به یک ظرف مناسب برای بازیافت آن است.

  • فیلتر روغن پراید جدید را را با توجه به توصیه های سازنده فیلتر نصب کنید. آب بند لاستیکی را با مقدار کمی روغن بر روی آن بپوشانید و سپس آن را جایگزین کنید.

  • فیلتر را از روغن تخلیه کنید. با استفاده از یک وسیله تیز، یک حفره در انتهای داخلی فیلتر یا سوپاپ مانع برگشت روغن که بر روی انتهای صاف آن قرار دارد ایجاد کنید.

  • در صورت امکان فیلتر روغن پراید قبلی را به مراکز جمع آوری روغن های سوخته تحویل دهید و اگر هیچگونه امکانی برای بازیابی فیلتر روغن پراید کارکرده روغن وجود ندارد، فیلتر کارکرده خالی روغن را در روزنامه بپیچید و به همراه زباله های خشک به بازیافت بسپارید.

سخن پایانی

پس از اینکه به تعویض فیلتر روغن و روغن ماشین خود پرداخته و این عملیات به پایان رسید، خودرو خود را روشن کنید و مطمئن شوید که ایرادی در کار و عملکرد ماشین وجود نداشته باشد و همچنین از نبود نشتی روغن نیز اطمینان حاصل کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
هزینه چاپ یک کتاب
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ترجمه تخصصی کتاب
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم