دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / رزومه نویسی / رزومه کاری /

نکات و اسلوبی که باید در نوشتن سوابق کاری در رزومه رعایت کنید 

شنبه، 23 دی 1396
کد خبر: 1833
ساعدنیوز:در این مقاله نکته ها و اسلوبی ار که باید در نوشتن سوابق کاری در رزومه خود آن ها را رعایت کنید معرفی شده است تا بتوانید موثرترین رزومه کاری را داشته باشید.

در رزومه کاری یکی از بخش های اساسی و مهم، آوردن سوابق کاری در رزومه است. خیلی از کارفرمایان و مدیران این بخش را با دقت بیشتری بررسی می کنند تا بتوانند دید کلی از شما از منظر حرفه ای داشته باشند. به این خاطر بخش سوابق کاری در رزومه باید با دقت پر شود. در گذشته در رابطه با نحوه نوشتن سوابق کاری در رزومه کاری صحبت شد و با شکل کلی نوشتن سوابق حرفه ای و کاری خود در رزومه آشنا شدید. اما شاید سوالی که برای شما ایجاد شود این باشد که چه چیزی در رابطه با معرفی سابقه کاری خود باید بگویید؟ به چه چیزهایی باید اشاره شود و چه چیزهایی نیاز به نوشتن ندارند؟ در مقاله حاضر در ساعدنیوز سعی شده تا به این سوال ها پاسخ داده شود.

در نوشتن سوابق کاری در رزومه خود چه نکاتی را باید رعایت کنید

موارد متعددی در توضیح شغل و حرفه ی قبلی خود در بخش سوابق کاری در رزومه می توانید بیاورید که در ادامه نکات اساسی را که در این معرفی بهتر است رعایت کنید می آوریم تا به گونه ای موثرتر و بهتر انجام شود.

معرفی کامل کارقبلی  و محل آن 

حتما نام کامل شرکت یا محل شغلی را که در حال معرفی آن هستید، بنویسید. سمت و جایگاه شغلی که داشته اید قید کنید. بسته به شکل و حجم رزومه خود می توانید آدرس مکان شغل را بیاورید ولی توصیه ما این است که اگر شماره تلقنی از آنجا دارید آن را در کنار معرفی شغل، بنویسید.

بیان زمان شروع و پایان 

بعد از معرفی کار قبلی خود، زمان شروع به کار و همچنین زمان پایان آن را بنویسید. این مورد باید با آورده شدن ماه و سال بیان شود. توجه داشته باشید که اگر هنوز مشغول به کار هستید حتما به آن اشاره کنید. همچنین می توانید در توضیحی کوتاه و در حد یک جمله علت پایان دادن به آن شغل را بیان کنید ولی یادتان باشد که عباراتی که به کار می گیرید نباید منفی باشد تا دید منفی از شما در کارفرما ایجاد نشود.

بیان دست آوردها 

اگر می خواهید رزومه کامل تری داشته باشید می توانید بعد از معرفی شغل، در چند خط به توضیح دست آوردها و کارهای مهمی که در آن شغل انجام داده اید بپردازید تا مهارت ها و تجربه کاری شما پررنگ تر شود. به خاطر داشته باشید که کل رزومه کاری شما بهتراست از دو صفحه بیشتر نشود، در نتیجه باید مطالب خود را خلاصه بیان کنید و بهتر است به صورن نکته ای و تیتروار نوشته شود. در صورت جذب نظر کارفرما، در مصاحبه حضوری می توانید در آن رابطه بیشتر توضیح دهید.

آوردن اطلاعات جانبی 

می توانید بعد از نوشتن همه موارد فوق در ادامه قید کنید که برای شغل معرفی شده امکان ارائه گواهی سابقه کار را دارید و یا خیر. در صورت داشتن گواهی، هنگام مصاحبه حضوری از شما گرفته می شود و در صورت نداشتن درهمان مصاحبه می توانید دلیل آن را بیان کنید. پاره وقت بودن و یا تمام وقت بودن بودن شغل مورد نظر را نیز می توانید در توضیحات خود قید کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه